ساختمان مرکز جامع علمی کاربردی بهزیستی مازندران واقع در روستای بالالموک قائمشهر که به دلیل نبود دانشجو رها شده گفته می‌شود به مرکز جامع درمان معتادان تبدیل خواهد شد که این مساله با انتقاد روستائیان روبرو شده‌است.
کد خبر: ۸۶۸۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 28 June 2020

 اوایل دهه 60 زمینی از سوی اهالی روستای بالالموک از شهرستان قائمشهر به نیت ساخت بیمارستان به اداره بهزیستی اهداء شد اما به جای ساخت بیمارستان، مرکز توانبخشی معلولین و نیز مرکز جامع علمی کاربردی بهزیستی مازندران در این زمین احداث شد که در یکسال گذشته به دلیل نبودن دانشجو این مرکز به حال خود رها شد و اکنون بهزیستی مازندران بنا دارد این مکان را به مرکز جامع ترک اعتیاد تبدیل کند.

ایرنا – سلطنت میری یکی از اهالی روستای بالا لموک در خصوص راه اندازی مرکز جامع ترک اعتیاد آقایان در این روستا در گفتگو با خبرنگار ایرنا ،گفت: اهالی این روستا مخالف راه اندازی این مرکز در روستا هستند چرا که افتتاح چنین مراکزی هیچ مشکلی را از اهالی روستا برطرف نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بهتر بود به جای مرکز جامع ترک اعتیاد ، بیمارستانی در این روستا احداث می شد، افزود: راه اندازی بیمارستان بیشتر به نفع روستای بالالموک و مردم مناطق همجوار این روستا است اما حضور معتادین برای ترک اعتیاد در مرکز جز استرس و نگرانی برای اهالی این روستا چیزی به همراه نخواهد داشت.

مهرداد محمودی یکی دیگر از اهالی روستای بالالموک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال 63 اهالی این روستا برای ساخت بیمارستان به بهزیستی زمین اهدا کرده بودند،افزود:متاسفانه به جای بیمارستان مرکز توانبخشی در این روستا احداث شد که این مرکز هم مشکلاتی را برای اهالی این روستا به وجود آورده است. به طوری که گاهی شاهد هستیم معلولان ذهنی با پوشش نامناسب در روستا حضور پیدا می کنند.

وی با اعلام اینکه متاسفانه اهالی این روستا از عملکرد خوبی توسط مسئولین در قبال اهدای این زمین مواجه نشده اند،گفت:برای اهالی این روستا این سوال پیش آمده که چرا زمین اهدایی اهالی توسط بهزیستی اجاره داده می شود و همچنین مردم منطقه به شدت با راه اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد مخالف هستند.

محمودی گفت:حضور معتادین استرس و نگرانی را برای اهالی این روستا به ارمغان خواهد داشت و از مسئولین ذی ربط تقاضا داریم تا این مرکز در مکان یا شهرستان دیگر راه اندازی کنند.

دهیار روستای بالالموک از شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در سال 63 اهالی این روستا برای ساخت بیمارستان پنج هزار متر زمین به بهزیستی اهداء کردند،افزود:مقدار زمین اهدایی روستای بالالموک به بهزیستی پنج هزار متر بوده که متاسفانه به دلایل نامعلوم این مقدار در سند با مقدار بسیار کمتر یعنی دو هزار متر عنوان شده است.

کریم روحی بیان کرد:به جای ساخت بیمارستان در سال 63 مرکز توانبخشی معلولین ذهنی در این زمین احداث شد و طی هفت سال گذشته هم با تقسیم کردن این زمین به دو قسمت ،ساختمان جامع علمی کاربردی بهزیستی مازندران احداث شد که این مجموعه هم به دلیل عدم وجود دانشجو طی یکسال گذشته به حال خود رها شده است .

وی با اعلام اینکه ساختمان مرکز جامع علمی کاربردی بهزیستی مازندران در بالالموک به دلیل نبود دانشجو یکسال بدون امکانات رها شده بود،گفت:طی دو هفته گذشته اداره کل بهزیستی مازندران این ساختمان را برای راه اندازی ترک اعتیاد به فردی اجاره داد. که این مساله هم هنگام اسباب کشی موجب تنش میان متقاضی و اهالی روستا شد چرا که مردم به شدت مخالف راه اندازی این مرکز هستند.

نیازمند مساعدت اهالی روستا هستیم

فرماندار قائمشهر با بیان اینکه از اهالی روستای بالالموک خواهان مساعدت و همکاری هستیم ،افزود:بنا داریم تا در روستای بالالموک شاهد فعالیت مرکز جامع درمان اعتیاد ( مرکز آموزش برای معتادین ) باشیم و نگاه ما آموزش به افراد بهبود یافته اعتیاد است تا در آینده شاهد حرفه آموزی آنان و همچنین یک فرصت برای شهرستان و استان باشیم.

یحیی یوسف پور با اعلام اینکه دغدغه اهالی روستای بالالموک را درک می کنم،گفت : وظیفه ما رفع دغدغه اهالی این روستا است اما باید بدانیم این مکان به عنوان مکانی آموزشی و حرفه اموزی برای بهبود یافتگان اعتیاد است و از اهالی روستای بالالموک درخواست داریم تا با همکاری خوبشان شاهد بازگشت این افراد به جامعه باشیم .

تعهد مدیر کل به اهالی بالالموک

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مخدر مبتنی بر تداوم درمان، طی سالجاری در استان مازندران به عنوان یکی از 4 استان پایلوت کشور راه اندازی می شود، افزود: تلاش ما بر این است که این اتفاق در روستای بالالموک از شهرستان قائمشهر رخ دهد.

دکتر فرزاد گوهردهی دغدغه اهالی روستای بالالموک را دغدغه این اداره اعلام کرد و گفت :به نظرم مخالفت اهالی روستا به این دلیل است که آنان فکر می کنند که در این مکان مرکز کمپ راه اندازی خواهد شد اما به صراحت اعلام می کنیم که این ساختمان برای درمان معتادین است.

وی بیان کرد : این مرکز نکات قوتی همچون نقش خانواده در امر درمان ، استمرار درمان برای برگشت معتادین به جامعه ، منع افراد زیر 16 و بالای 60 سال ، منع افراد بیمار و همچنین افرادی که سابقه کیفری دارند را لحاظ کرده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید براینکه نگاهمان آن است تا فردی که در این مکان نگهداری می شود به اهالی این روستا آسیبی وارد نکند ، گفت: به اهالی روستای بالالموک این تعهد را می دهم اگر آنان شاهد افزایش آسیب های اجتماعی در این روستا باشند این مرکز را جمع آوری خواهیم کرد.

گوهردهی با بیان اینکه در این مرکز پس از درمان، خدمات مهارت آموزی نیز به بیماران ارائه می شود ، افزود: آنان پس از گذراندن این دوره و در بازه زمانی تقریبا 6 ماهه به صورت یک نیروی کار فعال و کارآمد به جامعه باز می گردند، تعداد حضور افراد در این کمپ 10 نفر است و آسیبی به اهالی این روستا وارد نخواهد کرد.

وی در پایان به جذب نیرو در این مرکز اشاره کرد و گفت:الویت جذب پرسنل در این مرکز با اهالی بالالموک است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار