محمد آزادبخت طی حکمی از سوی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان کشور به عنوان سرپرست جدید بنیاد ملی نخبگان مازندران معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲ 01 July 2020

در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید بنیاد نخبگان مازندران که با حضور "احسان چیت‌ساز" معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مسئولان استانی امروز چهارشنبه در ساری برگزار شد ، دکتر محمد آزادبخت به عنوان سرپرست بنیاد نخبگان مازندران معرفی شد و از خدمات چهار ساله دکتر محسن جهانشاهی نیز قدر دانی شده است.

ایرنا - دکتر محمد آزاد بخت که از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مازندران است، سابقه خدمت در معاونت آموزشی ، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و همچنین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در کارنامه خود دارد.

مازندران با نگاه کلانشهر توسعه می یابد

رئیس سابق بنیاد نخبگان مازندران از این استان به عنوان یک کلانشهر و متفاوت به لحاظ شرایط طبیعی ، پراکندگی جمعیت ، حضور مسافر و گردشگر ، مراکز دانشگاهی و پژوهشی ، زیست محیطی و کشاورزی با ۳۰ استان دیگر کشور یاد کرد و گفت: با توجه به همه ظرفیت های این بخش ها اما همچنان به توسعه مور نظر نرسیده است.

دکتر محسن جهانشاهی توضیح داد: این که همچنان مقوله گردشگری این استان با حضور میلیون فقط در حد خرید آب جوش و یخ مورد توجه قرار بگیرد ، یا این که کشاورزان در حفظ زمین کشاورزی به دلیل مشکلات کشت و کار ، هزینه سنگین تولید، فروش محصولات و دلال بازی ها ، دچار تردید باشند ، محیط زیست به ویژه زباله آن همچنان مشکل آفرین باشد و هزاران مشکلات دیگر درخور و شان این استان نیست.

وی تاکید کرد : همه مناطق از گلوگاه تا رامسر از ظرفیت های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی برخوردارند و نخبگان و استعداد های برتر آن در بین دانش آموزان ، دانشجویان و دانش آموختگان در همه نقاط استان وجود دارد.

رئیس سابق بنیاد نخبگان مازندران به علوی بودن مردم این خطه شمالی اشاره کرد و گفت: این استان شمال تهران نیست که برخی ها هر کاری می خواهند انجام بدهند.

جهانشاهی به انجام چندین طرح در بنیاد نخبگان استان طی چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: طرح ملی شهاب در همه مدارس مناطق استان برای شناسایی ،هدایت و استعدادهای برتر در حال اجرا است و سالانه ۶۰۰ دانش آموز و ۴۰۰ دانشجو در مناطق استان مورد بررسی قرار می گیرند.

وی به فعالیت های استارتاپ زیست محیطی در مازندران اشاره کرد و گفت: شکل گیری اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با دبیری بنیاد نخبگان نیز از طرح های مهم در دولت تدبیر و امید در این استان است که زمینه شناسایی مشکلات و راهبردهای آن را فراهم کرده است.

وی به شکل گیری پنج کارگروه تخصصی توسعه ای در این بنیاد مازندران اشاره کرد و گفت: کارگروه های آب ، دریا و کشاورزی ، آی تی و آی سی تی ، پسماند و محیط زیست ، سلامت و گیاهان دارویی و صنایع دستی و گردشگری از کارگروه های بنیاد نخبگان استان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار