کد خبر: ۸۷۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ 21 July 2020

 

به گزارش خبرگزاری فارس، در طول این سالها که ورزش به یک صنعت برای کشورهای مختلف تبدیل شده و حتی کشورها در تلاش هستند در صحنه‌های جهانی و المپیک قدرت خود را رخ حریفان بکشند، در این بین ورزشکارانی هستند که بهترین دستاورد خود را به فروش می‌گذارند تا بتوانند جان انسان‌ها را نجات دهند. اینجا دیگر پول و مدال معنا ندارد بلکه جان انسان‌هاست که ارزش پیدا می‌کند.

بارها خبرهایی از خیرین برای ساخت مدرسه، بیمارستان، ورزشگاه، سالن‌های ورزشی به گوش می‌رسد که هدف همه آنها کمک به مردم جامعه است اما در این اوضاع و احوال بحران کرونا کمک‌هایی را از ستاره‌های ورزشی مختلف جهان شاهد هستیم که هدف‌شان نجات جان انسان‌هاست. فرقی نمی‌کند سیاه‌پوست باشی یا سفیدپوست، اروپایی باشی یا چشم بادامی، در اینجا فقط یک چیز برای قهرمانان معنا پیدا می‌کند و آن هم راهی برای ادامه حیات بشریت است.

در اینجا با برخی از ستاره‌های ورزشی آشنا می‌شویم که از مدال، جام، کفش، لباس و پول خود گذشتند تا نشان دهند انسانیت هنوز زنده است.

* کمک‌های ویژه نادال و جوکوویچ در بحران کرونا

رافائل نادال مرد شماره 2 تنیس جهان است که برای کمک به بیماران کرونا لباس خود را به حراج گذاشت. لباس رافائل نادال در حراجی برای کمک به بیماران ویروس کرونا بیش از 20 هزار یورو به فروش رفت.

این تنیسور 33 ساله لباس خود در مسابقات آزاد فرانسه به حراجی LaMejorAsistencia که توسط لیگ بسکتبال اسپانیا سازماندهی می‌شد داد تا پول آن به صلیب سرخ داده شود.

در بین تنیسورها، نواک جوکوویچ مرد شماره یک جهان همراه با همسرش مبلغ 1.8 میلیون دلار برای تهیه تجهیزات پزشکی و دارویی به منظور مقابله با ویروس کرونا کمک کردند.

بنزما با فروش پیراهن گام به میدان گذاشت

کریم بنزما در جهت مقابله با بیماری همه‌گیر کووید 19 یکی از پیراهن های خود را که روی آن امضای بازیکنان نقشه بسته را برای حراج گذاشت.

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال فرانسه اعلام کرد این پیراهن به بالاترین رقمی که درخواست شود، فروخته خواهد شد. وی مبلغ کسب شده را برای کمک به بیمارستان های شهر پاریس در جهت یاری رساندن به بیماران کرونایی در نظر خواهد گرفت.

باشگاه‌های فوتبال سراسر جهان مانند اشتوتگارت، پاری‌سن‌ژرمن، سازمان لیگ برتر فوتبال اسپانیا(لالیگا)، فدراسیون‌های مختلف ورزشی، ستاره‌های مختلف ورزشی سراسر جهان و … در نوع خود کمک‌های بسیاری برای مبارزه با کرونا داشتند.

* کدام المپین‌ها برای کمک انسان‌دوستانه از مدال‌شان گذشتند؟

فروش مدال، لباس و کمک‌های مالی فقط محدود به بحران کرونا نیست و پیش از این نیز ورزشی‌ها و قهرمانان با این کارهای بشردوستانه در زمان وقوع زلزله و برای هزینه عمل جراحی نیز کمک‌هایی داشته‌اند. برای یک ورزشکار کسب مدال المپیک بالاترین ارزش را دارد اما قهرمانانی هستند که با فروش مدال خود به چیز بیشتری دست پیدا می‌کنند که ارزش معنوی دارد.

زوفیا نوکتی کلپاکا ورزشکار بادبانی لهستان است که برای کمک به یک بیمار 5 ساله که در همسایگی او زندگی می‌کرد، مدال برنز المپیک لندن خود را به حراج گذاشت.

الکسی گریشین اسکی‌باز اهل بلاروس که در بازی‌های المپیک زمستانی 2010 ونکوور به مدال طلا رسیده بود، مدال خود را به قیمت 68 هزار و 750 دلار به حراج گذاشت. این ورزشکار برای کمک به هزینه درمان دوستش تصمیم گرفت مدال طلای المپیکش را بفروشد.

چارلز بارکلی ستاره سابق NBA است که یکی از 2 مدال طلای المپیک خود را برای کمک به ساخت مسکن ارزان‌قیمت به حراج گذاشت.  وی درباره فروش مدال خود گفت: فکر نمی‌کنم مجبور باشم با مدال‌ها قدم بزنم و بگویم من بارکلی هستم به همین دلیل تصمیم گرفتم مدال‌هایم را بفروشم.

* پیتر مالاچوفسکی ورزشکار پرتاب دیسک لهستانی در بازی‌های المپیک ریو موفق به کسب مدال نقره شد اما یک هفته بعد مدال خود را برای کمک به یک کودک سرطانی به فروش گذاشت.

مادر کودکی به اون اولک پس از کسب مدال با پیتر از وی برای کمک به کودک سرطانی‌اش درخواست کمک کرد. اولک به بیماری سرطان چشم دچار بود.

این مدال‌آور المپیک در خصوص فروش مدالش گفت: در ریو من برای طلا جنگیدم اما از همه می خواهم بیایید با هم در مورد چیزی که حتی با ارزش تر است بجنگیم. سلامتی این پسر مهمتر است. اگر شما به اولک کمک کنید، ممکن است مدال نقره من بیشتر از مدال طلا برایش ارزش پیدا کند.

* در ایران هم چنین ورزشکارانی کم نبودند که مدال‌هایشان را برای کمک به مردم کشورمان با حراج گذاشتند. کیانوش رستمی آبان ماه سال 96 برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه مدال طلای المپیک خود را به حراج گذاشت. یوسف کرمی قهرمان سابق تکواندوی کشورمان هم سال 98 برای کمک به مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی مدال برنز المپیک 2004 خود را به فروش گذاشت.

موارد مشابه زیادی در سراسر جهان از این نوع کمک‌های بشر دوستانه به چشم می‌خورد، کمک‌هایی که محدود به یک منطقه و کشور خاص نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار