در باره ثبت‌نام دانش‌آموزان
دبیر کارگروه نظارت و بازرسی ثبت نام آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش‌آموزان فقط بر اساس محدوده جغرافیایی محل زندگی انجام می‌شود ، گفت: اعمال شرط معدل ، برگزاری آزمون ورودی یا مصاحبه در مدارس برای ثبت نام خلاف مقررات بوده و تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 02 June 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، سید حسین نصیری اظهار داشت: اعمال معدل و برگزاری مصاحبه فقط مربوط به مدارس خاص است و در مداس عادی این موضوع تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

وی با تشریح مهم‌ترین شاخص‌های نظارت و بازرسی بر فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس، افزود: امسال با توجه به شرایط کرونا، مدارس با تمهیدات ویژه پذیرای خانواده‌ها جهت ثبت نام دانش‌آموزان در مقاطعی که به حضور فیزیکی نیاز است، خواهند بود.

معاون هماهنگی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: اطلاع رسانی، تکریم ارباب رجوع، حضور مدیر و عوامل اجرایی در مدرسه از جمله مهم‌ترین مباحث نظارت بر ثبت نام است.

نصیری به دیگر موارد مهم نظارتی در بحث ثبت نام دانش‌آموزان نیز اشاره کرده و گفت: عدم دریافت کمک‌های مردمی و اخذ هرگونه تعهد به جز وجوه مربوط به کتب درسی و بیمه حوادث دانش‌آموزی، و ارائه رسید به اولیا در قبال دریافت مبالغ مجاز از جمله مواردی است که به طور ویژه مورد نظارت قرار می‌گیرد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش مازندران از خانواده ها خواست هرگونه تخلف احتمالی مدارس در فرآیند ثبت نام دانش‌آموزان را بر اساس شاخص‌های اعلام شده، به کارگروه نظارت و بازرسی شهرستان‌ها و مناطق - واحد کارشناسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات- اطلاع‌ دهند تا پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد.

نصیری با تاکید بر اینکه بررسی و پیگیری شکایات نخست باید در سطح شهرستان یا منطقه صورت پذیرد، گفت: در صورت عدم رسیدگی شکایات در شهرستان ها یا مناطق ، می‌توان از طریق سامانه http://shekayat.medu.ir اقدام کرده و یا با شماره هزار دانش آموز دارد تلفن ۳۳۳۱۴۱۲۶-۰۱۱ تماس گرفت.

مازندران بیش از ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد امسال بیش از ۳۰ هزار نفر به دلیل پایان تحصیل از گردونه تحصیل خارج شده و پیش بینی می شود حدود ۴۰ هزار دانش آموز جدید به این تعداد افزوده شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار