نماینده مردم سروستان در مجلس با تاکید بر ضرورت انسجام و همدلی بین دولت و مجلس در شرایط کنونی، با بیان اینکه نمایندگان این دوره مجلس مدعی عمل انقلابی هستند و فرامین مقام معظم رهبری، منشور راه ماست، اظهار داشت: شرایط فعلی کشور ما نشان می‌دهد که دغدغه مردم حزب و جناح نیست. پیامی که مقام معظم رهبری به مجلس دادند، چارچوب و مسیر نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مشخص کرد. ایشان در پیام خود به نمایندگان تأکید کردند که از مسائل جناحی، قومی و قبیله‌ای پرهیز کنید.
کد خبر: ۸۵۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ 07 June 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عبدالعلی رحیمی مظفری با تاکید بر ضرورت انسجام و همدلی بین دولت و مجلس در شرایط کنونی، با بیان اینکه نمایندگان این دوره مجلس مدعی عمل انقلابی هستند و فرامین مقام معظم رهبری، منشور راه ماست، اظهار داشت: شرایط فعلی کشور ما نشان می‌دهد که دغدغه مردم حزب و جناح نیست. پیامی که مقام معظم رهبری به مجلس دادند، چارچوب و مسیر نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مشخص کرد. ایشان در پیام خود به نمایندگان تأکید کردند که از مسائل جناحی، قومی و قبیله‌ای پرهیز کنید.

نماینده مردم سروستان در مجلس با بیان اینکه «دغدغه مقام معظم رهبری اقتصاد و فرهنگ است» تصریح کرد: ما نباید مسائل سیاسی را به این دو مسئله مهم یعنی اقتصاد و فرهنگ دخالت دهیم. رویکرد ما، حل مشکلات مردم است. مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم از تمام ابزارهای خود استفاده خواهد کرد. مدیرانی که دنبال کار مردم باشند، فارغ از نگاه سیاسی، مورد حمایت قاطع مجلس یازدهم قرار خواهند گرفت و مدیرانی که بخواهند در مسیر دیگری حرکت کنند، مورد نظارت مجلس قرار خواهند گرفت.

رحیمی رویکرد مجلس یازدهم را دوری از «کار سیاسی و جناح بازی» عنوان کرد و گفت: ما مقابل مدیری هستیم که بخواهد جناح‌بازی کند. ما یار، همراه و همکار دولتی خواهیم بود که در راستای رفع مشکلات مردم قدم بردارد.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به ابزار تقنینی و نظارتی قوه مقننه، گفت: همه ابزارها مثل استیضاح، سوال و تذکر برای اصلاح سیستم است. این ابزارها برای نظارت بر عملکرد هر دولتی به کار گرفته شده است. چه دولتی که از لحاظ سیاسی همراه مجلس بوده است و چه دولت‌هایی که اختلاف نظر سیاسی داشته‌اند. ابزارهای نظارتی مجلس در اصل کمک‌ حال دولت‌ها است. وقتی یک نهاد از بیرون زمین بازی به دولت نگاه می‌کند، به آسیب‌ها اشاره کرده و موجب رشد جامعه می‌شود. بنده در همین دو جلسه اخیر مجلس راجع به مسائل مختلف مثل خودرو،‌ تورم، برنج و وضعیت لاستیک به دولت تذکر دادم. استفاده از ابزار نظارتی نافی همراهی دولت نیست. مجلس و دولت، باید هر دو در ریل قانونی خود حرکت کنند. هر دوی این قوه خادم مردم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار