مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که ماموران یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی باند قاچاق پرندگان شکاری را در شرق این استان متلاشی کردند.
کد خبر: ۸۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 13 July 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی محیط زیست مازندران ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود : از این باند ۱۱ قطعه پرنده شکاری از خانواده شاهین شامل دو بالابان و بحری کشف شده است.

 بر اساس این گزارش، وی اضافه کرد : در این ارتباط دو نفر از قاچاقچی که یکی از آنها غیر بومی و ساکن یکی شهرهای جنوب کشور بود، دستگیر و برای برخورد قانونی پرونده در اختیار دستگاه قضایی قرار داده شد.

مدیرکل محیط زیست مازندران کار این قاچاقچیان را زنده گیری پرندگان شکاری و فروش آنها به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعلام کرد. وی گفت:

به دلیل صدمه بدنی وارد شده به این پرندگان از سوی قاچاقچیان ، این گونه ها پیش از رها سازی به تیمارگاه حیات وحش انتقال داده شدند تا پس از تیمارداری و امکان رهاسازی ، در حیات وحش رها شوند.

این دومین باند قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای عربی است که در چند سال اخیر در شرق مازندران که زیستگاه اصلی این پرندگان محسوب می شوند ، دستگیر و تحویل دستگاه قضایی برای برخورد قانونی می شود. شورای عالی حفاظت محیطزیست میزان جریمه هر قطعه بحری و بالابان را حدود دو میلیارد ریال اعلام کرده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار