دیدار تیم‌های نساجی مازندران و فولاد خوزستان با توجه به خروج فولادی‌ها از مازندران و بازگشت‌شان به اهواز به دلیل اعلام ابتلای ۱۱ بازیکن و ۵ همراه این تیم به کرونا لغو شد.
کد خبر: ۸۷۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 05 July 2020

امشب و از ساعت ۲۱ قرار بود نساجی مازندران در استادیوم شهید وطنی قائمشهر بیست‌سومین دیدار خود در لیگ نوزدهم را مقابل شاگردان «جواد نکونام» در تیم فولاد خوزستان برگزار کند که این دیدار با نظر سازمان لیگ به صورت مشروط لغو شد و قرار است پس از انجام آزمایش‌ کرونا برای تمام اعضای رسمی باشگاه فولاد خوزستان، درباره سرنوشت این دیدار تصمیم‌گیری شود.

فولادی‌ها با این که دیشب در جلسه هماهنگی پیش از بازی با نساجی حضور یافته بودند، اما پس از جلسه اعلام کردند که نتیجه تست کرونای ۱۶ نفر از اعضای این تیم مثبت اعلام شده و به همین دلیل حاضر به انجام مسابقه مقابل نساجی نیستند.

پس از این اظهار نظر، هیأت فوتبال مازندران اعلام کرد تابع تصمیمات سازمان لیگ است و در صورت اعلام از سوی سازمان لیگ این دیدار لغو خواهد شد. با این حال مسئولان باشگاه فولاد پیش از اعلام نظر نهایی سازمان لیگ درباره برگزار شدن یا نشدن این دیدار، مازندران را به مقصد اهواز ترک کردند که این اقدام مورد اعتراض باشگاه نساجی قرار گرفت.

«علی امیری» مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران پس از تصمیم فولادی‌ها برای بازگشت به اهواز نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد و گفت: نتیجه این بازی باید ۳ بر صفر به سود نساجی اعلام شود.

او به حضور فولادی‌ها در جلسه هماهنگی پیش از بازی اشاره کرد و افزود: اگر مسئولان این تیم قصد حضور در زمین را نداشتند، چرا به مازندران آمدند و حتی در جلسه هماهنگی بازی شرکت کردند؟

امیری معتقد است که تصمیم بدون هماهنگی باشگاه استقلال برای سفر نکردن به جم به منظور برگزاری بازی امشب مقابل پارس جنوبی جم سبب شده که مسئولان باشگاه فولاد نیز تصمیم بگیرند که از حضور در زمین انصراف بدهند.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه نساجی خیلی پیش‌تر از سایر باشگاه‌ها به برگزاری مسابقات معترض بود و خواستار تعطیلی مسابقات شد. اما در نهایت از قانون و تصمیم سازمان لیگ تمکین کردیم و علاوه بر این که در یک بازی خارج از خانه حضور یافتیم، آماده میزبانی از فولاد نیز هستیم.

امیری با اشاره به تصمیم سازمان لیگ برای اعلام نتیجه ۳ بر صفر بازی سپاهان پرسپولیس به دلیل حضور نیافتن سپاهان در زمین بازی اشاره کرد و گفت: رفتار فولادی‌ها هیچ تفاوتی با سپاهان ندارد. اگر نتیجه این دیدار به سود نساجی اعلام نشود قطعا به تمام مراجع داخلی و خارجی فوتبال شکایت می‌کنیم تا حق نساجی ضایع نشود.

اعتراضات تند امیری به تصمیم فولادی‌ها فعلا تأثیری در اعلام نتیجه این دیدار ندارد. اما سازمان لیگ برای اعلام نتیجه ۳ بر صفر به سود نساجی شرطی را در نظر گرفته است که شاید خواسته نساجی‌چی‌ها را محقق کند. بنا به اعلام مسئولان برگزارکننده مسابقات، همه اعضای باشگاه فولاد باید یک بار دیگر در آزمایشگاه‌ معتمد فدراسیون و سازمان لیگ تست کرونا بدهند تا صحت ادعای مسئولان این باشگاه مبنی بر ابتلای ۱۶ تن از اعضای این باشگاه مشخص شود. این شرط برای باشگاه استقلال نیز به دلیل سر باز زدن از دیدار مقابل پارس جنوبی جم صدق می‌کند.

نکته قابل توجهی که در این شرط وجود دارد، داشتن کارت بازی برای افرادی است که از آن‌ها تست کرونا گرفته می‌شود. در حال حاضر این شائبه مطرح است که برخی از اعضای باشگاه فولاد که تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شد همراه باشگاه بودند و کارت بازی ندارند. حتی این موضوع نیز مطرح شده که نام برخی از بازیکنان که عضو تیم اصلی فولاد نیستند نیز از رده‌های سنی پایین‌تر در این فهرست ۱۶ نفره مبتلایان به کرونا دیده می‌شود. به همین دلیل سازمان لیگ تأکید دارد که تست کرونا باید دوباره از همه اعضای دارای کارت بازی در آزمایشگاه معتمد گرفته شود و در صورتی که تعداد مبتلایان به کرونا در این باشگاه کمتر از ۲۵ درصد اعضا باشد، نتیجه دیدار ۳ بر صفر به سود نساجی اعلام خواهد شد.

با وجود این که فولادی‌ها مازندران را ترک کرده‌اند، طبق قوانین برگزاری مسابقات، تیم نساجی باید همراه با کادر داوری مسابقه رأس ساعت ۲۱ در زمین بازی حاضر شود تا پس از تهیه گزارش توسط ناظر بازی، روال قانونی تصمیم‌گیری برای این دیدار انجام شود. با این حساب نساجی‌چی‌ها امشب در ورزشگاه خالی از تماشاگر و زمین بدون حریف برای لحظاتی وارد زمین استادیوم وطنی می‌شوند و بدون این که سوت بازی به صدا در بیاید، به رختکن برمی‌گردند.

نساجی با ۲۶ امتیاز از ۲۲ بازی در رتبه نهم جدول رده‌بندی قرار دارد.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار