مربی بدنساز احسان حدادی می‌گوید این ورزشکار با اینکه کرونا را پشت سر گذاشته است اما اگر در تمرینات به خود فشار بیاورد دچار تنگی نفس می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴ 24 June 2020

حسین توکلی، قهرمان وزنه برداری المپیک سیدنی و مربی بدنساز احسان حدادی (نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن) در مورد شرایط این ورزشکار به ایسنا گفت: این روزها اخبار به سمت کرونا و تعویق المپیک رفته است اما جدا از اتفاقات ناگواری که در کشورها می‌افتد و مردم دچار مشکل شده‌اند، ورزشکاران هم با تعویق المپیک دچار مشکل شده‌اند؛ خیلی از قهرمانان برای بازی‌های توکیو برنامه داشتند و حتی برای برخی این آخرین المپیک محسوب می‌شد اما اکنون در شرایط معلق حرکت می‌کنند و نمی‌دانند که چه اتفاقی می‌افتد.

او در این مورد افزود: ۱۰ نفر در پرتاب دیسک حرف اول را می‌زنند که یکی دو نفرشان کیفیت بهتری دارند و بقیه می‌توانند برای مدال جهش داشته باشند، احسان حدادی هم جزو این نفرات است. قبل از تعویق المپیک در اردوی کیش بودیم و قرار بود بعد از آن اردوی آمریکا، تور اروپا و چند تورنمنت را داشته باشیم اما متاسفانه همه برنامه‌هایمان بهم ریخت و تمام تلاش‌مان در اردوی کیش و قبل از آن در بلاروس از بین رفت. احسان حدادی هم با ۳۵ سال سن که سنی ایده‌آل است چون در مرز پختگی قرار دارد، عضلاتش نسبت به قبل ریلکس شده‌ و انقباض دوره جوانی را ندارد. اگر المپیک سر موعد برگزار می شد او می‌توانست از تجربیات خود نهایت استفاده را ببرد و ما را به دومین مدال تاریخ دوومیدانی در المپیک برساند. اکنون هم در یک دوره استراحت هستیم.

توکلی به شرایط بدنی احسان حدادی بعد از ابتلا به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از اتفاقات بد بود و احسان را دچار مشکل کرد. هرچند اکنون شرایطش خوب است اما هنوز برخی از عوارض بیماری باقی مانده و اگر بیش از حد به خودش فشار بیاورد، تنگی نفس می‌گیرد. به هر حال کرونا بیماری سختی است که دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کند و احسان با اینکه از سختی کار گذشته اما برای برگشتن به شرایط قبل به کمی زمان نیاز دارد. قطعا خطر رفع شده اما یکسری عوارض باقی مانده است که باید با تمرین و گذر زمان آنها را حل کنیم. گاهی به مشکل برمی‌خورد اما موضوع جدی نیست و امیدوارم زودتر به شرایط قبل برگردد.

این مربی بدنساز در مورد ادامه همکاری با حدادی بیان کرد: هنوز با هم کار می‌کنیم و موضوع جدایی نداریم اما شرایط مثل قبل نیست که با سختی و شدت کار کنیم چون تا حدودی فضا را آرام‌تر می‌بینیم و شرایط را از نظر روانی و بدنی به آرامی جلو می‌بریم. در واقع بیشتر برنامه‌های معمول ورزشی را انجام می‌دهیم. حدادی اکنون در اردوی کیش است و بیشتر ریکاوری می‌کند اما بعد از اینکه تصمیم قطعی در مورد المپیک گرفته شود، برنامه‌هایمان را انجام می‌دهیم و با قدرت جلو می‌رویم.

او به بلاتکلیفی فدراسیون و نداشتن رئیس اشاره کرد و گفت: برخی از شرایط ما به وضعیت فدراسیون برمی‌گردد؛ بعد از رفتن آقای کیهانی، آقای عرب سرپرست شد و بعد از اینکه انتخابات فدراسیون لغو شد، آقای مبینی سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت، هر چند او با احسان تعامل کافی دارد اما باید ببینیم چه می‌شود.

توکلی در مورد لزوم تعیین و تکلیف سریع‌تر وضعیت ریاست فدراسیون بیان کرد: سرپرست شرح وظایفی دارد که شاید اجازه انجام اقدامات کامل را نداشته باشد و این کار ورزشکاران را سخت می‌کند، به گونه‌ای که معلق بودن امور در رشته دوومیدانی بیداد می‌کند. فدراسیون باید با توجه به تعویق المپیک برنامه‌های خود را جدی‌تر جلو ببرد، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد و از آنجایی که تعدادی سهمیه باقی مانده است، می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد اما حال و روز دوومیدانی خیلی خوب نیست. از طرفی بحث‌های مالی در فدراسیون خیلی زیاد است و هنوز حق و حقوق ما را پرداخت نکرده‌اند. قطعا با این شرایط اتفاق بدتری برای دوومیدانی می‌افتد. با این حال همکاری من با احسان ادامه دارد. این همکاری جدا از هر چارچوب، قرارداد و بحث مالی است و در واقع دوستانه جلو می‌رویم.

او در مورد این احتمال که توکیو آخرین المپیک حدادی است، اظهار کرد: اصلا نمی‌توان گفت آخرین المپیک است چون شرایط زندگی و شخصی ورزشکار و تمریناتی که انجام می‌دهد، خیلی فرق می‌کند اما در پرتاب دیسک ورزشکاران زیادی با سن بالا کار می‌کنند. حتی شاید برای المپیک بعد هم بتوان تا حدودی روی او حساب کرد اما کسی آینده را ندیده است. گاهی ورزشکارانی تا سن و سال بالا توان شرکت در المپیک را دارند اما موضوع مدال‌آوری در این بازی‌ها مهم است. نمی‌دانم شرایط احسان در آینده چگونه می‌شود اما تا المپیک بعد خدا کریم است.

توکلی در مورد دستمزدش برای کار با احسان حدادی گفت: وقتی پول را پرداخت نمی‌کنند، ۵ یا ۵۰ میلیون تومان فرقی ندارد. هنوز حقوق اردوی دو سه ماهه قبل را دریافت نکرده‌ام اما با فدراسیون به تعامل می‌رسیم و مشکلی وجود ندارد. برای اعلام مبلغ دستمزدم ترسی از کسی ندارم اما به نظرم موضوع قشنگی نیست.

ایسنا

برچسب ها: حسین توکلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار