کد خبر: ۸۶۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 30 June 2020

ایرنا- آمارها نشان می‌دهد نه تنها ارزش معاملات سهام بازار بورس مازندران در ماه‌های اخیر جهش چشمگیری را تجربه کرده است، بلکه فعالان بازار سرمایه نیز در این استان چند برابر شده‌اند که می‌تواند نشانه‌ای از رویکرد ذهنی جدید در سرمایه‌گذاری مردم استان باشد.

بر اساس تازه ترین گزارش بورس منطقه ای مازندران که از کارگزاری های استان اخذ شده است ، در سه ماهه ابتدایی امسال ۲ میلیارد و ۴۲۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۵ هزار و ۳۱۱ میلیارد ریال در این استان معامله شد که نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته رشد ۴۰۰ درصدی داشت.

ارزش معاملات سهام بورس در استان مازندران در سال ۹۸ رشد ۱۲۲ درصدی را تجربه کرده بود. در سال ۱۳۹۸ در بورس منطقه ای مازندران هفت هزار و ۱۸۸ میلیارد سهم به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفته بود. آمار داد و ستد سهام در بازار مازندران طی سال ۹۷ هم حدود ۶ میلیارد سهم به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال بود.

البته این آمار همان طور که گفته شد مربوط به کارگزاری های استان بوده و شامل خرید و فروش آنلاین نمی شود. طبق اظهارات کارشناسان بورس منطقه ای مازندران ، خرید و فروش واقعی سهام توسط فعالان بازار سرمایه در استان چهار برابر این میزان است. 

البته این میزان سهام در ۴۴ شرکت کارگزاری  که شبکه سرویس‌دهی به سهامداران از شرق تا غرب مازندران با طول جغرافیایی بیش از ۳۳۰ کیلومتر را عهده‌دار هستند و در شهرستان های بهشهر، ساری، قائمشهر، بابل، بابلسر، آمل، نوشهر و چالوس و تنکابن شعبه دارند ، داد و ستد شد. تعداد کارگزاری های استان سال ۱۳۹۷ هم ۳۱ شعبه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار