با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت کرونا خصوصا در مراسم ختم و عروسی در بابل وضعیت این شهرستان به حالت قرمز در آمد و انگار همه چیز از نوع آغاز شده است .
کد خبر: ۸۷۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 05 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت کرونا خصوصا در مراسم ختم و عروسی در بابل وضعیت این شهرستان به حالت قرمز در آمد و انگار همه چیز از نوع آغاز شده است .
بر اساس این گزارش، با افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بابل، تمامی تجمعات،همایش‌ها و مراسم‌ ختم،تشييع جنازه،وعروسی در این شهرستان ممنوع شد.
دکتر جلالی با اشاره به هشدارهای ستاد ملی کرونا و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی گفت: متاسفانه در روزهای گذشته با افزایش شمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های زیر مجموعه علوم پزشکی بابل، وضعیت این شهرستان در حالت قرمز قرار گرفته است.
دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در بابل بشدت ابراز نگرانی کرد و افزود: از امروز کلیه تجمعات از جمله همایش‌ها و مراسم‌ ختم و جشن در بابل محدود می‌شود.
وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در ستاد بحران شهرستان گفت: جلسات اداری نیز به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و همه به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش داده و با وجود آمادگی سیستم بهداشتی درمانی نگران پیک دوم کرونا هستیم.
وی ادامه داد: بعد از یک مدت کوتاه سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل، افزایشی شد و در حال حاضر با بستری 21 بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری ها را به 122 نفر افزایش داده و وضعیت کرونایی در بابل بار دیگر قرمز شد.
دکتر جلالی ادامه داد: هم اکنون 35 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی با ذکر این نکته که منتظر این افزایش بودیم، گفت: متاسفانه بدلیل هجوم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان بابل در ایام تعطیلات و همچنین عادی شدن و عدم رعایت پروتکل بهداشنی از سوی مردم، وضعیت این روزهای قرمز کرونایی در بابل را پیش بینی کرده بودیم.
دکتر جلالی افزود: رونق بازارهای محلی ، ترددهای بی رویه شهروندان در سطح شهر، عادی شدن شهروندان در مناسب های اجتماعی اعم از جشن های عروسی و عزاداری ها و همچنین جلسات اداری بدون رعایت پروتکل های بهداشتی موج بستری بیماران کرونایی در بابل را افزایشی کرد.
وی به الزامی شدن استفاده از ماسک از امروز ۱۵ تیرماه اشاره کرد و از مردم خواست توصیه‌ها را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می کند، گفت:استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد.
وی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یکی از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به کووید19 است. باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری یعنی برای کار و شغل و همچنین خریدهای مایحتاج ضروری از منزل خارج شویم و در این موارد نیز باید فاصله فیزیکی و بهداشت دست و تنفس رعایت شود تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

 

 

برچسب ها: وضعیت قرمز ، کرونا ، بابل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار