از مردم تقاضا می کنم که کرونا و استفاده از ماسک وساير توصيه هاى بهداشتى را جدی بگیرند. ماسک می تواند همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از ۸۰ درصد در پیشگیری از بیماری موثر باشد.
کد خبر: ۸۷۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 12 July 2020
به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سید فرزاد جلالی از مراجعه 26150 بیمارمشكوك به کرونا از ابتدای اسفند تاکنون به مراکز درمانی و کلینیک های بابل خبر داد و گفت: ۳۱۸۷ بیمار کرونایی هم از بیمارستان های بابل ترخيص شده اند.
دکتر سید فرزاد جلالی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از استان های کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، گفت: استان مازندران از این قضیه مستثنی نیست و علیرغم هشدارها متاسفانه بسیاری از شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و عادی انگارى،علت اصلی شیوع مجدد این بیماری ميباشد، تصریح کرد: سفر به استان مازندران در ایام تعطیل نيز از علتهای مهم وضعیت این روزهای استان می باشد بطوری که طبق آمارها در هر تعطيلى نزدیک به جمعیت استان، مسافر به این مناطق مى آيد که هم باعث آلودگى منطقه شده و هم مسافران این آلودگی ها رابه شهرهای خود انتقال ميدهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه نگرانی در فصل پاييز بیشتر از فصل تابستان می باشد، بیان داشت: در فصل پاییز همزمانی بیماری آنفلوانزا با ویروس کرونا مدیریت تشخیص و درمان این دو بیماری رابسیار سخت خواهد كرد.دکتر سید فرزاد جلالی با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان عوارض زیادی را متحمل شده، افزود: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش می دهد.
وی اذعان داشت: از مردم تقاضا می کنم که کرونا و استفاده از ماسک وساير توصيه هاى بهداشتى را جدی بگیرند. ماسک می تواند همراه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بیش از ۸۰ درصد در پیشگیری از بیماری موثر باشد.
دکتر جلالی بیان داشت: تعداد افرادی که در مراکز درمانی بابل به عنوان مبتلایان به کرونا بستری هستند به ۱۸۴ بیمار رسیده است در صورتی که نسبت به ۷۰ روز گذشته که به تعداد ۶۰ بیمار بستری در کل رسیده بودیم بسیار نگران کننده است.

مراجعه 26 هزار بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی بابل
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار