«مجید انصاری» در گفت و گو با «تابناک»
تابناک گیلان/ انصاری خاطرنشان کرد: جریانات، احزاب و گروه های اصلاح‌طلب و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلب و شخص آقای خاتمی بحثی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به طور خاص نداشته است. در مقطع فعلی، اظهارنظرهایی که در باب انتخابات ۱۴۰۰ از سوی برخی افراد و مطرح می شود، رویکرد و گمانه‌زنی شخصی است...
کد خبر: ۸۶۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 23 June 2020
تابناک گیلان/ انصاری خاطرنشان کرد: جریانات، احزاب و گروه های اصلاح‌طلب و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلب و شخص آقای خاتمی بحثی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ به طور خاص نداشته است. در مقطع فعلی، اظهارنظرهایی که در باب انتخابات ۱۴۰۰ از سوی برخی افراد و مطرح می شود، رویکرد و گمانه‌زنی شخصی است...
 
 
 

خاتمی هیچ صحبتی درباره انتخابات ۱۴۰۰ نکرده است/ اسامی کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلب گمانه زنی شخصی است/ هنوز زود است، به موقع وارد انتخابات ریاست جمهوری می‌شویم

حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و چگونگی آن، یکی از مباحث جدی و مطرح در محافل رسانه‌ای و سیاسی است. اخیرا ۱۴ کاندیدای بالقوه جریان اصلاحات برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی شدند، اما اینکه کدام یک از این افراد بنای حضور در انتخابات دارند و چه رویکردی در شرایط سختی که پیش رویشان هست، خواهند داشت، سوال اصلی این روز‌ها در بین کنشگران سیاسی است.

به گزارش «تابناک»؛ اصلاح طلبان پس از عملکرد نامناسبی که در دولت، مجلس، شورای شهر بر جای گذاشتند، نتیجه انتخابات اسفند ماه ۹۸ را با اختلاف بسیار بسیار به رقیب خود یعنی اصولگرایان واگذار کردند تا اولین سنگری که داشتند و توانسته بودند بیش از ۱۳۰ نماینده را در انتخابات مجلس دهم راهی پارلمان کنند، به رقیب واگذار نمایند؛ این اولین شکست جدی آن‌ها از سال ۹۲ به این طرف بوده است.

حالا، تمام پیش بینی‌ها حتی در بین اصلاح طلبان به دلیل نارضایتی جدی بدنه حامی این طیف از عملکردشان، حکایت از پیروزی جدی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دارد؛ انتخاباتی که مقدمات آن در اسفند ماه ۹۸ مهیا شد و یک مجلس تماما اصولگرا را شکل داد. البته برخی اصولگرایان هم هشدار می‌دهند که اگر از الان خود را برنده انتخابات سال آینده بدانیم، امکان غافلگیری و شکست از رقیب وجود دارد.

در همین خصوص یک عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» پیرامون حرف و حدیث های مطرح درباره چگونگی حضور اصلاح طلبان در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری اظهار کرد: اصلاح طلبان تا به امروز هیچ تصمیمی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اتخاذ نکردند.

اصلاح طلبان تا به امروز هیچ گونه تصمیمی را درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اتخاذ نکردند

حجت الاسلام والمسلمین «مجید انصاری» درباره اظهارنظر برخی چهره های اصلاح‌طلب درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و نام بردن از برخی چهره‌ها به عنوان نامزدهای این جریان سیاسی، اظهار کرد: از منظر بنده هنوز زمان و فرصت بسیاری تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است؛ از این روی، در مقطع فعلی بسیار زود است که درباره این انتخابات صحبت شود.

وی افزود: اصلاح‌طلبان هم به مانند سایر جریانات و گروه‌های سیاسی تبعا یک جریان سیاسی زنده و فعال هستند و باید برای مسائل مهمی که در کشور است ـ چه انتخابات و چه مسائل دیگر ـ همیشه ارزیابی داشته باشند و وظیفه خود را انجام دهند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: در مقطع فعلی اظهارنظرهایی که در باب انتخابات ۱۴۰۰ از سوی برخی افراد مطرح می شود، رویکرد و گمانه‌زنی شخصی است.

در مقطع فعلی اظهارنظرهایی که در باب انتخابات ۱۴۰۰ از سوی برخی افراد،مطرح می شود،رویکرد و گمانه‌زنی شخصی است

انصاری خاطرنشان کرد: جریانات، احزاب و گروه های اصلاح‌طلب و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلب و شخص آقای خاتمی بحثی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال  ۱۴۰۰ به طور خاص نداشته اند.

وی تاکید کرد: ورود به مباحث انتخاباتی در مقطع فعلی زود است و کشور مسائل اولویت دار دیگری از جمله حوزه اقتصاد و مسائل معیشیتی مردم دارد که باید برای حل آنها به فکر چاره بود. از این روی، دوستان بهتر است از ورود به مباحث انتخاباتی در مقطع فعلی حذر کنند.

جریانات، گروه های اصلاح‌طلب و شورای عالی سیاستگذاری و شخص آقای خاتمی، بحثی درباره انتخابات ریاست جمهوری سال  ۱۴۰۰ به طور خاص نداشته اند

عضو مجمع روحانیون مبارز درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ گزینه‌ای را معرفی خواهند کرد یا به مانند انتخابات مجلس فعالیت مشهودی نخواهند داشت، گفت: فعلا درباره انتخابات نه حرف زدیم نه تصمیمی گرفتیم؛ از این روی، نمی توان الان درباره شرایط انتخابات ۱۴۰۰ قضاوت کنیم. پس باید در موقعیت زمانی مخصوص در این باره تصمیم گیری کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار