دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجوی تاکید کرد: عملکرد بسیار ضعیف و ناکارآمدی مجلس دهم و صد البته مجالس گذشته که نتوانستند جایگاه وکیل المله بودن را به نحو شایسته به سرانجام برساند و از طرفی ناکارآمدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم باعث کاهش اعتماد اجتماعی به مجلس شورای اسلامی و دولت شده است که گوشه‌ای از این نارضایتی در میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جلوه کرد.
کد خبر: ۸۶۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 13 June 2020

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری دانشجو:علی گرامی دوست، دبیرقرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان فارس یکی از چالش‌های اساسی که در اقتصاد کشور وجود دارد و طی سال‌های متمادی کمتر به آن توجه شده، جذابیت بازار‌های موازی و غیر مولد است.

اقتصاد کنونی ایران با آنچه به‌عنوان برنامه ابلاغی رهبر انقلاب تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» و برنامه هدایت‌گر اقتصاد کشور شناخته شده است، فاصله زیادی دارد. یکی از نتایج این فاصله غلبه فعالیت‌های غیرمولد بر فعالیت‌های مولد اقتصادی در کشور است.

گرامی دوست مطرح کرد: منظور از فعالیت‌های مولد آن دسته از فعالیت‌هایی هستند که در اثر انجام آن در کشور ارزش‌افزوده ایجاد می‌شود. فعالیت‌های مولد در بخش‌های مختلف اقتصادی موجب افزایش تولید متناسب با نیاز‌های جامعه، رشد اقتصادی و توزیع مناسب درآمد و کالا خواهد شد.

دبیرقرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس تصریح کرد: با توجه به مطالبه رهبر انقلاب از مجلس یازدهم مبنی بر اولویت معیشت مردم و ژست انقلابی گری این مجلس، جریان دانشجویی باید به رسالت خود عمل کرده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبه کنند.

وی گفت: اتخاذ سیاست‌های مناسب و افزایش هزینه تقاضا‌های سوداگرانه، سرمایه‌ها را به سمت تولید هدایت کرده و از بی‌ثباتی و افزایش قیمت، ناشی از فعالیت‌های سوداگرانه در بازار جلوگیری می‌کند. از اهرم‌هایی که دولت در عمل برای افزایش هزینه تقاضای سوداگرانه در اختیار دارد، سیاست‌های مالیاتی است؛ لذا رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند بند ناف اقتصاد کشور از نفت قطع شود، به همین منظور اصلاح قوانین مالیاتی و تصویب مالیات بر عایدی سرمایه مطالبه جدی جریان دانشجویی است.

گرامی دوست بیان کرد: یکی از سیاست‌های مالیاتی، مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) است. این نوع مالیات بر پایه افزایش قیمت دارایی‌های غیرمصرفی است.

گروه هدف در اخذ این مالیات، افرادی هستند که علاوه بر رفع نیاز‌های مصرفی خود، به‌منظور کسب سود سفته بازانه، به خرید و فروش دارایی‌هایی از جنس مسکن، طلا، ارز و... می‌پردازند.

دبیرقرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس افزود: عمده مخالفت‌ها با دریافت مالیات بر عایدی سرمایه به خطر افتادن منفعت برخی از مخالفان این طرح است. فقدان نظام مالیات بر عایدی سرمایه در کشور ما، علاوه بر تحریف تصمیمات سرمایه گذاری به نفع دارایی‌های غیرمولد، بدتر شدن توزیع درآمد در جامعه به نفع افراد ثروتمند و در نتیجه مخدوش شدن عدالت اجتماعی، موجب انباشت سرمایه در دست عده‌ای محدود و آن هم به شکل دارایی‌های غیرمولد و معاف از مالیات، شده است؛ بنابراین با وضع مالیات بر عایدی سرمایه می‌توان از افراد ثروتمند جامعه مالیات بیشتری دریافت و در نتیجه به بازتوزیع درآمد در جامعه کمک کرد.

وی تاکید کرد: عملکرد بسیار ضعیف و ناکارآمدی مجلس دهم و صد البته مجالس گذشته که نتوانستند جایگاه وکیل المله بودن را به نحو شایسته به سرانجام برساند و از طرفی ناکارآمدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم باعث کاهش اعتماد اجتماعی به مجلس شورای اسلامی و دولت شده است که گوشه‌ای از این نارضایتی در میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جلوه کرد.

گرامی دوست اظهار کرد: مجلس یازدهم در برهه‌ای بسیار حساس و تعیین کننده باید به‌صورت کاملاً انقلابی و هوشیارانه ضمن جبران کم کاری و انفعال مجالس گذشته، نمایندگی مردم را به جایگاه واقعی خود بازگردانده و به جای وکیل الدوله بودن، صدای مستضعفین، اقشار مختلف مردم و نیاز‌های اساسی جامعه باشد؛ نتیجه عملکردی خود و بازگردانی اعتماد اجتماعی در اولین مرحله می‌تواند خود را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نشان بدهد، انتخابی که منجر به روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار