پیش از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ صادرات محصولات و تولیدات مازندران به ۲ کشور محدود شده بود که سیاست دولت مبنی بر تسهیل ارتباط با دیگر کشورها این رقم امروز به فراتر از ۲۰ کشور افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 01 July 2020

افزایش سطح ارتباطات و تعاملات با مسئولان سیاسی و اقتصادی کشورها باعث می شود که برای افزایش تعاملات خارجی و رفت و آمد سفیران ، تجار و هیات های اقتصادی کشورهای مختلف به مازندران در هفت ساله فعالیت دولت تدبیر و امید نتیجه داد و باعث شد تا بسترهای لازم برای تجارت و صادرات را فراهم بکند .

ایرنا - به طوریکه در سال های اخیر در برنامه های مدون استانداری و مجموعه های تجاری بویژه اتاق بازرگانی مازندران حضور پرشمار مسئولان کشورهای مختلف در این استان رقم خورده که به منظور توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری صورت گرفته است .

معرفی و شناساندن محصولات به کشورها و ایجاد بازار برای عرضه آنها از جمله اهدافی بود که در این افزایش ارتباطات خارجی پیگیری شد و به بار نیز نشست .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران در این باره گفت : مازندران با برخورداری تولیدات مناسب می تواند صادرات و تجارت خوبی با دیگر کشورها داشته باشد اما پیشتر و سالهای قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید مقاصد صادرات تولیدات این استان تنها به کشورهای عراق و افغانستان خلاصه می شد .

ابراهیم یعقوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با افزایش سطح تعاملات و روابط بین المللی مازندران با دیگر کشورها باعث شده که در حال حاضر محصولات مازندران به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر شود که این کشورها تنها به کشورهای حاشیه دریای خزر محدود نمی شود و کشورهای قاره اروپا نیز مقصد کالاهای استان هستند .

وی ادامه داد : البته در این مدت کرونایی مساله تجارت و صادرات محصولات بدلیل شرایط خاص این دوران در همه جهان و البته در مازندران راکد مانده است .

معاون سازمان صنعت مازندران اضافه کرد : در حال حاضر تولیدات مازندران علاوه بر کشورهای حاشیه دریای خزر در هندوستان ، پاکستان و کشورهای اروپایی نظیر سوئیس ، پرتقال به فروش می رسد .

وی این توسعه و گسترش بازار صادارت محصولات مازندران را بازتاب برنامه های استانی برای حضور سفیران و هیات های اقتصادی و افزایش سطح تعاملات در این زمینه دانست و گفت: علاوه بر گسترش بازار و مقاصد صادرات مازندران در این دوران ، تنوع محصولات صادراتی از دیگر دستاوردهایی است که در این دولت رخ داده است .

وی افزود : پیشتر صادرات مازندران به محصولاتی نظیر لبنیات آنهم از یک کارخانه خلاصه می شد اما این بسته صادراتی شامل تولیداتی نظیر مرکبات ، گل و گیاه و صنایع دستی نیز شده است و رونق نیز در این بخش شاهد هستیم .

یعقوبی از فراهم شدن زیر ساخت های توسعه بنادر نیز به عنوان گام مهم دولت در راستای شکوفایی تجارت مازندران برشمرد و گفت : با تجهیز و توسعه بنادر شمالی کشور ظرفیت حمل و جایجایی بار از ۲ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ اکنون به ۹ میلیون تن افزایش یافته است .

وی افزود : وجود این زیرساخت حمل و نقل به صورت مستقیم توانسته بر صادرات تاثیر خود را بگذارد و امکان حمل و جابجایی بیشتر محصولات را فراهم کرده است .

یعقوبی همچنین به دیگر زیر ساخت فراهم شده از سوی دولت برای بحث صادرات اشاره کرد و گفت : ایجاد زمینه های لازم برای ایجاد پایانه های صادراتی ماهیان خاویاری در جویبار ، برنج در آمل یک گام دیگر در زمینه توسعه صادرات می باشد چرا که با آغاز فعالیت این پایانه ها امکان بازاریابی و معرفی محصولات از این طریق به تجار خارجی فراهم می شود .

وی افزود : علاوه بر در بحث صادرات با توسعه واحدهای صادراتی در مازندران روبرو هستیم به طوریکه هم اکنون ۷۰ واحد صادراتی مهم و بزرگ در این استن فعالیت دارند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار