مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران :
ادعای تعطیلی ۴۰۰ واحد صنعتی در آمل را امروز نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی خانه ملت مطرح کرد.
کد خبر: ۸۷۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 05 July 2020

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با تکذیب تعطیلی ۴۰۰ واحد صنعتی در آمل ، گفت که امسال نه تنها هیچ واحد صنعتی در این شهرستان تعطیل نشده ، بلکه تعدادی از واحدهای راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

ادعای تعطیلی ۴۰۰ واحد صنعتی در آمل را امروز نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی خانه ملت مطرح کرد.

رضا حاجی پور با انتقاد از آنچه که عدم واریز ۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ها به حساب تولیدکنندگان نامید ، گفت : در بحث هدفمندی یارانه‌ها قرار بود ۳۰ درصد از آزادسازی یارانه‌ به حساب تولیدکنندگان واریز شود اما این اتفاق نیفتاد و سبب تعطیلی کارخانه‌های تولیدی شد. با آزادسازی یارانه‌ها نهاده‌ها چند برابر شده و کارخانه‌ها قدرت خرید این نهاده ها را نداشتند و مخارجی همچون حقوق کارکنان و نگهداری کارخانه‌ها منجر به تعطیلی آنها شد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه آمل حدود یکهزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ وجود دارد، گفت : حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرستان‌های آمل تعطیل شده است، همچنین در سال جهش تولید باید در راستای ایجاد کارخانه و صنایع اقدامات اساسی صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه دیزل واگذار شد اما امروز در حال تعطیلی و فروپاشی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تکذیب تعطیلی واحدهای صنعتی آمل در سال جهش تولید ، توضیح داد : ۲۱۸ واحد تولیدی و صنعتی در چهار شهرک صنعتی آمل فعال هستند و امسال نه تنها هیچ واحدی در این شهرک ها تعطیل نشد ،بلکه تا کنون با حمایت دولت فعالیت پنج واحد صنعتی راکد نیز از سر گرفته شده است.

مصطفی موسوی افزود : ۳۸۲ واحد صنعتی و تولیدی در این شهرک ها قرارداد منعقد کردند که ۳۲۷ واحد آن پروانه بهره برداری دارند.

وی گفت : البته ۱۰۹ واحد صنعتی در شهرک های چهار گانه شهرستان آمل شامل شهرک صنعتی امازاده عبدالله ، بابکان ، جمشید آباد و لاریجان به دلایل مختلف از جمله اختلافات بین شرکا راکد هستند که فعال نبودن این واحدها هم مربوط به یک دهه گذشته است .

موسوی با اظهار این نکته که بیشترین متقاضی برای ایجاد واحدهای صنعتی و سرمایه گذاری جدید در شرکت های شهرک های صنعتی مازندران مربوط به آمل است ، افزود : آمار تقاضا به حدی است که به دلیل کمبود زمین جوابگوی متقاضیان نیستم.

وی گفت : با تدبیر دولت تمام سعی و تلاش بر این است تا مشکلات و مسایل واحد های صنعتی راکد در شهرک های صنعتی شهرستان آمل حل و فصل شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران تعداد شاغلان شهرک های صنعتی شهرستان آمل را ۱۱ هزار و ۴۵۵ نفر اعلام کرد و افزود : خوشبختانه وضعیت زیر ساخت های این شهرک ها هم به لحاظ فاضلاب صنعتی ، آب ، برق ، گاز ، آسفالت و فضای سبز مطلوب است.

مازندران به لحاظ برخورداری از مرزهای دریایی و زمینی، نزدیکی به پایتخت و هم‌جواری با استان‌های صنعتی و کشاورزی و همچنین دارا بودن موقعیت مناسب، بستری برای سرمایه‌گذاری است به همین دلیل اجرای پروژه‌های عمرانی مناسب در هر شهرک، موجب اشتغال پایدار، ارتقاء تولید و بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاری می شود.

حدود یکهزارو ۴۵۰ واحد تولیدی استان مازندران در ۳۹شهرک و ناحیه صنعتی مستقر و فعالیت دارند.

 منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار