حاجیلو در روزهای اخیر اما به خاطر مسئله دیگری به صدر اخبار بازگشت؛ ماجرای دستگیری‌اش. چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جواد نکونام به خاطر اظهارات تند اصغر حاجیلو در چند نوبت علیه‌اش، از او شکایت کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۲ 02 July 2020

 اصغر حاجیلو تقریبا تمام دوران حرفه ای فوتبالش را با پیراهن آبی استقلال سپری کرده و سال ها هم در قامت سرپرست، روی نیمکت این تیم نشسته و در حال حاضر مدیر آکادمی فوتبال ایران است. او از جمله نزدیکان امیرحسین فتحی در استقلال بود، مدیری که هنوز خیلی‌ها به خاطر انتخاب او به وزیر ورزش ایراد می گیرند. این انتقاد به حاجیلو هم کم و بیش وارد بود که چرا هیچوقت با وجود این رابطه بسیار نزدیک، مانع از تصمیمات جنجالی و اشتباه فتحی نشد؟

حاجیلو در روزهای اخیر اما به خاطر مسئله دیگری به صدر اخبار بازگشت؛ ماجرای دستگیری‌اش. چندی قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جواد نکونام به خاطر اظهارات تند اصغر حاجیلو در چند نوبت علیه‌اش، از او شکایت کرده است. حاجیلو چندی پیش در گفتگویی بدون اشاره به نام شخصی از اتفاقاتی که در دوره حضورش در استقلال و همچنین تیم ملی توسط افرادی خاص رقم خورده بود، انتقاد و بخشی از آن را بازگویی کرد.او کدهایی داد که حساسیت های زیادی را ایجاد کرد و در نهایت با شکایت جاد نکونام مشخص شد که کدهای داده شده به سمت چه کسی نشانه رفته است!

نکونام از حاجیلو به دلیل نشر اکاذیب بدون سند شکایت کرد. در نهایت حاجیلو در این پرونده محکوم شد و دادسرا بعد از غیبت او در جلسه دفاع، عدم ارسال لایحه دفاعی و عدم توجه به اخطارها طبق قانون رای به دستگیری او داد. حاجیلو محکوم به پرداخت 4 میلیون تومان به بخش قضایی شد اما طبق اظهارات وکیل نکونام با وجود اطلاع از رای و حتی اخطاریه‌های دادسرا، به آن توجهی نکرد تا رای بازداشتش صادر شود. اما این اولین بار نبود که کار حاجیلو به دادگاه کشیده می شد!

از قلعه نویی و نظری جویباری تا نکونام؛تاریخ تکرار شد

اصغر حاجیلو که این روزها به عنوان مسئول آکادمی باشگاه استقلال فعالیت می کند، چندی پیش در مصاحبه ای به انتقاد از بازیکنانی پرداخت که به خاطر پول بیشتر استقلال را رها کردند و بعد برای دریافت مطالبات خود، دست به دامان AFC شده اند. حاجیلو که در زمان افشین قطبی به عنوان سرپرست روی نیمکت تیم ملی هم نشسته بود در ادامه صحبت هایش به نقش تعدادی از بازیکنان در آن تیم پرداخت و آن ها را دلیل عدم موفقیت تیم ملی جام ملت های آسیا معرفی کرد.

در این مصاحبه خبری از اسم نبود اما کدهای این مصاحبه تا حدودی به جواد نکونام،کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران بر می گشت.مسئله ای که در نهایت باعث شکایت نکونام و صدور حکم غیابی برای اصغر حاجیلو شد. حکمی که او را به جرم افترا و نشر اکاذیب محکوم کرده بود و استنکاف از اجرای این حکم، باعث بازداشت حاجیلو برای چند ساعت شده بود. بازداشتی که در نهایت با آزادی حاجیلو ختم به خیر شد.

با این حال داستان حاجیلو و مصاحبه و شکایت فقط مربوط به داستان او و نکونام نیست. او 13 سال پیش هم به دلیل یک مصاحبه که باز هم به همین باشگاه و استقلالی هایی دیگر مربوط بود، دچار مشکل شد و با شکایت دو استقلالی سرشناس یعنی علی نظری جویباری و امیر قلعه نویی مواجه شد.

آذر 1386 و در زمانی که ناصر حجازی آخرین روزهای خود را روی نیمکت آبی ها سپری می کرد و همه چیز برای جایگزینی اش با فیروز کریمی فراهم بود، اصغر حاجیلو،سرپرست وقت باشگاه استقلال در مصاحبه ای به قلعه نویی و نظری جویباری تاخت و گفت: «چون آدمی اهل دنیا هستم تا زمانی که یک برج در نیاوران و یک اتومبیل گران قیمت خریداری نکنم، از استقلال نمی روم.حرف های زیادی در این باره دارم. زمانی قلعه نویی که خود را آدم ارزشی می داند، آدم های ارزشی را به این تیم آورد. همه آنها به دنبال آخرت هستند و فقط من که اهل دنیا هستم، در استقلال مانده ام. به آقایان قلعه نویی و نظری جویباری هشدار می دهم که استقلال جای افرادی که به فکر آخرتشان هستند، نیست و چون من اهل دنیا هستم، این باشگاه مال من و امثال من است. اصلا دیگر نمی خواهم جواب آدم های کوچک را بدهم و تا زمانی که به خواسته های مالی خود نرسم، دست از سر استقلال بر نمی دارم.»

او حتی قلعه نویی و نظری جویباری را تهدید کرد و گفت: « به آقایان نظری جویباری و قلعه نویی اولتیاتوم می دهم که استقلال جای افرادی که به فکر آخرتشان هستند، نیست و چون من اهل دنیا هستم این باشگاه مال من و امثال من است. هر چقدر هم دوست دارند از طریق آشناهای خود علیه ما موضع‌گیری کنند.»

کدهایی که حاجیلو داده بود باعث شد تا مصمم به شکایت شوند و در نهایت او را محکوم کنند. حاجیلو در آن پرونده هم کلا نه دفاعی کرد ونه به جلسه دادگاه رفت تا از کلانتری برایش احضاریه برود. در نهایت وقتی می رفت قصه به جاهای باریک بکشد بزرگان استقلال پا درمیانی کردند و یکجورهایی ماجرا ختم به خیر شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار