اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 22 تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۷۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 13 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 22 تیر ماه سال 1399 به این شرح است : بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 22 تیر بشرح زیر است :

قاچاقچی مواد مخدر در آمل به دام افتاد 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران ، از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف 30 کیلو گرم تریاک در شهرستان آمل خبر داد. 

سرهنگ "علیرضا ثقفی"در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از فعالیت یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان آمل با خبر شدند .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهم را حین تردد در آن شهرستان با یک خودروی پژو شناسایی و دستگیر کردند .

ثقفی از کشف 30 کیلوگرم تریاک در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و اظهار داشت: این قاچاقچی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با بیان این که مواد مخدر عاملی مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، از مردم خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

مرگ خاموش 2 جوان 33 ساله در "نور" 

فرمانده انتظامی شهرستان نور از مرگ 2 جوان 33 ساله بر اثر گازگرفتگی در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" زمان شالیکار" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر مرگ 2 جوان 33 ساله در منطقه بلده، ماموران انتظامی بخش بلده به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: برابر بررسی های به عمل آمده، این افراد که با محصور کردن اتاقی در یک ساختمان نیمه کاره با استفاده از پلاستیک، اقدام به روشن کردن آتش در آن کرده بودند، به علت مسدود شدن ورودی های هوا دچار خفگی شدند.

سرهنگ شالیکار، تصریح کرد: با حضور عوامل امدادی جسد این افراد به سردخانه منتقل و علت تامه این حادثه در دست بررسی است .

 

دستگیری سارق منزل در نوشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگيري سارق منزل و کشف 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ "قاسم محمدی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در شرق حوزه استحفاظی ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شناسایی و دستگیری سارق در اقدامی عملیاتی خبر داد و افزود: متهم در تحقيقات و بازجویی بعمل آمده به 6 فقره سرقت منزل در این شهرستان اقرار کرد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد:ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس 110 گزارش کنند.

 

 

توقیف خودری حامل گوشت قاچاق درگلوگاه 

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه از كشف یک تن و 600 كيلو گرم گوشت قرمزقاچاق به ارزش یک میلیارد و600 میلیون ریال در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس "سرهنگ اسماعیل حسن زاده" در تشريح اين خبر، گفت: ماموران پاسگاه انتظامی کلباد در حين کنترل محور و نظارت بر تردد خودروهاي عبوري به يک خودروی وانت نيسان حمل مواد پروئینی مظنون شده و آن را متوقف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف یک تن و 600 کيلوگرم گوشت قرمز فاقد مدارک بهداشتی و مجوز حمل در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ حسن زاده با بیان اين كه کالای کشف شده به سازمان مربوطه تحویل شد، اظهار داشت: راننده این خودرو نیز برای سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد.

 

----------------------------------------

 

کشف 10 فقره سرقت در گلوگاه 

جانشین انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري 2سارق سیم برق و کشف 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق و اماکن خصوصی در سطح شهرستان گلوگاه، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی به 2 فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بودند، مظنون شدند.

سرهنگ حسن زاده، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به 10 فقره سرقت اماکن خصوصی و سیم برق در این شهرستان اعتراف کردند .

وی در خاتمه از با تاکید بر همکاری مردم با پلیس در برقراری نظم و امنیت جامعه، از شهروندان خواست: هشدارها پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 

رهاسازی 11 هزار متر از اراضی کشاورزی در محمود آباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد از رهاسازی 11 هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزش 110 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده "در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت جهاد کشاورزی مبنی تغییر کاربری اراضی کشاورزی توسط افرادی در 2 منطقه روستایی این شهرستان،موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد ، افزود: با بررسی های همه جانبه، متهمان که اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در این زمین ها کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ حسین زاده از تخریب بناهای ایجاد شده در این زمین ها پس از هماهنگی با مرجع قضائی خبر داد و اظهار داشت: ارزش زمین تصرف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر 110 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان این که جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی خدادادی حق عامه مردم و نسل آینده کشور است، از مردم خواست: برای نگهداشت این منابع ملی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

 

دستگیری 2 قاچاقچی مواد مخدر در آمل 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از کشف 17کیلو و 450 گرم مواد مخدر و دستگیری 2 سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "نعمت الله آزادی"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، طرح کنترل محورهای مواصلاتی با هدایت عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي پس از تشکیل تیم عملیاتی، به یک خودروی سواری حین تردد در محور هراز مشکوک شدند .

سرهنگ آزادی، خاطرنشان کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 17 کیلو و 450 گرم مواد مخدر از نوع تریاک كه به شيوه ماهرانه اي در داخل خودرو جاسازي شده بود کشف کردند .

وی،تصریح کرد: در این ارتبط 2 قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

آزادی ،بابيان اينکه مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشري است، گفت: مواد مخدر ريشه اخلاق را در جامعه مي سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده ها و نگراني و ناامني شهروندان و در نتيجه تنزل امنيت انساني است.

وی در پایان، خاطر نشان کرد : مقابله با پديده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری و تعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است .

 

 

راهکارهای موثر برای شفافیت بیان 

در زندگی امروز کلمات و رفتار ما در بیشتر موارد گیج کننده است و هنگام برقراری ارتباط با دیگران اوضاع را پیچیده و سخت می کند.... 

در بسیاری از حرف ها و روابط خود به درستی نمی دانیم قصد گفتن چه چیزی را داریم و طرف مقابل از بیان خود چه منظوری را دنبال می کندلذا برای رفع مشکل احتمالی چند را هکار ذیل پیشنهاد می شود.

1-فقط چیزی را بگویید که از آن اطلاع دارید

اگر بخواهید واقعیت را بگویید، باید بگویید تقریبا حرفی باقی نمی ماند که بزنیم، می توان گفت 99 درصد از آنچه می گوید غیرواقعی است. البته فکر نکنید اگر دهانتان را بسته نگه دارید کار بزرگی کرده اید چون این فقط یک سکوت ظاهری است. ذهنتان در پنهان مشغول نشخوار کردن حرف است، سکوت واقعی وقتی شروع می شود که حرف های واقعی را بزنید که می دانید درست است، در غیر این صورت بهتر است که سکوت کنید..

2- لبخندتان واقعی باشد

نگاه کنید به چند مدل دروغ می گویید؟ یکی از راه های دروغ گفتن، لبخندهای غیر واقعی است؛ در واقع شما هیچ حسی از خنده و شادی در درونتان حس نمی کنید و در بیرون لبخند می زنید، خب این یک دروغ است، این دروغ نوعی بی مهری با لب هایتان است، اگر این کار را ادامه دهید آن وقت روزی می رسد که مزه یک لبخند واقعی را از یاد می برید.

3-خود را از شر کلمات دروغین رها کنید

به چند میلیون شکل حرف های بی ربط می زنید و بعد گرفتار می شوید؟ به کسی می گویید که دوستت دارم یا چقدر زیبا شده ای یا فلان کار را برایت انجام می دهم و بعد برای خودتان دردسر، مسولیت و توقع درست می کیند. چرا؟ چون شما چیزی را گفتید که منظور و احساس واقعیت آن نبوده است .

4-در لحظه حرف بزنید

سعی کنید گاهی در بیان خودتان از این عبارت استفاده کنید:«منظورم در این لحظه ...... است». کسی چه می داند لحظه بعد چه اتفاقی می افتد با اطمینان و به درستی بزنید.حالت روحی و احساسی شما مرتب در تغییرند.

5-قول های بیخودی ندهید

بسیاری از قول های شما بیخودی است. در واقع با این قول ها که ممکن است به سادگی با تغییر حال و احساستان به هم بخورد برای خودتان دردسر درست می کنید و در طرف مقابل توقع بیجا بوجود می آورید موقع قول دادن دقت کنید. خیلی وقت ها فقط به خاطر قولی که دادید در روابط خود نقش بازی می کنید که نشان بدهید سر قرارتان هستید.

خیلی وقت ها در روابط عاطفی یا کاری با پایبندی ظاهری به قول های عبث ، فقط از هم انتقام می گیریم. خیلی وقت ها دوست داریم یار و شریک کار یا زندگیمان برای مدتی هم که شده از جلوی چشمانمان دور شود تا برای مدت کوتاهی هم که شده یاد قول احمقانه ای که داده ایم نیفتیم.

6-منظورتان را با صراحت بیان کنید

هیچ کس نمی تواند شما را به گفتن حرف های بی ارزش مجبور کند،بنابراین اگر چیزی را نمی فهمید یا گیج شدید بهتر است ادای آدم هایی که همه چیز می فهمند در نیاورید و با صراحت بگویید،نمی فهمم و یا منظورتان دقیقا چه چیزی است؟

7-اینک شفاف باشد

مسلم است با گفتن حقیقت دچار دردسر و ناراحتی می شوید ولی تا بیرون آمدن از این وضع و تا وقتی مردم بفهمند شما چطور شخصیتی هستید قدری عذاب کشیدن لازم است. اگر این دستورات را برای مدتی بکار ببرید، خواهید دید که به بلوغ درونی می رسید.

با این دستورات به نوعی صراحت دست پیدا می کنید که باعث رشد و تعالی زندگیتان می شود.اگر هنگام عصبانیت با تمام وجود عصبانی باشید، مطمئن باشید قادر خواهید بود با تمام وجودتان هم ببخشید، وقتی نمی خواهید چیزی را به کسی بدهید به سادگی بگویید، نه من نمی خواهم این را بدهم و سعی هم نکنید با دلیل آوردن خودتان را خوب نشان بدهید.

یادتان باشد هر وقت جلوی رشد این الگوهای مخرب را بگیرید برای سلامتی خودتان کاری انجام داده اید.

تهیه و تنظیم : سیده مطهره هاشمی کارشناس ارشد مشاوره خانواده و مددکار اجتماعی کلانتری 11 میاندورود

 

چند روش برای داشتن زندگی بی دغدغه 

اگر واقعا تصمیم به تغییر گرفته اید باید این چند روش را برای داشتن زندگی بی دغدغه بکار بگیرید.... 

1- حتما به اندازه نیاز بخوابید

اگر خواب شما اندک باشد،شما دچار حواس پرتی شده ودر انجام کارهایتان نیز کوتاهی خواهید کرد و سرانجام دچار خواب آلودگی و بدخلقی می شوید، توجه داشته باشید که خواب شبانه شما باید در حدود هفت تا هشت ساعت باشد.

2- به اندام خود توجه کنید

نداشتن وقت بهانه خوبی برای ورزش نکردن نیست، داشتن اندام خوب و مناسب، سبب سلامتی جسم شما و بالا رفتن ضریب هوشی تان خواهد بود، برای این کار باید از یک برنامه غذایی مناسب، سالم و پرانرژی استفاده کرد.

وضعیت فیزیکی نامناسب نه تنها فشار عصبی شمارا افزایش می دهد، بلکه به شما احساس پوچی و بیهودگی نیز القاء می کندپس جسم خود را متناسب کنید تا احساس خوبی به شما دست دهد.

3- تغییرات زندگی خود را تدریجی ایجاد کنید

اگر واقعا تصمیم به تغییری گرفته اید باید با شکیبایی بیشتر و بدون عملکردی عجولانه این تغییر را به تدریج و مرحله به مرحله به انجام برسانید، تغییرات واقعی زندگی همیشه با تصمیمات کوچک و دقیق شروع شده و با حوصله و اندیشه به تدریج به دگرگونی بزرگی تبدیل می شوند.

4- این را که "همه مثل شما فکر نمی کنند" بپذیرید

هیچ کس نمی تواند نقطه نظر خود را تمام و کمال به دیگران بقبولاند حتی اگر استدلال بسیار معقول و غیر انکاری ارائه کند،باز هم کسانی هستند که شیوه زندگی یا تفکر شما را نخواهند پذیرفت.

شاید چنین انسان هایی مغرور، سرسخت و یا احمق باشند، در هر صورت وقت و انرژی خودرا در متقاعد ساختن آنها تلف نکنید در عوض سعی کنید در کنار آنها کار کنید، با آنها زندگی کنید و به تفاوت های آنها به دیده احترام بنگرید، سپاسگزار باشیدکه این دنیا پر از انسانهایی شبیه شما نیست.

5- شادی خود را به تاخیر نیندازید

اغلب مردم عمرشان را در انتظار شادی در آینده تلف می کنند، برای چنین افرادی شادی همیشه در گوشه ای پنهان است، باید شادی را هم اکنون تجربه کنیم و بهتر است از عمق وجودی خود به خاطر فضیلت و نعماتی که همیشه مایه خوشبختی ما بوده اند شادمان و سپاسگزار باشیم تا این که در انتظار شادیهایی باشیم که در پی رسیدن به چیزی حاصل می شود.

6- از انسان های منفی باف و ناامید دوری کنید

از انسان هایی که تنها عیب جویی می کنند و داستان بدبختی خودرا برایتان تعریف می کنند و شمارا به ناراحتی درباره اموری بی اهمیت وا می دارند و یا عموما از مردم و موسسات و اجتماعات شاکی هستند، دوری کنید.

این گونه افراد زندگی شمارا چون زندگی خود تیره کرده و سبب یاس و ناامیدی شما شده و موجبات عقب ماندن شما از پیشرفت می شوند.

تهیه و تنظیم: محدثه قربانی کارشناس ارشد روانشناسی و مددکاراجتماعی کلانتری 14 ساری

خبر: سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار