مدیر سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:از ابتدای امسال به رغم محدودیت‌های اعتباری و عدم تخصیص یارانه تسهیلات و همچنین مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، تاکنون مبلغ ۸۳ میلیارد تومان به ۴۰۰ متقاضی بخش کشاورزی تسهیلات پرداخت شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳ 05 July 2020

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،جعفر نشایی مقدم گفت: برای خرید دستگاه نشاکار ، تراکتور و کمباین مخصوص درو شالی و دیگر ادوات زراعی از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت شده است.

نشایی‌مقدم اضافه کرد: امسال برای خرید نشاکار ۱۰۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون ابلاغ شد که در سه ماهه امسال ۲۴۴ دستگاه نشاکار به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان در قالب تسهیلات توسط متقاضیان خریداری شده است و مابقی تسهیلات برای خرید تراکتور و سایر ادوات کشاورزی درمرحله پرداخت قرار دارد.

وی اضافه کرد: متقاضیان برای بهره مندی از اعتبار خط تسهیلات مکانیزاسیون که محدودیتی وجود ندارد می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها مراجعه کنند.

طبق مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان مازندران ،پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته با هدف گسترش مکانیزاسیون کشاورزی در اولویت پرداخت‌های بانک ها از جمله بانک کشاورزی قرار گرفته است.

بر اساس آمار رسمی بانک کشاورزی مازندران پارسال یک هزارو ۳۰۰میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان استان پرداخت کرده است که با پرداخت این رقم تسهیلات یکهزارو ۹۹۴ دستگاه انواع نشاکار، تراکتور ، کمباین و دیگر تجهیزات و ادوات کشاورزی خریدای شده است.

هم اکنون استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.
این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار