تابناک/فرماندار رشت ،اذعان کرد: متاسفانه دو رودخانه زرجوب و گوهر رود به عنوان معضل زیست محیطی به یک تهدید برای شهر رشت تبدیل شده است که باید د‌ر اسرع وقت در این خصوص چاره اندیشی شود.  

 به گزارش کاشف اسرار،”علی فتح اللهی میان کوه” در مراسم تکریم و معارفه فرماندار شهرستان رشت با حضور استاندار و تعدادی از مسئولان، اظهار کرد؛  نگاه ویژه خدمات دهی به شهرستان رشت نه تنها برای استان بلکه برای کل کشور حائز اهمیت است.  

وی معتقد است: توجه ویژه به شهرستان رشت توجه به کل کشور است و وجود ادارات کل گیلان، مراکز خدماتی، بیمارستانی و غیره در شهرستان رشت می طلبد که به این شهرستان نگاه ویژه ای شود.  

این مقام با انتقاد از وضعیت نامناسب و آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت خاطر نشان کرد:  متاسفانه در حال حاضر این دو رودخانه  با توجه به وضعیتی که دارند به عنوان یک تهدید و معضل زیست محیطی در شهر رشت مطرح می شود.

فتح اللهی میان کوه”،متذکر شد: همواره رودخانه ها در کشورهای توسعه یافته به عنوان فرصتی برای گردشگری و رونق شهر محسوب می شود.

وی با تاکید بر این که باید با وفاق و دوستی و تعامل مشکلات شهرستان رشت مرتفع بشود، ابراز کرد: درب فرمانداری رشت به روی مردم، جناح ها و گروه های مختلف باز خواهد بود و از همه ظرفیت ها برای توسعه شهرستان بهره گرفته می شود.  

 فرماندار رشت ،معتقد است: رشت به عنوان یک شهرستان تاریخی، با هویت و با مردمانی با فرهنگ زبانزد است.

فتح الهی میان کوه “با بیان این که موجب افتخار من است  که فرصت خدمتگزاری در این شهرستان  را دارم،   پیشینه تاریخی این شهر را از دوران صفوی  بارز و درخشان دانست.

وی خاطر نشان کرد: وجود محله ها و اماکن قدیمی نمونه های عینی و ملموس تاریخ شهر رشت و نشانگر قدمت و فرهنگ‌بالای مردم این دیار است.

 فرماندار رشت اذعان داشت:  اگر مسوولان از  فرصتی  که به آنها محول شده، استفاده نکنند، نمی توانند شرایط ارئه خدمات بهتر  را برای مردم، فراهم آورند.

فتح الهی میان کوه” جایگاه استان گیلان و به ویژه شهرستان رشت در کشور را مثبت و درخشان ارزیابی کرد و گفت: توجه به این شهرستان، توجه به کل کشور است و چنان چه  ما مسوولان این شهرستان فقط به روزمره گی بپردازیم به بیراهه رفته ایم.

وی با تاکید بر توجه ویژه به المان های شهری و فعالیت های فرهنگی و هنری، تصریح کرد: مردمان شهرستان رشت، مردمی عالم، هنردوست و ورزش دوست هستند که وجود مفاخر مختلف علمی و هنری و دو تیم ریشه دار فوتبال سپیدرود و داماش موید این مطلب است.

این مقام با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای شهرستان رشت در زمینه های گوناگون، ابراز امیدواری کرد: با فراهم آوردن شرایط مناسب و با استفاده  از همه این ظرفیت ها و کار و تلاش شبانه روزی، شاهد توسعه و پیشرفت بیش از پیش این شهرستان باشیم.

فتح اللهی میان کوه “فرمانداری شهرستان های تالش و صومعه سرا و مدیر کلی امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان را در کارنامه مدیریتی خویش دارد و کاندیدای شکست خورده دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه طوالش،ماسال و رضوان شهر بوده و آذری زبان است.