محمد کریمی روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور اعضای شورای قضایی و شورای تامین استان مازندران و تعداد دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان ساری معرفی شد.
کد خبر: ۸۷۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ 16 July 2020

کریمی جایگزین سیدیونس عالمی شد که از اسفند ماه سال ۹۶ در این سمت انجام وظیفه می کرد.

محمد کریمی هم پیش از این و از آذر ماه پارسال دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل بود. وی سابقه معاونت دادستانی ساری و دادیاری در دادگستری شهرستان نکاء را در کارنامه دارد.

وی که ۱۸ سال سابقه حضور در دستگاه قضایی را دارد ، متولد ۱۳۶۳ شهر سرخرود و فرزند شهید سردار کریمی از فرماندهان ارشد دوران جنگ تحمیلی است.

رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه معارفه دادستان جدید ساری ساری بر لزوم ارتقا سطح امنیت و واکنش بهنگام با هرگونه فساد در استان تاکید کرد و گفت: با برنامه ریزی های مدون، عزم جدی و اراده قوی ، این استان را از حضور فاسدان پاک خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری افزود: فساد اشکال مختلف دارد خوشبختانه میزان وسطح انواع فساد دراستان مازندران نسبت به کل کشور کم است ، اما همین میزان نیز زیبنده نیست و باید لبیک گویان به ندای رهبر معظم انقلاب و دراجرای سیاست های رییس قوه قضاییه طبق قانون نسبت به فساد حساسیت بهنگام داشته باشیم.
وی خواستار شناسایی گلوگاه های فساد و مسدود کردن آنها به منظور کم شدن پرونده های فساد و کاسته شدن از فشار مضاعف به مراجع انتظامی و قضایی شد.

رییس کل دادگستری مازندران گفت : امنیت زیربنای همه فعالیت ها اعم ازاقتصادی علمی و آموزشی است و اهمیت آن برکسی پوشیده نیست ، بر این اساس تمام بخش های دستگاه قضایی ، نیروهای انتظامی ،نظامی وامنیتی باید نسبت به ارتقا سطح امنیت اهتمام ویژه داشته باشند تا شاهد کمترین میزان ناامنی در جامعه باشیم.
اکبری بر لزوم حفظ حقوق عامه تاکید کرد و افزود : بنا بر قانون ،حفظ حقوق عامه بر عهده قوه قضاییه ‌و دادستان است و دادستان ها در کل استان باید نسبت به تضییع حقوق عامه واکنش مناسب نشان دهند.
رییس کل دادگستری مازندران همچنین با تاکید بر سرعت بخشی به رسیدگی های قضایی بویژه در دادسراها گفت : اگر پرونده ها با کندی رسیدگی شود وفاصله بین جرم و رسیدگی و ‌اجرای حکم زیاد شود ، اثر بازدارندگی احکام کم شده ‌و مجرمان جرات وجسارت پیدا می کنند .
وی خطاب به کارکنان قضایی و اداری استان بر لزوم تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و ‌افزود : بررسی ها نشان داده است که همچنان مراجعان مشکل دارند، بدانید آنان درد دارند و گرفتارند و باید با عطوفت و مهروزی با آنان برخورد شود و هیچگونه تندی با ارباب رجوع از نظر ما زیبنده نیست و نباید شاهد اینگونه رفتارها باشیم.
اکبری گفت : خوشبختانه طبق نظرسنجی کشوری که روزانه از مراجعان به محاکم قضایی انجام می‌شود ، استان مازندران با ۸۴ درصد اعلام رضایتمندی مردم، مقام دوم را در تکریم مراجعان داشته است و باید تلاش شود تا این مقدار اندک نارضایتی نیز از بین برود.

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار