طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، از این پس بر رعایت اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک در تمام سطوح استان مازندران نظارت می شود.
کد خبر: ۸۷۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 15 July 2020

به گزارش تابناک مازندران، استاندار مازندران گفت: نظارت میدانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها به عنوان اولویت اول ستاد مقابله با کرونا در مناطق مختلف استان به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در نشست با فرمانداران، شهرداران و مسولان شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی افزود : سهل انگاری در مقابله با کرونا پذیرفتنی نیست و بایدنظارت و پیگیری کنید تا پروتکل های بهداشتی به نحو شایسته اجرا شود.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن نقاط طبیعی و تاریخی سوادکوه ادامه داد : برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در این اماکن و پارک های جنگلی باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

استاندار مازندران گفت : سوادکوه به عنوان محور ورودی مازندران است و باید پیشانی رعایت اصول بهداشتی در استان باشد.

وی با اشاره به وضعیت قرمز چندین شهر مازندران، خاطرنشان کرد: هیچ راهکاری مهم تر و موثرتر از رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل های بهداشتی در مقابله با انتقال و شیوع کرونا ویروس نیست.

پیش از این نیز استاندار مازندران از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا در استان خبر داد و گفت : مسئولیت هرگونه پروتکل شکنی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا بر عهده دستگاه‌های ناظر و متولی هر بخش است.

حسین زادگان گفته بود بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، از این پس بر رعایت اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک در تمام سطوح استانی نظارت می شود.

هم اکنون در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بالغ بر یک هزار بیمار کرونایی تحت درمان قرار دارند که بیش از ۸۰ درصد از این بیماران در ۱۰ روز اخیر به ویژه با شرکت در مراسم عزا و عروسی به این بیماری مبتلا شدند.
افزایش آمار بیماران کرونایی در استان مازندران در روزهای اخیر موجب شده تا استان مازندران نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار