مدیر شبکه بهداشت و درمان نور از قرنطینه ۴۵۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳ 03 July 2020

سیدحمید حسینی در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه خبرنگاران در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی مردم نقش موثری را بر عهده داشتند، اظهار کرد: با توجه به مشغله فراوان و پرالتهاب کرونایی، شبکه بهداشت و درمان نمی توانست همچون خبرنگاران اطلاع رسانی درست، دقیق و به موقع انجام دهد.

وی ضمن تقدیر از حرکت جهادی خبرنگاران شهرستان نور در آگاه‌سازی مردم نسبت به ویروس کووید ۱۹، تصریح کرد: خبرنگاران با توانمندی خود علاوه بر اطلاع رسانی و آموزش مردم نسبت به این ویروس در جذب خیرین و مشارکت های مردمی هم همراه بهداشت و درمان بودند.

خبرنگاران خیرین سلامت در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور خبرنگاران را خیرین سلامت در حوزه آموزش و اطلاع رسانی دانست و خاطرنشان کرد: اوایل آغاز بیماری کووید ۱۹، در شرایط سخت و با کمبود تجهیزات حفاظت فردی روبه رو شدیم و اگر دعوت خیرین توسط خبرنگاران صورت نمی گرفت قطعا مشکلات افزایش می‌یافت.

حسینی با اشاره به اینکه متاسفانه مجددا آمار مرگ و میر سه رقمی شده و در این زمان، نقش مجدد اطلاع‌رسانی به وسیله خبرنگاران پررنگ است، گفت: خوشبختانه دستورالعمل پروتکل های بهداشتی اعلام و در همه زمینه ها بسیار دقیق و کامل مشخص شده اما متاسفانه در اجرا رعایت نمی شود.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور، غربالگری را یکی از اقدامات مثبت و سازنده در دوران شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: حدود ۱۲۳ هزار نفر در مرحله نخست و ۹۴ هزار و ۵۷۴ نفر در مرحله دوم، در شهرستان نور مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی به این نکته اشاره کرد که، افراد در گروه‌های پرخطر در هر دو مرحله مورد غربالگری قرار گرفتند که مجموع این مهم را به ۲۱۷ هزار و ۵۷۴ مورد می‌رساند.

راه اندازی کلینیک تب در بیمارستان امام خمینی (ره)

حسینی از راه اندازی کلینیک تب در بیمارستان امام خمینی (ره) نور در اوایل آغاز شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: کلینیک بیمارستان امام خمینی(ره) نور، یکی از بهترین کلینیک های تب استان مازندران بود که همان روزهای اول مورد تشویق حوزه معاونت درمان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۵۸۳ نفر در شهرستان نور مشکوک به کرونا بودند که باید اقدامات درمانی و یا مراقبت دو هفته ای برای آنها انجام می‌شد، اظهار کرد: تا ۳۱ خرداد ۲۰۸۶ نفر به کلینک تب و اورژانس مراجعه کرده بودند که از این میزان، ۴۲۵ نفر در بیمارستان بستری شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور ادامه داد: از ۴۵۲ بیمار بستری شده، ۳۴۹ نفر اهل نور و ۷۶ نفر از شهرهای اطراف بودند و همچنین ۵۸۷ تست "پی. سی .آر" را در این ایام انجام داده است.

۴۵۶ نفر در قرنطینه به سر می‌برند

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۵۶ نفر در شهرستان نور مورد مراقبت و در قرنطینه به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: در این مدت، ۴۵۸۳ نفر، مشکوک به کرونا به همراه خانواده‌هایشان به مدت ۲ هفته در قرنطنه به سر می‌بردند و همکاران بهداشت و درمان در روزهای اول، سوم، پنجم، هفتم، دهم و چهاردهم با تماس تلفنی وضعیت آن ها را کنترل می کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور با بیان اینکه در این روزها تعداد بستری کم اما موارد مثبت زیاد شده است، گفت: طی این روزها، ۶ هزار و ۴۵۹ نفر توسط پزشک خانواده خدمات تشخیص و درمان را دریافت کردند.

پلمب ۷۰۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان نور

حسینی از پلمب ۷۰۰ واحد صنفی متخلف در روزهای شیوع ویروس کرونا خبر داد و تصریح کرد: حدود ۹ هزار و ۱۹۶ بازدید بهداشت محیط و ۱۴۷۵ بازدید بهداشت حرفه ای توسط همکاران بهداشت انجام شده است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی مستمر خبرنگاران به مردم گفت: فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی از مهم‌ترین نکاتی که هر شخص باید آن را رعایت کند.

گفتنی است در پایان این نشست که به همت روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور برگزار شده بود از خبرنگاران با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار