تیم والیبال هورسان رامسر در حالی سرخوش از صعود به لیگ برتر والیبال کشور بود که بر اساس اعلام فدارسیون والیبال چنانچه ضعف زیرساختی نظیر سالن ورزشی برای برگزاری مسابقات این شهر طی یک ماه آینده به استانداردهای لازم نرسد، حذف تیم رامسری‌ها از لیگ برتر حتمی است.
کد خبر: ۸۶۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 21 June 2020

تیم والیبال هورسان رامسر در حالی سرخوش از صعود به لیگ برتر والیبال کشور بود که بر اساس اعلام فدارسیون والیبال چنانچه ضعف زیرساختی نظیر سالن ورزشی برای برگزاری مسابقات این شهر طی یک ماه آینده به استانداردهای لازم نرسد، حذف تیم رامسری‌ها از لیگ برتر حتمی است.

ایرنا - تیم هورسان رامسر طی ۱۸ بازی در رقابت های لیگ یک کشور با کسب ۳۶ امتیاز برای نخستین بار به رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور صعود و مازندران را در لیگ برتر صاحب ۲ تیم کرد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران پس از صعود تیم رامسر به رقابت های لیگ برتر با تبریک و تحسین تیم هورسان ، تاکید کرده بود که اعضای تیم والیبال رامسر با همت کم نظیر بار دیگر شایستگی ها و توانمندی های جوانان این خطه قهرمان پرور را به اثبات رساندند.

برای تیم هورسان رامسر پس از صعود و برای قدم گذاشتن به لیگ برتر کشور و ایستادن در کنار بهترین های والیبال ایران و جهان تنها داشتن ۳۶ امتیاز رقابت های لیگ دسته یک کافی نبود، بلکه یکی از مهم ترین الزامات این کار استاندارد سازی سالن ورزشی "شهید صدر" راامسر مطابق با خواست فدراسیون والیبال است ، خواسته ای که اکنون با وجود تلاش مسئولان شهرستان و استان برای تامین اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومانی بی نتیجه مانده و به نظر می رسد تیم را در آستانه حذف از لیگ برتر قرار داده است.

زمزمه حذف تیم هورسان در لیگ برتر از آنجایی آغاز شد که طی روزهای اخیر در جریان بازدید نماینده فدراسیون والیبال کشور از سالن شهید صدر در منطقه ساداتشهر اعلام شد که این فضا از داشتن حداقل های برگزاری مسابقات در سطح لیگ برتر محروم است و چنانچه تا وقت تعیین شده کاستی ها بر طرف نشود حذف هورسان از لیگ برتر که پس از سال ها تلاش برای رسیدن به این لیگ حتمی خواهد بود.

تمام این حساسیت ها از سوی فدارسیون والیبال کشور و پافشاری آنها بر استاندارد سازی سالن ورزشی به این دلیل است که والیبال ایران سال آینده رقابت های المپیک را در پیش رو دارد ، بنا بر این نمی تواند ریسک آسیب دیدگی بازیکنان ملی پوش را که سرمایه های انسانی آنها محسوب می شوند در سالنی که از استاندارد های لازم برخوردار نیست بپذیرند.

مدیرعامل تیم هورسان رامسر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به پیشینه این شهرستان در کشف و شکوفایی استعدادهای درخشان در حوزه والیبال و سایر رشته ها به جامعه ورزشی کشور ، گفت : شهرستان رامسر با وجود فعالیت های چشمگیر در حوزه والیبال از حداقل ها برای بالندگی در این رشته ورزشی و سایر رشته ها هم محروم است.

بهرام گلعلی پور با بیان اینکه طی سال های متوالی والیبال رامسر در رده های ساحلی و سالنی دارای تیم بوده و حضور فعالی در لیگ های کشور دارد ، افزود : شهری با این حجم از فعالیت ورزشی حتی زیرساخت های استاندارد برای بازی های لیگ دسته یک را هم ندارد.

وی با اظهار این که رامسر تاکنون با تیم هایی چون والیبال اوج ،میلاد نور ، سفیر و هورسان رامسر در لیگ های دسته یک کشور حضور داشت ، از مدیران استانی و مسئولان ملی خواست تا با تیم هورسان بیشتر مدارا کنند.

گلعلی پور گفت : انتظار ما این است ، همان طور که سال گذشته از تیم نساجی مازندران تمام قد حمایت و اعتبار لازم برای تجهیز زیرساخت سالن مجموعه ورزشی شهید وطنی قائمشهر فراهم شد ، در شرایطی که تیم هورسان برای نخستن بار از غربی ترین نقطه استان توانست با وجود این ضعف ها و محرومیت های زیرساختی به لیگ برتر راه یابد ، سالن ورزشی شهید صدر این شهرستان هم تجهیز شود تا حذف هورسان موجب دلسردی و ناامیدی مردم و ورزش دوستان نشود.

اولویت فدراسیون والیبال تامین سلامتی بازیکنان

مدیر فنی تیم هورسان رامسر نیز با اشاره به بازدید نماینده فدراسیون والیبال از سالن شهید صدر ساداتشهر و نارضایتی او از سطح کیفی این سالن به خبرنگار ایرنا گفت: در ۲۹ خرداد نماینده فدراسیون والیبال از سالن شهید صدر بازدید کرد که این سالن اصلا مورد تایید نماینده نبود و در این بازدید صراحتا اعلام کرد چنانچه تا وقت تعیین شده نسبت به بهسازی و تجهیز سالن اقدامی صورت نگیرد هورسان از جدول لیگ برتر حذف خواهد شد.

عارف باقرزاده افزود : به اعتقاد فدراسیون والیبال،‌ رقابت های لیگ برتر والیبال کشور باید در سالنی برگزار شود که از هر لحاظ سلامت ملی پوشان و دیگر بازیکنان این رقابت ها تامین شود ، بنا بر این از دیدگاه آنان حفظ سلامت بازیکنانی است که برای آماده سازی آنها هزینه های سنگینی را تقبل می کند به همین خاطر تیمی که حداقل امکانات زیر ساختی نظیر سالن استاندارد را برای برگزاری رقابت ها نداشته باشند ،‌ امکان حضور فراهم نخواهد بود.

وی با بیان این که تیم ملی والیبال کشور حضور در رقابت های المپیک سال آینده را پیش رو دارد ، گفت :‌ یقینا سلامتی ورزشکاران برای فدراسیون به مراتب مهم تر از آن است که بخواهد آن را فدای تیم رامسری که زیرساخت های لازم را ندارد، کند.

باقر زاده افزود : همه ما نگرانی و دغدغه های خود را بابت سالن ورزشی در همان روزهای نخست به انحای مختلف اعلام کردیم که مورد توجه قرار نگرفت ، به علاوه اینکه مسئولان ما در رفت و آمد به استان نیز دست خالی برگشتند و زمان زیادی تا تجهیز سالن نداریم.

مدیر فنی تیم هورسان رامسر گفت : بسیاری از تیم های فوتسال و سایر رشته های داخل سالنی در استان وجود داشتند که با هزینه های به مراتب بیشتر و به راحتی در سریع ترین زمان ممکن از سوی مسئولان استانی مورد توجه قرار گرفتند و تجهیز شدند، پس شایسته است مسئولان استانی برای میزبانی تیم هورسان رامسر در رقابت های لیگ برتر امسال بیش از پیش تلاش کنند.

وی بابیان اینکه اهمیت تجهیز یک سالن برای شهرستان کمتر از توسعه فرودگاه نیست که انجام شده است ، توضیح داد : این سالن برای نسل های آینده ماندگار است ضمن این که تمام رشته های ورزشی می توانند از ظرفیت آن استفاده کنند و غم انگیز خواهد بود تیمی که با تمام مشکلات و سختی ها و کمبود امکانات به لیگ برتر صعود کرد ، از ادامه حضور در ان باز ماند.

تعمیر سالن نیازمند اعتبار ۲.۵ میلیارد تومانی است

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رامسر هم به خبرنگار ایرنا گفت : سالن ورزشی شهید صدر تجهیزات کافی برای برگزاری بازی های دست یک را دارا بود ، اما به دلیل صعود هورسان به لیگ برتر ، فدراسیون والیبال لزوم انجام اقداماتی برای ارتقای سطح کیفی سالن را به شهرستان ابلاغ کرد که ما نیز آن را به اداره کل ارسال کردیم و طبق آن برآورد هزینه ای از سوی معاون ادره فنی و مهندسی برای ارتقای این شاخصه ها انجام شد.

نیما رمجی با بیان اینکه اعتبارهای شهرستانی پاسخ گوی رفع این کاستی ها نیست،‌ افزود : بر اساس برآوردهای انجام شده ، هزینه تجهیز سیستم گرمایشی ، روشنایی ، کفپوش ، نصب صندلی برای تماشاچیان و بهسازی و تعمیر رختکن های تیم میزبان و میهمان سالن شهید صدر ساداتشهر نیازمند ۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار است.

وی تقویت روشنایی سالن ، رختکن تیم های میزبان و میهمان ، کمد ، دوش ، کشوی بهداشتی بویژه کف پوش استاندارد را از شاخصه های کلی مورد نظر فدراسیون اعلام کرد و توضیح داد : تاکید فدراسیون تامین این امکانات برای سالن شهید صدر رامسر است تا بتوانند با حضور والیبالیست های کشور مسابقات لیگ برتری در این شهر برگزار شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان رامسر با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور استاندار مازندران ، گفت‌:‌ مدیر کل ورزش و جوانان استان در این نشست معتقد بود که می توان با رایزنی استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار لازم را برای بازسازی شهید صدر رامسر جذب کرد.

رمجی با اشاره به فرصت کوتاه ۳۵ روزه برای بازسازی این سالن از سوی فدراسیون افزود :‌ تمام نگرانی های به دلیل محدودیت زمان ۳۵ روزه است و امیدواریم بتوانیم در جلسه ای که قرار است با وزیر ورزش و جوانان با حضور نماینده و مسئولان شهرستان برگزار شود این مشکل برطرف شود.

وی از مسئولان فدراسیون والیبال کشور خواست تیم هورسان و شهرستان رامسر را به دلیل نداشتن امکانات متفاوت تر از تیم هایی که دارای امکانات بیشتر و تجربه حضور در رقابت های لیگ برتر دارند ببینند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار