علی موسوی، مهاجم خوزستانی اسبق تیم استقلال در آستانه دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و تیم اسبق و محبوبش درباره شرایط شاگردان جواد نکونام و فرهاد مجیدی همچنین انگیزه‌های این دو مربی استقلالی رودرروی هم با خبرورزشی حرف زد.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 23 June 2020

 آقای موسوی! با توجه به اینکه فولاد و استقلال چهارشنبه رودرروی هم قرار می‌گیرند، رویارویی نکونام و فرهاد مجیدی که تقریباً از هر دوی آن‌ها شناخت دارید را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
هر دو مربی جوان هستند و کل‌کل‌های مخصوص خودشان را دارند و نمی‌خواهند به دیگری ببازند. چون مربیان نسل جدید همگی همین حس را دارند. بنابراین فکر می‌کنم بازی جذابی از کار در خواهد آمد و هر دو تیم برای برد وارد میدان می‌شوند.

فکر می‌کنید شرایط بازیکنان چطور خواهد بود؟
با توجه به تعطیلی سه، چهار ماهه لیگ خیلی از بدن بازیکنان شناخت خوبی نداریم، اما هر تیمی که توانسته بدنسازی بهتری داشته باشد قطعاً برنده خواهد شد.

شرایط استقلال در اهواز را چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال قبل از فولاد باید با یک حریف به‌نام گرمای اهواز روبه‌رو شود. باید خودشان را آماده کرده باشند که بتوانند ۹۰ دقیقه در آن گرما، هم دفاع کنند و هم حمله! چون فشار گرما در این شرایط بسیار زیاد است.

فشار برای فولادی‌ها که خودشان بیشتر در تهران تمرین می‌کردند آزار‌دهنده نیست؟
فولادی‌ها در تهران تمرین می‌کردند، اما به هر حال آن‌ها نسبت به اهواز و گرما آمادگی ذهنی کاملی دارند. این وضعیت بیشتر برای استقلال سخت است.

تقابل سبک فوتبال نکونام و مجیدی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
سبک بازی در زمین و پس از شروع آن مشخص می‌شود، اما قطعاً نکونام در استان و شهر خودش با وجود این گرما دفاعی بازی نخواهد کرد و سعی می‌کند با فشار به استقلال مسابقه را از همان ابتدا با حمله آغاز کند. از طرفی استقلال فرهاد مجیدی هم فوتبال هجومی بازی می‌کند که البته این انرژی زیادی می‌طلبد. باید دید شرایط بدنی بازیکنان استقلال در چه حد است، اما روی‌هم‌رفته فکر می‌کنم، چون هر دو مربی دنبال برد هستند فوتبال خوبی از آب در می‌آید.

شنیده‌اید مهدی قایدی کاندیدای بازی در لیگ بلژیک شده است؟
باید بگویم همین حالا حدود ۸۰ درصد بازیکنان ایرانی می‌توانند در تیم‌های چهارم تا آخر جدول لیگ بلژیک به‌راحتی بازی کنند. فوتبال در لیگ بلژیک به لحاظ فوتبالی کمک شایانی به وضعیت فنی بازیکنان ایرانی نمی‌کند و تنها به لحاظ مالی باعث پیشرفت در کارشان می‌شود. فوتبال در لیگ‌های اسپانیا، ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه می‌تواند به آسانی باعث پیشرفت فنی فوتبالیست شود و در نهایت به تیم ملی ما کمک کند، اما لیگ‌های دیگری مانند یونان یا ترکیه و بقیه کمک چندانی نمی‌کند.

مهدی قایدی می‌تواند در بلژیک بازی کند؟
با توجه به جثه و تکنیک مهدی قایدی معتقدم او در فوتبال بلژیک که بر پایه فوتبال من‎تومن و سبک نسبتاً تاکتیکی و قدرتی استوار شده موفقیتی برایش در بر نخواهد داشت. فوتبال اروپا به سبک بازی مهدی قایدی نمی‌خورد.

نتیجه بازی استقلال؟
امیدوارم پس از ماه‌ها تعطیلی باز هم بتوانیم دوباره حس و حال همیشگی فوتبال را حس کنیم و رقابت‌های لیگ برتر بدون هیچ مشکلی به پایان برسد. امیدوارم استقلال بتواند استارت خوبی در بازگشت به لیگ داشته باشد.

برچسب ها: نکونام و مجیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار