بر این اساس، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری، میاندرود با ۲۵، آمل با ۲۳ و بابل با ۱۲ مورد بیشترین و شهرستان های رامسر، گلوگاه و سوادکوه هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 14 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از فروردین تا خردادماه امسال، ۱۳۰ نفر شامل ۱۱۰ مرد و مابقی زن در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: از مجموع تلفات تصادف‌های محور درون شهری ۴۰، جاده های برون شهری ۸۲ و راه روستایی ۸ مورد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری، میاندرود با ۲۵، آمل با ۲۳ و بابل با ۱۲ مورد بیشترین و شهرستان های رامسر، گلوگاه و سوادکوه هر کدام با یک مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی، افزود: در زمان وقوع تصادف ۳۸ راننده، ۳۱ موتورسوار، 30 عابر پیاده، 27 سرنشین و 4 دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: در سه ماه امسال، 2713 مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشت.

وی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار