معاون اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: بنا به تصمیم اخیر ستاد مقابله با کرونای استان و مجوز دانشگاه علوم پزشکی ۲ بازار سنتی استان مشروط به ثبت در سامانه و رعایت مواردی اجازه فعالیت گرفتند.
کد خبر: ۸۷۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 02 July 2020

با بروز بیماری کرونا از اواخر سال گذشته بنا به تصمیم ستادملی مقابله با کرونا فعالیت بخش های مختلف تعطیل شد و در مازندران علاوه بر تعطیلی بخش های آموزشی ، اداری و تجاری ، بازارهای استان نیز تعطیل شد .

ایرنا - از بازارهای موجود در مازندران بازارهای سنتی هستند که از قدمت و سابقه فعالیت زیادی برخوردار هستند این بازارها در یک روز خاص در منطقه مشخص برگزار می شود که در آن افراد بومی استان و استان های دیگر محصولات و تولیدات سنتی مناطق خود را عرضه می کنند .

این بازارها بدلیل حضور پرشمارتر مردم از اقصی نقاط مازندران و استان های همجوار از نقاط پرتردد و شلوغ بازارهای مازندران به شمار می روند .

در مازندران علاوه بر روزبازارها ، حدود ۲۰ بازار سنتی وجود دارد که جمعه بازار جویبار ، چهارشنبه بازار قائمشهر ، یکشنبه بازار نکا ، سه شنبه بازار میر بازار بابلسر ، بازار قلعه گردن خرم اباد ، بازار امامزاده شاه رضا در روستای پهناب جویبار از جمله این بازارهای سنتی می باشند که قدمت برخی از آنها از جمله جمعه بازار جویبار به ۲ قرن نیز می رسد .

حسینعلی محمدی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در بیست و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونای مازندران که این هفته در ساری برگزار شد موضوع فعالیت بازارهای سنتی مطرح شد .

وی ادامه داد : براساس مصوبه این ستاد و مجوز دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲ بازار سنتی جویبار بازار جویبار و امیرکلا به آنها اجازه فعالیت البته مشروط به رعایت نکاتی داده شد .

معاون پدافند غیر عامل مازندران گفت : از جمله شرایط اجازه فعالیت کسبه در این بازارها ثبت نام در سامانه تعبیه شده از سوی مرکز بهداشت و شهرداری محل برپایی این بازارها می باشد که از این طریق فروشندگان از نظر بهداشتی و سلامت کنترل شوند .

وی افزود : همچنین جانمایی فضای فیزیکی مناسب برای استقرار فروشندگان با رعایت فاصله اجتماعی از دیگر شرایط برپایی این ۲ بازار می باشد .

محمدی گفت : علاوه بران انجام پروتکل های بهداشتی از دیگر مواردی است که در این بازارها باید رعایت شود که تمامی مراحل اجرای این شروط و تصمیمات برای برپایی این ۲ بازار بر عهده فرمانداری های شهرستان های جویبار و بابل می باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار