تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری چهار شهر: بابل ، آمل، نوشهر و بهشهر فعلا به علت وضعیت قرمز کرونا تا یک هفته ممنوع است.
کد خبر: ۸۷۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 05 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در چهار شهرستان استان را که از لحاظ شیوع کرونا دارای وضعیت قرمز هستند ممنوع اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای بابل ، آمل، نوشهر و بهشهر فعلا به علت وضعیت قرمز کرونا تا یک هفته ممنوع است.

بازگشت به فعالیت این کانون ها نیز منوط به تصمیم گیری بعدی با ارزیابی وضعیت شهرستان ها از لحاظ شیوع کرونا است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از شهروندان قائمشهری و فریدونکنار نیز خواست با توجه به وضعیت نارنجی شیوع کرونا در این مناطق ، تمامی فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام دهند.

شیوع کرونا طی دو هفته اخیر در مناطق مختلف مازندران یک بار دیگر اوج گرفت به گونه ای که در کمتر ابتدای وضعیت شهرهای بهشهر و آمل را قرمز کرد و سپس به فاصله ۲ روز این وضعیت به نوشهر و بابل هم سرایت کرد.

در حال حاضر قائمشهر و فریدونکنار هم در معرض ورود به وضعیت قرمز قرار دارند.

پیوستگی مناطق شهری و روستایی مازندران به یکدیگر سبب می شود تا کرونا در این استان با سرعت بیشتری نسبت به سایر مناطق کشور شیوع یابد.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر پوشش آنها طی سه روز گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است و از کمتر از ۳۰۰ نفر به بیش از ۴۵۰ نفر رسیده است.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ فرد بیماری که به قم سفر داشتند وارد مازندران شد و در عرض کمتر از ۲ هفته به تمامی ۲۲ شهرستان استان سرایت کرد.

این بیماری با بسیج تمامی امکانات و اتخاذ محدودیت های استانی و سپس اجرای محدودیت های کشوری در اواخر اسفند ماه پارسال و اوایل فروردین ماه امسال به نقطه پیک اولیه رسید و سپس کاهشی شد. این وضعیت تا اوایل خرداد ادامه داشت به گونه ای که آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان به کمتر از ۲۰۰ نفر رسیده بود. با این وصف برداشته شدن محدودیت ها که با سفر گسترده غیربومیان به استان همراه بود و همچنین خستگی مردم از خانه نشینی سبب شد تا بار دیگر روند شیوع بیماری در مازندران افزایشی شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیروز هشدار داد که اگر مردم رعایت نکنند ، استان وارد پیک دوم بیماری می شود که در این صورت به خاطر خستگی کادر درمان و استهلاک تجهیزات ، استان دچار مشکل جدی خواهد شد.

ستاد مقابله با کرونای مازندران هم از امروز زدن ماسک را برای حضور در اماکن عمومی و مکان های سرپوشیده و اجتماعات اجباری اعلام کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار