کد خبر: ۸۵۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 02 June 2020

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان از پیشرفت ۸۳ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان خبر داد و گفت: امسال در مجموع ۴۲ پروژه اقتصاد مقاومتی و ۹۵ پروژه جهش تولید در گیلان اجرایی می‌شود.

 
پیشرفت 83 درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان؛ 10 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود

آرش فرزام‌صفت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری‌های انجام شده امسال 42 پروژه اقتصاد مقاومتی و 95 پروژه جهش تولید در گیلان اجرا می‌شود اظهار داشت: طبق آخرین گزارش دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور پروژه‌های گیلان که اجرای آنان از سال گذشته آغاز شده به پیشرفت فیزیکی 83 درصد رسیده‌ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان در پاسخ به این پرسش که هدف‌گذاری انجام شده در استان برای کاهش نرخ بیکاری در سال 99 به چه صورتی تدوین شده است عنوان کرد: هدف‌گذاری ما برای کاهش نرخ بیکاری خارج از هدف‌گذاری قانون نیست به‌طوری‌که قانون برنامه برای نرخ بیکاری هدف هشت درصد را تعریف کرده است.

فرزام صفت با بیان اینکه برای رسیدن به این نرخ بیکاری هدف‌گذاری شده و کاهش آن در استان گیلان به یکسری تمهیدات لازم جهت ایجاد اشتغال نیاز است تصریح کرد: به غیر از ایجاد فرصت‌های جدید شغلی، بحث تثبیت اشتغال نیز یک سیاست مهم دیگری است که سعی می‌کنیم این مهم در استان گیلان به خوبی تحقق پیدا کند.

وی دو موضوع حفظ و صیانت از اشتغال موجود و کمک برای ثبات آن از یک طرف و تلاش برای سوق دادن افراد بیکار به سمت فضای کسب و کار را به‌عنوان دو هدفی که باید عملی شدن آن در دستور کار قرار گیرد خواند و گفت: البته ما برای هر دو بعد اشاره شده برنامه‌های خوبی را در سطح استان گیلان دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با اشاره به اینکه دولت در راستای اجرای سیاست‌های ایجاد اشتغال در سال گذشته سازوکار اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را هر کدام از استان‌ها فراهم کرد ابراز داشت: امسال نیز در همان راستا اجرای 42 پروژه اقتصاد مقاومتی را در گیلان تعریف و هدف‌گذاری کرده‌ایم.

فرزام صفت اجرای پروژه‌های جهش تولید را در کنار طرح‌های اقتصاد مقاومتی راهبرد دیگر دولت و کشور در راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی ذکر کرد و بیان داشت: در راستای سیاست‌های کلان کشوری که در تمام استان‌ها به مرحله اجرا در می‌آید امسال در استان گیلان 92 پروژه جهش تولید اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های جهش تولید استان گیلان قرار شده از 92 طرح به 95 طرح افزایش پیدا کند خاطرنشان کرد: طبق آن‌چه که در ستاد اقتصاد مقاومتی و برنامه جهش تولید در نظر گرفته شده با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های این دو بخش مقدمات ایجاد 10 هزار فرصت شغلی در گیلان فراهم می‌شود که امیدواریم تحقق پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ایجاد این تعداد فرصت شغلی در استان با انجام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را با اتمام پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: تمام تلاش دولت این است که از راهکارهای مختلف فرصت‌های شغلی جدیدی در کشور ایجاد کند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار