معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت که تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان از بدهی گندمکاران استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 05 July 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور افزود : در مجموع حدود ۹۱ درصد از بهای خرید تضمینی گندم از کشاورزان مازندران به آنها پراخت شد و پیگیری برای پرداخت بقیه بدهی نیز ادامه دارد.
وی توضیح داد : تاکنون ۴۷ هزار و ۸۵۰ تن گندم مازاد از گندمکاران مازندران از طریق ۲۴ مرکز به صورت تضمینی خریداری شده است.
در استان مازندران حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی زراعی زیر کشت گندم قرار دارد و پیش بینی می شود حدود ۱۱۰ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود . در سال جاری قیمت هر کیلوگرم گندم به صورت خرید تضمینی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی شورای اقتصاد تعیین شده است.
معاون استاندار مازندران در مورد خرید تضمینی کلزا نیز گفت : طبق برنامه ریزی تا کنون در استان مازندران حدود ۱۱ هزار و ۱۸۶ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
خیریانپور افزود : تاکنون ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از بهای خرید تضمینی کلزا که معادل ۷۳ درصد از محصول خریداری است ، به حساب کلزاکاران این خطه شمال کشور واریز شده است.
وی اظهارداشت : پیگیری برای پرداخت بقیه مطالبات کلزا کاران نیز ادامه دارد.
حدود ۱۳ هزار هکتار از اراضی زراعی استان مازندران زیر کشت کلزا قرار دارد و در سال گذشته حدود ۱۷ هزار تن کلزا با نرخ تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شد.
حدود ۴۷۰ هزار هکتار از مساحت استان مازندران را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی از این مزارع برداشت می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار