نماینده ولی فقیه در استان مازندران:
تشکیل قرارگاه عملیاتی شعار سال در استان بسیار حکیمانه و جدی است و مسئولان باید در استان و شهرستان برای عملیاتی شدن آن قدم‌های جدی بردارند.
کد خبر: ۸۶۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ 12 June 2020

  مسئولان مازندران همراهی مردم و دستگاه های اجرایی ، توجه به توسعه بخش کشاورزی و رفع موانع تولید را از مهمترین اولویت‌های جهش تولید در استان عنوان کردند و گفتند : با همصدایی و همفکری می‌توانیم شعال سال را عملیاتی و محقق کنیم.

ایرنا - دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز پنجشنبه میزبان جلسه تحقق شعار سال (جهش تولید) با حضور شماری از مدیران اجرایی استان بوده است که در این جلسه همه مسئولان موانع و مشکلات حوزه های ماموریتی را بیان کردند و بر لزوم همکاری و مشارکت در تحقق شعار سال تاکید کردند.

حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این جلسه گفت: تشکیل قرارگاه عملیاتی شعار سال در استان بسیار حکیمانه و جدی است و مسئولان باید در استان و شهرستان برای عملیاتی شدن آن قدم‌های جدی بردارند.

امام جمعه شهرستان ساری بر همراهی و وحدت میان مسولان و مدیران استان تاکید کرد و گفت: اگر چند صدایی و اختلاف وجود داشته باشد جهش تولید محقق نمی شود و لازم است همه بر محور وحدت و در یک مسیر مشخص جلو برویم.

به کفته او از ۱۵ سال گذشته مقام معطم رهبری هر سال را با عناوین مختلف که عمدتا اقتصادی است نامگذاری می کنند و همه اینها حساب شده و شعار امسال نشان دهنده دغدغه های ایشان در بخش تولید است.

محمدی لائینی دستاورد طرح کمک ومنانه در مازندران را یکی از نونه های همکاری و کار جمعی در استان مازندران برشمر و افزود: اگر بی توجهی به شعار سال شود به نتیجه نخواهیم رسید و باید یک بازوی اجرایی داشته باشیم که استاندار مازندران این بازوی اجرایی هستند و هدف همه سازمان های دولتی و غیر دولتی و تولیدکنندگان و اصناف باید کمک به این بازوی اجرایی و قدم در مسیر جهش تولید باشد .

نمایندگان مقررات دست و پاگیر را بر طرف کنند

فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این جلسه گفت: تمام مشکلات کشور در درون کشور قابل حل است و قطعا راه حل داخلی وجود دارد و بسیج نیز در کنار مسئولان و مردم در کنار شما برای تحقق شعار سال جهش تولید است.
سردار بابایی افزود: بسیج سازندگی مازندران در بخش کشاورزی فعالیت گسترده ای را در استان شروع کرده است و دامپروری و پرورش ماکیان از برنامه های مهم سپاه است .

وی با اظهار اینکه تصمیم استانی برای رفع موانع تولید باید کارشناسی و با همکاری همه در رفع آن تلاش کنیم، ادامه داد: موانع تولید باید به صورت کارشناسی و مطابق با مقررات در اجرا مشخص شود.

وی اظهار داشت: امیدواریم مجلس جدید قوانین و بخش نامه‌های دست و پاگیر در جهت رفع موانع تولید بردارد ، نمونه مشکلات تولید در استان می توان به نساجی قائمشهر اشاره کرد که با مشکلات مفاد قانونی مواجه است .
فرمانده سپاه کربلا مازندران به اهمیت فعالیت صحیح و کارشناسی ادارات برای تحقق جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزی و صنعت گردشگری ۲ ظرفیت بزرگ بریا جهش تولید در استان هستند.

بابایی با اشاره به اینکه ما باید ورود انقلابی داشته باشیم و در غیر اینصورت جهش تولید صورت نمی گیرد افزود: اگر امروز در کشاورزی مازندران کسی پشیمان شود یقین کنید مشکل در موانع تولید است چرا که تولید کنندکان این بخش نباید ناراضی باشند.

ساماندهی حوزه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز اظهارداشت: یکی از مسائلی که باید در رسیدن به جهش تولید رفع شود ساماندهی محصولات وارداتی است.

عزیزالله شهیدی فر با بیان این که زیر ساخت های ما طوری هست که بیشتر سمت واردات است و سود ناشی از واردات چندین برابر صادرات است، گفت: به طور نمونه مرکبات مازندران ظرفیت بالای صادراتی دارد اما با مشکلات زیر ساختی حمل و نقل ، بسته بندی و بازار مواجه هستیم.

وی همچنین اظهار داشت: در کشت برنج که ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور در استان مزاندران کشت می شود با واردات بی‌رویه به روند تولید و حفظ زمین شالیزاری لطمه می زنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خوساتار ساماندهی در اختصاص ارز دولتی در بخش واردات برنج و قیمت فروش محصولات وارداتی در بازار شد و گفت: هدف ما این است که مهم ترین تولیدات استان مازندران مانند مرکبات، کیوی، برنج، هلو را با مکانیزه شدن افزایش دهیم تا بخشی از شعار محقق شود.

منصور علی زارعی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه شعار سال را دغدغه همه مسئولان و مردم عنوان کرد و افزود: باید در قرارگاه سال جهش تولید مصوبات اجرایی داشته باشیم و نطارت بر اجرای آن نیز بسیار مهم و ضروری است.

وی بیان داشت: باید تمام طرفیت های استان مازندران از جمله کشاورزی و گردشگری مشخص، تعریف و موانع آن رفع شود و تمامی دستگاه های اجرایی باید وظایفشان را بدرستی انجام بدهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار