استاندار کرمانشاه گفت: به منظور مقابله با شیوع بیشتر کرونا، فعالیت تمام تالارهای عروسی (از امروز شنبه)ممنوع است.
کد خبر: ۸۵۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 06 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه ،هوشنگ بازوند در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با بیان اینکه نظارت بر اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم تشدید می‌شود، گفت: مشارکت مردم و رعایت توصیه‌های بهداشتی برای کنترل و مهار بیماری کرونا ضروری است.

وی در ادامه به برخی تصمیمات برای کنترل کرونا اشاره کرد و گفت: بازارچه جوانرود بر اساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، به مدت یک هفته تعطیل است.

بازوند افزود: فعالیت تمام تالارهای عروسی هم از امروز ممنوع است و کمیته نظارت بر اجرای مصوبات بر این موضوع ظارت خواهد کرد.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها و هلال احمر موظف هستند نسبت به اعلام هشدار وضعیت قرمز در تمامی شهرستانها اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه های اجرایی می توانند برای کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند از شرایط دورکاری استفاده کنند.

وی افزود: شهرداری کرمانشاه باید محدودیت تردد در آرامستانها، مراسم های ختم و عزاداری را به مردم اطلاع رسانی کند. شهرداری همچنین باید ساماندهی وضعیت دست فروش‌ها را در اولویت قرار دهد و در صورت فعالیت فاصله گذاری اجتماعی کاملاً رعایت شود.

بازوند با تاکید بر استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیکی در مطب های خصوصی، گفت: این کار باید سریعاً در دستور کار قرار گیرد تا از تجمع مردم در مراجعه به مطب پزشکان جلوگیری شود.

وی همچنین با اشااره به آغاز امتحانات نهایی دانش آموزان، گفت: آموزش و پرورش باید تعداد حوزه های امتحانات نهایی را افزایش دهد تا دانش آموزان با فاصله اجتماعی مناسب در آزمون حضور یابند.

وی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت نیز در خصوص لزوم استفاده مغازه داران و صاحبان کسب و کار از ماسک اقدام و نظارت مستمر انجام دهد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اطلاع رسانی و فعالیت های آموزشی در سطح جامعه باید بیشتر شود و از ظرفیت های موجود برای ارتقاء سطح آگاهی مردم برای انجام اقدامات پیشگیرانه استفاده شود، افزود: با توجه به شیوع و ورود به پیک دوم بیماری، باید استودیو سلامت با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه از امروز توسط صداوسیما راه اندازی شود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم افزایش اختیارات استانی، گفت: درخواست افزایش اختیارات ستادهای استانی مقابله با کرونا برای وزیر کشور ارسال شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار