اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 14 تیر
اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در چهاردهم تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۷۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 04 July 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 14 تیر ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 14 تیر بشرح زیر است :

 

کشف 50 فقره کلاهبرداری میلیاردی در فریدونکنار 

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری دو کلاهبردار با 50 فقره کلاهبرداری به ارزش 5 میلیارد ریال در شهرستان "فریدونکنار"خبر داد . 

 سردار" مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، افرادی تحت پوشش فروشنده دستگاه مکانیزه کشاورزی با جلب اعتماد کشاورزان و دریافت مبالغ هنگفت از آنان، اقدام به کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با بررسی دقیق موضوع و همچنین رصد شبانه روزی و تقویت گشت های هدفمند، ماموران پلیس آگاهی موفق شدند، با شناسایی متهمان به کلاهبرداری و محل اختفای این افراد با هماهنگی قضائی 2 متهم به کلاهبرداری را دستگیر کنند.

سردار میرزایی، افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به 50 فقره کلاهبرداری به ارزش 5 میلیارد ریال اقرار کردند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

ارتباط فرمانده انتظامي مازندران با مردم از طریق تلفن 197 

سردار" مرتضی میرزایی" فرمانده انتظامي استان مازندران روز دوشنبه 16 خردادماه با حضور در سامانه 197 به صورت تلفنی با شماره 197 و حضوری پاسخگوی سوالات و درخواست های مردم استان خواهد بود . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، در راستاي پاسخگويي و رسيدگي به مشكلات مردم شریف استان مازندران روز دوشنبه 16 خردادماه از ساعت 10 تا 12 ظهر سردار " مرتضی میرزایی " فرمانده انتظامي استان مازندران از طريق تلفن 197 و به صورت حضوری پاسخگوي سوالات و درخواست هاي مردم خواهد بود.

در اين اطلاعيه از كليه هم استاني هاي عزيز دعوت شد تا به صورت تلفنی و شماره تلفن 197 با ارائه نقطه نظرات، انتقاد، شکايت، پيشنهاد، تقدير و تشکر، پليس را در تامين نظم و امنيت بهتر و آسايش بيشتر جامعه ياري کنند.

 

 

ناکامی باند سارقان مغازه در ساری 

فرمانده انتظامي شهرستان ساری از دستگيری باند سارقان مغازه با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ"ناصرعلی صفر پور"،در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران انتظامی بخش فرح آباد در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به افرادی که در حال بازکردن درب یک مغازه در حوزه استحفاظی بودند، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصريح کرد : این افراد که به محض مشاهده ماموران با یک خودروی سواری از محل متواری شده بودند در عملیاتی ضربتی توسط ماموران دستگیر شدند.

سرهنگ صفر پور در ادامه اظهار داشت: این سارقان حرفه ای در بازجویی به عمل آمده به 5 فقره سرقت مغازه در این شهرستان طی یک ماهه گذشته اعتراف کردند.

وی ضمن هشدار به صاحبان صنوف از آنان، خواست: حتی الامکان محل کسب خود را به دوربین های مدار بسته و تجهیزان ایمنی از جمله حفاظ و قفل قابل اطمینان مجهز کنند.

 

کیف قاپ حرفه ای در محمود آباد به دام افتاد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری کیف قاپ حرفه ای با 6 فقره کیف قاپی در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی از عابران پیاده توسط فردی موتورسوار در سطح شهرستان محمود آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد، افزود: ماموران پس از بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در حین کیف قاپی دستگیر کردند .

سرهنگ حسین زاده، تصریح کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده تاکنون به 6 فقره کیف قاپی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ازدستگیری 2سارق احشام و اماکن خصوصی با 7 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت احشام و اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه ماموران پليس آگاهی اقدامات پلیسی را در اين زمينه آغاز کردند.

سرهنگ "حسن زاده" خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسي های همه جانبه، موفق به شناسايي 2 سارقان حرفه اي سابقه دار در این سرقت ها شدند.

وی، افزود: متهمان در عملیاتی ضربتی دستگير شدند و در بازجويي های انجام شده به 7 فقره سرقت اماکن خصوصی و احشام درشهرستان اقرار کردند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه با بيان اين که متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کر: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صئرت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

 

 

کشف 12 تن چوب قاچاق در عباس آباد 

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف 12 تن چوب قاچاق و توقیف 3 خودروی حامل چوب در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین عبدی در تشریح این خبر، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق چوب و فراورده هایj جنگلی در مناطق جنگلی این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 3 قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند.

سرهنگ عبدی تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در اقدامی عملیاتی با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی، متهمان در حینi برداشت چوب از منطقه دستگیر شدند.

وی از توقیف 2 خودروی نیسان و یک خودروی کامیون حامل چوب در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در مجموع 12 تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودروها کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در ساری 

فرماندهی انتظامی شهرستان ساری از دستگیری13 سارق و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز حوزه کلانتری 14 ساري اجرا شد .

وي،افزود: در اجراي اين طرح ماموران انتظامي اين فرماندهي با هماهنگي قضائي، در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 13 متهم به سرقت، 5 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر ،3 نفر از ارازل و اوباش معروف و 51 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در سطح حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ صفرپور، تصریح کرد: در اجرای این طرح 1 کیلوگرم مواد مخدر، 2تن چوب قاچاق،2 دستگاه خودرو، 2 دستگاه دوچرخه ، 20 قطعه تجهیزات داخلی خودرو و 10 عدد ابزار و وسایل سرقتی منازل مسکونی کشف شد .

فرمانده انتظامی ساری همچنین از توقیف 22 خودرو و 45 موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي مناطق آلوده، ايجاد امنيت پايدار و ايجاد آسايش و آرامش براي مردم است .

 

دستگیری 3 سارق حرفه ای در كلاردشت 

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ "قاسم عزيزي كراني" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .ii

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

عزیزی با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان، اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به 8 فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان كلاردشت در پايان با قدرداني از تعامل خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدارهاي انتظامي و استفاده مطلوب از سامانه 110در راستاي ارتقاي احساس امنيت، هميار هميشگي پليس باشند.

 

 

کشف 10 فقره سرقت در فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی کشف 10فقره سرقت و دستگیری 9 نفر در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی ، مقابله با عاملان افیونی،سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: در اجرای این طرح ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی 2 خرده فروش مواد مخدر، 5 سارقان و مجرمان سابقه دار و همچنین فردی که ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان کرده بود شدند.

سرهنگ هاشم پور از توقیف 21 خودرو و 29موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: کشف 10فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است.

وی در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در نقاط آلوده تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری3 نفر سارق و کشف 6 فقره سرقت ومقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" محمد صادق شاهنظری " با اعلام اين خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملياتي ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز حوزه کلانتری 11 تنکابن اجرا شد .

وي،افزود: در اجراي اين طرح ماموران انتظامي اين فرماندهي با هماهنگي قضائي، در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 3 متهم به سرقت، 4 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر ،3 نفر از ارازل و اوباش منطقه و 6نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در سطح حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ شاهنظری، تصریح کرد: در اجرای این طرح 3 کیلوگرم مواد مخدر و تعداد 6 فقره سرقت کشف شد .

فرمانده انتظامی تنکابن در پايان از توقیف 11 خودرو و 18 موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس، اظهار داشت: هدف از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، ايجاد امنيت پايدار و ايجاد آسايش و آرامش براي مردم است .

 

 

دستگیری سارق منزل با 6 فقره سرقت در نوشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگيري سارق منزل و کشف 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ قاسم محمدی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،در تشریح این خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت منزل در حوزه استحفاظی ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر،افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي، ماموران پلیس آگاهی سارق را شناسايي و دستگير کردند.

محمدی با بیان این که متهم در تحقيقات و بازجویی بعمل آمده به 3 فقره سرقت منزل و 3 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اقرار کرد، اظهار داشت: این سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس 110 گزارش کنند.

 

 

کشف 3 کیلوگرم تریاک در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف 3 کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امرتهیه و توزیع موادمخد در سطح شهرستان بهشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران موفق به شناسایی متهم که با یک خودروی پراید اقدام به تهیه و توزیع موادمخدر در این شهرستان می کرد شدند.

سرهنگ عنایتی دستگیری متهم در عملیاتی ضربتی خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم 3 کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در داخل خودر جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی110 اعلام دارند.

 

تقویت هوشیاری عاطفی در کودکان 

برای این که فرزندانی با هوشیاری عاطفی یا آی کیو بالا پرورش دهیم به طوری که به خوبی بر احساسات و عواطف خود آگاهی داشته باشند ضروری است که مهارت هایی را در آنها پرورش دهیم.... 

غلبه بر نگرانی و اضطراب در هنگام اجرای یک پروژه ی بزرگ، غلبه بر خشم در هنگام بروز دعواهای زناشویی، کنترل و غلبه بر ترس در هنگام درخواست یک شغل جدید و به طور کلی توانایی کنترل و مدیریت احساسات و عواطف خود به شیوه ی صحیح و مناسب،خیلی بیشتر از توانایی و هوش علمی یا( آی کیوIO) می تواند کیفیت زندگی ما را تعیین کند.

روانشناسان این توانایی را هوش هیجانی یا هوش عاطفی یا هوشیاری بر احساسات و عواطف (ایکیو EQ) می نامند.

برای اینکه فرزندانی با هوشیاری عاطفی یا ایکیو بالا پرورش دهیم به طوری که به خوبی بر احساسات و عواطف خود آگاهی داشته باشند ،به سادگی بتوانند احساسات دیگران را تشخیص دهند ،دارای حس همدلی و دلسوزی بالایی باشند ،از عزت نفس و اعتماد بنفس خوبی برخوردار بوده و در زمینه ی حل مشکلات زندگی توانایی مناسبی داشته باشند ضروری است که مهارت هایی را در آنها پرورش دهیم.

والدین نخستین کسانی هستند که در بدو تولد با کودک خویش رابطه برقرار می کنند و هوشیاری عاطفی با والدین آغاز میشود.

نکاتی جهت پایه ریزی هوشیاری عاطفی در فرزند:

وقتی که نوزاد شما را طلب می کند به نزد او شتافته و او را در بغل بگیرید و به گریه های او واکنش سریع نشان دهید و سعی کنید او را آرام نمایید، هوشیاری عاطفی از همان نخستین برخوردهای نوزاده تازه به دنیا آمده با مراقبین آغاز می شود.

بر اضطراب و نگرانی خود غلبه کنید : نوزادان اضطراب و نگرانی را از والدین خود می گیرند، صدای والدین،حرکت آنها و تماسشان با نوزاد می تواند باعث آرامش نوزاد شود یا او را در اضطراب و نگرانی فرو ببرد.

احساسات و هیجانات کودک خود را بپذیرید: به کودکان خود یاد بدهید که آنها نمی توانند احساسات خود را انتخاب کنند ولی می توانند و باید آنچه را که می خواهند با آن احساسات انجام دهند انتخاب کنند.

در هنگامی که کودکتان شک و تردید دارد با او همدلی کنید: همدلی با کودک و پذیرفتن احساسات او ،به فرزندتان کمک می کند تا او عواطف خود را بپزیرد و این امر به او اجازه می دهد که احساساتش را هضم کرده و از آن عبور کند. همدلی با او به فرزندتان یاد می دهد که زندگی عاطفی او خطرناک یا شرم آور نیست و در واقع یک چیز رایج و معمولیست که قابل کنترل و تنظیم است.او یاد می گیرد که تنها نیست ،او یاد می گیرد که حتی بخش های ناخوشایند وجودش از جمله خشم،حسادت و پرخاشگری ،مورد پذیرش والدینش قرار دارد.یعنی او بطور کامل مورد پذیرش آنهاست و از این طریق یاد می گیرد خودش را درک کند وبپذیرد.

سعی نکنید احساس کودک را منع کنید و او را در رابطه با عواطفش گیج و آشفته سازید و هنگامی که از بابت چیزی ناراحت می شود یا درد می کشد او را شرمنده و خجالت زده نکنید.

به عنوان مثال: نگویید که یک خراشیدگی کوچک که این همه ناراحتی ندارد. یا پسرهای بزرگ که گریه نمی کنند.

راهکار: بلکه با کودک احساس همدلی و دلسوزی کنید و به او فرصت دهید تا آنچه را که رخ داده به شما نشان دهد .به او کمی زمان بدهید تا واقعه را هضم کند ،بعد آماده خواهد شد که از آن بگذرد و به فعالیت خود ادامه دهد.

به کودک اجازه دهید خود را ابراز کند:منع و سرکوب ثمره ای ندارد، سرکوب و سرزنش، ترس یا خشم فرزند باعث نمی شود چنین احساس هایی در او بوجود نیاید،بلکه فقط ممکن است او را تحت فشار قرار دهد که چنین احساس هایی را در وجود خود سرکوب کند .

منع و سرکوب احساسات، باعث از بین رفتن آنها نمی شود چون احساسات و عواطف بدون خواست و اراده ی ما بوجود می آیند، حساسات سرکوب شده و به دام افتاده به زودی به دنبال راهی برای خروج می گردند چون آنها تحت کنترل آگاهانه ی ما قرار ندارند به گونه ایی تعدیل و تنظیم شده ابراز نمی شوند،از همین رو می بینیم که یک کودک پیش دبستانی خواهرش را می زند یا یک بچه 7 ساله شب کابوس می بیند یا یک بچه11 ساله دوچار تیک عصبی می شود.

با اشتیاق گوش دادن همواره کمک می کند که احساسات شدید فرزندتان ابراز شود، شناسایی احساسات فرزند و درک او به معنای موافقت کردن شما با آن احساسات نیست، شما از طریق گوش کردن به او نشان دهید که احساسات او را شناسایی کرده و درک نموده اید.

به عنوان مثال : تو از برادرت عصبانی هستی

یا به نظر می رسد در مورد سفر امروز نگران هستی

کمک کنید تا فرزندتان یاد بگیرد به حل مشکل بپردازد: اکثر اوقات وقتی بچه ها و بزرگسالان حس می کنند که احساس ترس بدگمانی آنها و غیره درک شده و مورد شناسایی قرار گرفته است ،احساس سبکی می کنند و آماده می شونده که آن احساس را از خود دور کنند و این خود آغازی برای حل مشکل است .

بعضی مواقع بچه ها خودشان می توانند به تنهایی اینکار را انجام دهند ، یعنی به حل مشکل پدید آمده بپردازند ،ولی بعضی اوقات آنها نیاز به کمک شما دارند تا به چاره جویی بپردازند اما بخاطر داشته باشید که در کمک به آنها برای حل مشکل عاطفی شان ،نباید سماجت بخرج دهید مگر اینکه خودشان از شما بخواهند .چون وقتی که در کمک کردن به آنها اصرار بورزید آنگاه این توهم برای آنها پیدا می شود که قدرت اعتماد بنفس لازم را برای حل مشکل ندارند.

تهیه وتنظیم :معصومه حدیدی کارشناس روانشناسی و مددکار اجتماعی کلانتری 11 تنکابن

خبر: سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
دستشون درد نکنه
lbFEzAIHtgSPr
|
Uganda
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
dZDQCiuGAB
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار