اکنون با احتساب بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی دیگر از دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۷۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 04 July 2020

به گزارش تابناک مازندران ، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که تنها ۲۰ درصد از جمعیت استان تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند ، هشدار داد که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب ایجاد مشکل جدی می‌شود.

بر اساس این گزارش، دکتر سید عباس موسوی افزود : با توجه به این که بسیاری از مردم هنوز مبتلا به ویروس کرونا نشدند، اگر وضعیت شهرستان ها به سمت قرمز برود ، با مشکل مواجه می شویم.
وی اظهار داشت : در روزهای اخیر آمار بیماران کرونایی در استان افزایش یافت به طوری که برخی از شهرستان ها از جمله آمل و بهشهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند و سایر شهرستان ها نیز به دلیل فاصله اندک در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله فیزیکی در معرض خطر ابتلا قرار می گیرند.
موسوی استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی یک و نیم متری را یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا بیان کرده است.
به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران ، وی نهادینه کردن فرهنگ ماسک زدن از سوی مردم را از برنامه های اصلی بیان کرد و خواهان عدم برپایی اجتماعات شد.
دبیر شورای سلامت استان مازندران شناسایی بیماران کرونایی و افراد مرتبط با آنها را از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و اظهار داشت : تمهیدات لازم جهت آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان های استان برای پذیرش بیماران و تشدید نظارت بهداشتی بر واحدهای صنفی در شهرستان ها اتخاذ شده است.
براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران که روز گذشته منشتر شد ، هم اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مرتبط با این دانشگاه به ۳۳۰ نفر رسید که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰۰ نفر بیشتر شد. هم اکنون با احتساب بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی دیگر از دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است.
طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران دو شهرستان آمل و بهشتر در وضعیت قرمز و سه شهرستان فریدونکنار، نوشهر و قائمشهر نیز در آستانه وضعیت قرمز قرار دارند.

 

برچسب ها: مازندرانی ها ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار