با افتتاح ۵ مجموعه ورزشی در شهرستان‌های نوشهر و نور در چهار سال اخیر، سرانه فضای ورزشی این شهرستانها به حد استاندارد کشوری رسید.
کد خبر: ۸۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 02 July 2020

براساس آمار اداره ورزش و جوانان نوشهر و نور در دولت دوازدهم ۵ پروژه ورزشی با اعتبار بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال در این دو شهرستان به بهره برداری رسید و سرانه ورزشی این ۲ شهرستان از ۱.۲ متر مربع پیش بینی شده برای برنامه ششم فراتر رفت. این در حالی است که ۵ پروژه دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در حال ساخت است که به گفته مسئولان ورزشی این شهرستانها این طرح ها با پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۸۰ درصد در حال ساخت است.

ایرنا - افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته در استان مازندران در سال ۹۸ نشان می دهد که با وجود برخی محدودیت های اعتباری و فضای ورزشی در این استان همچنان ورزش به عنوان اولویت اول در بین جوانان و نوجوانان مطرح است.

امکانات ورزشی شادی و نشاط می اورد

یک استاد دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با اشاره به تاثیر ورزش بر نحوه نگرش و رفتار افراد جامعه گفت: ایجاد بسترهای مناسب ورزشی و تشویق افراد جامعه به ورزش علاوه بر افزایش سلامت جسم و روح افراد تاثیر زیادی در ارتقای همبستگی و استحکام اجتماعی، ایجاد شادی و نشاط اجتماعی و حتی انتقال فرهنگ و ارزش ها برای توسعه کشور به همراه خواهد داشت.

قربانعلی آقا احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از سوی دیگر تقویت ورزش در جامعه موجب کاهش اضطراب اجتماعی شده و با پر کردن اوقات فراغت افراد به ویژه جوانان، شاهد کاهش هزینه های درمانی و آسیب های اجتماعی در جوامع خواهیم بود.

این استاد جامعه شناس،‌ ورزش را یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی انسانی یک کشور برشمرد و افزود: باید به ورزش به عنوان یکی از عوامل پرورش دهنده افراد جامعه توجه ویژه ای شود و در این راستا نیاز است که متوسط سرانه فضای ورزشی به حد استاندارد برسد.

فراهم شدن امکانات ورزشی از سوی دولت

یک کارشناس تربیت بدنی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شمار زیاد ورزشکاران در مازندران باوجود اینکه دولت تاکنون اقدامات خوبی برای احداث سالن های ورزشی انجام داده با این حال نیاز است تا مجموعه های ورزشی دیگر در این مناطق احداث شود.

بهروز زال نژاد با اشاره به امکانات خوبی که دولت یازدهم و دوازدهم در منطقه فراهم کرده گفت:‌ همزمان با فراهم شدن امکانات وزرشی در این منطقه شاهد گرایش بیشتر جوانان حتی میانسالان برای شرکت در فعالیت های ورزشی منطقه هستیم که حضور این افراد در مجموعه های ورزشی علاوه بر افزایش شادی و نشاط در میان مردم باعث کاهش انواع بیماری ها و مشکلات دیگر و دوری جوانان از آسیب های اجتماعی می شود.

وی به حضور اعضای ۱۱ مدرسه فوتبال در یک روز در زمین ورزشی اشاره کرد و افزود: حضور این تعداد از ورزش دوستان در مجموعه های ورزشی نشان دهنده علاقه مندی نوجوانان و جوانان به شرکت در فعالیت های ورزشی است.

این کارشناس ورزشی توضیح داد با توجه به تمایل زیاد نوجوانان و جوانان به شرکت در فعالیت های ورزشی می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت فضاهای ورزشی بیش از پیش استفاده کرد تا بتوان به رشته های ورزشی منطقه تنوع بیشتری بخشید.

زال نژاد تاکید کرد به دلیل مشکلاتی که در تامین زمین برای احداث مجموعه های ورزشی در منطقه وجود دارد می توان برای اهدای زمین از کمک خیرین و منابع طبیعی بهره برد.

رونق فوتبال با افتتاح ورزشگاههای نوشهر و نور

رئیس اداره ورزش و جوانان نوشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه سال گذشته عملیات نوسازی و بازسازی ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای نوشهر ، خانه کشتی و سالن ورزشی رزمی در روستای توسکاتک بخش مرکزی نوشهر با حمایت دولت دوازدهم تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مجتبی اسلامی ادامه داد: ورزشگاه شهدای نوشهر با ۸۳۰۰ متر مربع زمین چمن مصنوعی و متعلقات، دارای فضای فعالیت های پزشکی و داوران ، واحد اداری ، سکوی صندلی برای تماشاچیان ، رختکن تیم مهمان و میزبان، سالن بوکس ، سریداری و ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی از سال ۹۶ با اعتبار مصوب ۱۵ میلیارد تومان شروع و با هزینه ۱۷ میلیارد تومان بهسازی و مرمت کامل شد که ۵۰ میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بازسازی این پروژه از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی تامین شده بود.

ورزشگاه شهدای نوشهر پس از بازسازی کامل در مرداد ماه سال گذشته با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد : این ورزشگاه از ۱۳۷۳ زمین بازی و تمرین باشگاه فرهنگی و ورزشی شموشک نوشهر بود که جزو پرافتخارترین تیم فوتبال مازندران در عرصه حضور درلیگ برتر فوتبال ایران محسوب می شود و بازیکنان شاخصی همچون 'رحمان احمدی' ،' محسن بنگر'، 'میثم بائو' ، 'محمدرضا خلعتبری' ، 'سهراب انتظاری' ، 'محسن یوسفی' ، 'ابوذر رحیمی' و'سید میثم حسینی' در آن پرورش یافتند.

وی اظهار داشت: در این مدت خانه کشتی و سالن ورزشی رزمی در روستای توسکاتک بخش مرکزی نوشهر نیز به وسعت حدود ۸۰۸ متر و اعتبار ۲ میلیارد تومان از محل مشارکت های مردمی و درآمد دهیاری روستا و با حمایت دولت تدبیر و امید احداث شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان نوشهر به ۳ پروژه عمرانی و ورزشی در دست احداث در شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سالن ورزشی روستای لرگان در بخش کجور با صرف ۳۵۰ میلیون تومان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، سالن ورزشی روستای کندلوس در بخش کجور با هزینه ۴۴۰ میلیون تومان و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه سالن ورزشی روستای علی آباد میر از توابع بخش مرکزی با ۴۵۰ میلیون تومان حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی با حمایت دولت دوازدهم در دست ساخت است که به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

۶ هزار و ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته نوشهری در ۴۳ هیات فعال شهرستان فعالیت دارندکه در رشته های تکواندو، کشتی، قایقرانی، وزنه برداری، هندبال و رزمی موفق به کسب مقام قهرمانی شده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان نور نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری ناطق نوری در نور که دارای زمین چمن مصنوعی و متعلقات ، سالن بدنسازی، سونای خشک، پیست دو و میدانی، فضای فعالیت های پزشکی و داوران ، واحد اداری ، سکوی صندلی برای تماشاچیان ، جایگاه وی آی پی، رختکن تیم مهمان و میزبان به همراه چهار دکل نور افکن و ۶۵ چشمه سرویس بهداشتی است توسط دولت در سال گذشته به بهره برداری رسید.

قهرمان کلیج ادامه داد: این پروژه از سال ۸۵ در زمینی به مساحت ۲۳ هزار متر مربع آغاز شد و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از سوی دولت ساخته شد.

ورزشگاه پنج هزار نفری شهید عباسعلی ناطق‌نوری شهرستان نور دی ماه سال گذشته با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد:کمپ کوهنوردی بلده نیز با زیر بنایی بالغ بر ۳۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان توسط دولت دوازدهم احداث شد که هر ساله میزبان هزاران کوهنورد از سراسر کشور است .

رئیس اداره ورزش و جوانان نور خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی شهرستان نور با افتتاح ورزشگاه پنج هزار نفری ناطق نوری و کمپ کوهنوردی بلده به یک متر و هفت سانتی متر افزایش یافت و این در حالی بود که قبل از این سرانه فضای ورزشی شهرستان ۸۵ سانتی متر بود.

وی همچنین از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی سالن ورزشی چند منظوره ۳ هزار و ۵۰۰ نفری رستم رود خبر داد و افزود: این مجموعه ورزشی با حمایت دولت در ۱۶ هزار مترمربع زمین و سالن سرپوشیده ۲ هزار متر مربعی با ۴ میلیارد تومان هزینه تاکنون در حال ساخت است.

کلیج خاطر نشان کرد: سالن ورزشی چند منظوره بلده شامل یکهزار متر مربع سالن سرپوشیده با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال حاضر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی تکمیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: در شهرستان نور ۸ هزار ورزشکار سازمان یافته و ۳۰ هزار ورزشکار همگانی فعالیت دارند که در رشته های والیبال، هندبال، فوتبال، کشتی، جودو، رزمی، پرورش اندام، بوکس و شنا قهرمانی به کسب رتبه های کشوری و جهانی دست یافته اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار