استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران نیازمند تعاملات سازنده‌تری با همسایگان است، گفت: ارتباط مازندران با کشور ارمنستان به واسطه همسایگی باید از سطح روابط اداری خارج شود.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 06 June 2020

 احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با استانداری لوری ارمنستان اظهارداشت: ارتباط مازندران با ارمنستان نیازمند ورود به لایه های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی است تا شاهد تعاملات گسترده تری باشیم.

ایرنا - وی تاکید کرد: مردم مازندران و استان لوری به نمایندگی از ۲ کشور ایران و ارمنستان باید با یکدیگر اشنا شوند و در این زمینه بازدیدهای رسانه ای ۲ استان می تواند قدمی موثر برای شناسایی باشد.

استاندار مازندران خواستار تقویت ارتباطات گردشگری و تبادل دانشجو شد و گفت: مازندران و ارمنستان داشته های عمیق فرهنگی و علمی برای تبادل در اختیار دارند.

حسین زادگان تعاملات اداری را زمینه ارتباطات گسترده تر عنوان کرد و افزود: برای مازندران سطح کنونی ارتباطات با کشور همسایه رضایت بخش نیست و به نظر ما ظرفیت اقتصادی و اجتماعی ۲ استان بیش از شرایط کنونی است.

وی همچنین به توانایی استان جهت تامین نیازهای استان لوری و دیگر استان های ارمنستان اشاره کرد و گفت: مازندران امادگی دارد علاوه بر صادرات کنونی ، اقلام جدید مانند تولیدات شیلاتی ، صنایع دستی و دیگر تولیدات صنعتی را به سبد صادراتی خود به ارمنستان اضافه کند.

استاندار مازندران با اشاره به پیشرفت ارمنستان در زمینه کاهش فساد اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار گفت که ما مایل به استفاده از این تجربیات هستیم.

ارمنستان موانع تجاری را بردارد

حسین زادگان با تاکید بر علاقه مندی تجار مازندرانی برای صادرات و واردات میان ۲ استان افزود: متاسفانه برخی موانع مانع از انعطاف پذیری و فعالیت موثرتر تجار می شود.

وی سختگیری های بیش از حد و زمان بر محصولات صادراتی تجار مازندرانی در گمرکات ارمنستان را یکی از موانع ارتباطات تجاری عنوان کرد و خواستار تسهیل در این زمینه شد.

استاندار مازندران همچنین خواستار شرایط تضمینی برای سرمایه گذاری تجار مازندرانی در ارمنستان شد و گفت: مشابه این مسئله در صندوق ضمانت توسعه صادرات کشور است که ریسک سرمایه گذاری را برای تجار کاهش می دهد.

علاوه بر این تمایل به پرواز مستقیم میان مازندران و استان های ارمنستان ، سرمایه گذاری در بنادر مازندران و تسهیل در ایجاد بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی مازندران در استان لوری از دیگر محورهای گفت و گو استاندار مازندران با استاندار لوری ارمنستان بود.

آبان سال گذشته مازندران میزبان استاندار لوری ارمنستان بود.به منظور توسعه و تعمیق مناسبات و مراودات اقتصادی و تجاری استان‌های مازندران و لوری ارمنستان، احمد حسین‌زادگان و آندره قوکاسیان با هدف ارتقای توسعه دستاوردهای فرهنگی، توانمند سازی روابط در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی ، بازرگانی ، گردشگری و دیگر موارد تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

استان مازندران آمادگی خود را جهت تامین انواع محصولات کشاورزی و باغی، مواد پروتئنی ، فرآورده‌های لبنی وگیاهان دارویی آن جمهوری را اعلام کرد.

این یادداشت تفاهم شامل یک مقدمه و هفت بند در ۲ نسخه به زبان‌های فارسی و انگلیسی با اعتبار حقوقی یکسان به امضاء طرف ها رسیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار