کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی مازندران میزان بارندگی بهاری استان در سال جاری را ۱۴۴ میلی‌متر اعلام کرد و گفت که این میزان حدود ۳۰ درصد بیشتر از میزان بارندگی دوره آماری بلندمدت است.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ 28 June 2020

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی مازندران میزان بارندگی بهاری استان در سال جاری را ۱۴۴ میلی‌متر اعلام کرد و گفت که این میزان حدود ۳۰ درصد بیشتر از میزان بارندگی دوره آماری بلندمدت است.

رحیم یوسفی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : همچنین میزان بارندگی بهاری سال جاری در مازندران نسبت به بهار سال گذشته هم هفت درصد افزایش نشان می دهد.

میزان بارش بهاری سال گذشته در مازندران که سبب جاری شدن سیل در اوایل و اواسط فروردین شد ، ۱۳۵ میلی متر بود.

وی با اعلام این که خرداد ، کم بارش ترین ماه بهاری در مازندران طی سال های اخیر بود ، گفت : کمترین میزان بارش بهاری در سال جاری مربوط به ماه خرداد با ۳.۴ دهم میلی متر بود که نسبت به خرداد پارسال ۵۴ درصد و نسبت به دوره آماری ۸۷ درصد کاهش دارد.

یوسفی زاده اضافه کرد : در مجموع در ماه خرداد سال جاری بیش از ۷۰ درصد از ایستگاه های هواشناسی مازندران با کاهش باران رو به رو بودند.
این کارشناس هواشناسی میانگین بارندگی استان در سال زراعی جاری تاکنون را هم ۷۰۸ میلی متر اعلام کرد و گفت که این میزان حدود پنج درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

سال زراعی از مهر ماه هر سال شروع می شود و دوره یک ساله تا پایان شهریور را در بر می گیرد.

یوسفی زاده با این وصف گفت که میزان بارش باران در ۹ ماهه سال زراعی جاری در مقایسه با دوره آماری بلند مدت حدود ۲۴ درصد بیشتر شده است.
رییس مرکز پدافند غیر عامل هواشناسی مازندران وضعیت بارش باران را در تابستان پیش رو در حد نرمال پیش بینی کرد و افزود : پیش بینی می شود در شهریور ماه سال جاری نسبت به ۲ ماهه تیر و مرداد مازندرانی ها شاهد هوای گرمتری باشند.
افزایش باران بهاری در سال جاری باعث سرریز شدن زودهنگام سدهای استان با ظرفیت حدود ۴۰۰ میلیون متر مکعب و ۸۰۰ آب بندان شده است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار