قیمت مرغ در استان مازندران به عنوان قطب تولید این ماده پروتئینی که از اوایل هفته جاری به حدود ۱۹۰ هزار ریال رسیده بود، از روز گذشته با نرخ گذاری ستاد تنظیم بازار ، کاهشی شد.
کد خبر: ۸۶۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 29 June 2020

قیمت مرغ در استان مازندران به عنوان قطب تولید این ماده پروتئینی که از اوایل هفته جاری به حدود ۱۹۰ هزار ریال رسیده بود، از روز گذشته با نرخ گذاری ستاد تنظیم بازار ، کاهشی شد.

ایرنا ، هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ با برندهای مختلف در بازار های خرید و فروش این مواد پروتینی در سطح استان به طور میانگین ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزار ریال رسید که نسبت به ۲ روز پیش حدود ۱۵ درصد یعنی ۲۰ هزار ریال در هر کیلوگرم کاهش نشان می دهد.

اگر چه قیمت کنونی هم با نرخ ۱۵ هزار ریالی تنظیم بازار حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار ریال فاصله قیمتی دارد ، ولی مسوولان ستاد تنظیم بازار استان پیش بینی می کنند حداکثر تا پایان هفته جاری قیمت به نرخ مصوب ۱۵۰ هزار ریال برسد.
قیمت مرغ در حالی از اواخر هفته گذشته روند صعودی به خود گرفت که در سه ماهه بهار قیمت به زیر ۱۲۹ هزار ریال مصوب ستاد تنظیم بازار رسیده بود به طوری که شرکت پشتیبانی امور دام استان با مصوبه ستاد تنظیم بناچار وارد خرید تولید مازاد شد و توانست حدود ۶ هزار تن از تولیدات مازاد را خریداری و ذخیره سازی کند.
تداوم روند کاهشی قیمت
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت که قیمت مرغ در استان نسبت به روزهای اول حداقل ۲۰ تا ۲۵ هزار ریال در هر کیلوگرم بسته به نوع برند فراورده پروتینی کاهش داشت و به نظر می رسد در روزهای آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.
حسینعلی قوانلو افزود : قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتارروز طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۵ هزار ریال تعیین شد و هر گونه افزایش قیمتی بیش از این میزان غیر قانونی و با متخلفان نیز برخورد می شود.
وی ادامه داد : نیروهای بازرسی و نظارت سازمان صنعت به همراه سایر دستگاههای نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی استان به صورت گروه های گشت از فروشگاه های مواد پروتینی سرکشی خواهند کرد و چنانچه قیمت ها بیش از مصوب باشد با فروشنده برخورد خواهد شد.
دبیر ستاد تنظیم بازار مازندران اظهار داشت : مردم نیز می توانند شکایت خود نسبت به گرانفروشی گوشت مرغ بیش از نرخ مصوب ۱۵۰ هزار ریالی با شماره ۱۲۴ و ۱۳۵ مطرح کنند تا با متخلفان برخورد شود.
قوانلو در مورد توزیع مرغ منجمد با نرخ مصوب ۱۳۵ هزار ریال برای تنظیم بازار این فراورده گوشتی در مازندران هم گفت : ستاد ملی تنظیم بازار اختیار توزیع در استان ها را به استانداران واگذار کرد و ما نیز در حال مکاتبه با مدیریت ارشد استان برای توزیع مرغ منجمد در روزهای آینده هستیم و به نظر می رسد با روند کاهشی شاید حتی بدون توزیع مرغ منجمد نیز قیمت ها تعدیل شود.
مدیرکل صنعت مازندران با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بهار سال جاری به دلیل شیوع کرونا ، گفت : اکثر مرغداران ما در بهار سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و برقراری محدودیت ها متضرر شدند ، ولی نمی تواند این کار بهانه ای برای فروش گوشت مرغ بیش از نرخ مصوب باشد.
قوانلو افزود : در شرایط فعلی توافق خوبی بین اتحادیه مرغداران و در مجموع تولیدکنندگان با ستاد تنظیم بازار وجود دارد و امیدواریم بدون مداخله قانونی قیمت ها به نرخ مصوب برسد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت : پرونده گرانفروشی گوشت مرغ در استان به صورت ویژه و خارج از نوبت بررسی و با متخلفان نیز برخورد می شود.
یدالله ملکی افزود : اگرچه طبق قانون ما کار سرکشی در بازار را در ارتباط با گرانفروشی نداریم ، ولی با همکاری سازمان صنعت اکیپ های برای بررسی قیمت مرغ در استان تشکیل شد و با متخلفان سرصحنه برخورد می شود و مردم نیز می توانند گزارش گرانفروشی را با تماس از طریق شماره ۱۲۴ و ۱۳۵ به بازرسان اطلاع دهند و ما با متخلف برخورد خواهیم کرد.
وی قیمت مرغ را در استان طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار حدود ۱۵۰ هزار ریال و تخم مرغ را شانه ای ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و اظهار داشت : هر گونه افزایش بیش از نرخ مصوب گرانفروشی است و با متخلف برخورد می شود.
در استان مازندران حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغ گوشتی دارای مجوز و حدود ۵۰۰ واحد فاقد مجوز فعالیت دارند که به طور میانگین حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد از تولید گوشت مرغ کشور در این استان تولید می شود و این خطه شمال کشور یکی از قطب های تولید مرغ در ایران محسوب می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار