معاون استاندار مازندران گفت: در سالجاری زراعت چوب درچهارهزار هکتار از اراضی استان هدف‌گذاری شد
کد خبر: ۸۶۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 24 June 2020

معاون استاندار مازندران گفت: در سالجاری زراعت چوب درچهارهزار هکتار از اراضی استان هدف‌گذاری شد

ایرنا- حسن خیریان پور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گلوگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از ظرفیت های مهمی است که در استان مازندران وجود دارد و برای تامین نیازهای مواد اولیه کارخانجات سلولزی نیازمند زراعت چوب هستیم ؛ خاطر نشان کرد زراعت چوب در ۲۲ شهرستان مازندران هدف گذاری شد.

وی افزود: واردات چوب هزینه بالایی دارد و کارخانجات سلولزی هم نیازمند مواد هستند و بهره برداری از جنگل ممنوع است و لذا راهی جز زراعت چوب نداریم که ضمن ایجاد فضای سبز استان، در تامین نیاز مواد اولیه کارخانجات سلولزی قدم برخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان گلوگاه با هدف رفع موانع تولید و در راستای تحقق شعار جهش تولید برگزار و واحدهای مختلف مورد بازدید قرار گرفت، افزود: در این بازدید و جلسه ۷ واحد تولیدی ناحیه صنعتی گلوگاه که دارای مشکلات بانکی، تامین اجتماعی، مالیاتی و جهاد کشاورزی بودند چاره اندیشی شد و با توجه به ظرفیت شهرستان گلوگاه تلاش داریم تا برای شعار جهش تولید گام برداریم.

معاون استاندار مازندران با اعلام اینکه اصلاح نژاد دام یکی از برنامه های مهم ما در شهرستان گلوگاه در راستای جهش تولید است ؛ یادآور شد: یک واحد ۱۶۰۰ راس اصلاح دام در گلوگاه شروع به فعالیت کرده و امیدواریم با رفع مشکلات برای جهش تولید گام برداریم.

خیریان پور ادامه داد: مجموعه تولیدی عظیم گستر از واحدهای تولیدی در حال ساخت است که نیازمند تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی بود که در جلسه مصوب شد.

معاون استاندار مازندران گفت: ۲۲ طرح تولیدی و اقتصادی در مازندران با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شناسایی کردیم که تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و تلاش داریم تا این ۲۲ طرح به مرحله بهره‌برداری برسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار