دفاتر موسسات گردشگری استان مازندران از اول خرداد پس از سه ماه تعطیلی با شرط اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفت.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 01 June 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از شروع به کار دفاتر و شرکت‌های سیاحتی و جهانگردی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، دفاتر گردشگری و تفریحی مازندران از دومین هفته اسفند ماه سال پیش و به دنبال شیوع ویروس کرونا در مازندران تعطیل شد.

شیوع ویروس کرونا در مازندران از سی ام بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل آغاز شد و پس از کمتر از ۱۰ روز به سراسر استان سرایت کرد. هم اکنون نیز وضعیت کرونایی استان بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت زرد و قرمز است.

صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، بازگشایی دفاتر سیاحتی و جهانگردی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته و رعایت پروتکل های بهداشتی برای تمامی آنها ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران هم با اشاره به فعالیت ۲۲۸ دفتر و شرکت سیاحتی و جهانگردی در استان ، گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون مجوز فعالیت ۲ دفتر در ساری و چالوس صادر شده و در زمینه تورهای ورودی به استان فعالیت خواهند کرد.

سیف الله فرزانه از لغو مجوز سه دفتر در شهرستان‌های ساری، نوشهر و چالوس به دلیل برخی تخلفات خبر داد و افزود : دفاتر و شرکت های سیاحتی و جهانگردی از جمله تاسیسات گردشگری هستند که کیفیت و کمیت ارایه خدمات آن، تحت نظارت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد.

او با اشاره به نقش مهم فعالیت شرکت‌های سیاحتی و جهانگردی در ارایه خدمات حرفه‌ای گردشگری ، گفت : با برنامه ریزی درست این بخش از تاسیسات گردشگری در ساماندهی و اجرای سفرهای دسته جمعی در قالب تور، شاهد ارتقای سطح خدمات به گردشگران، سلامت آنان و از همه مهمتر کاهش هزینه سفر خواهیم بود.

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با تاکید به این مطلب که تمامی تاسیسات گردشگری استان از این پس براساس دستورالعمل های ستاد ملی کرونا فعال بوده و به گردشگران خدمات ارایه می کنند اظهار داشت: گردشگران می‌توانند در صورت شکایات از نحوه ارایه خدمات تاسیسات گردشگری، موارد را به شماره ۰۹۶۲۹ و ۳۳۳۶۷۰۹۸ ۰۱۱ ارسال کنند.

فعالیت تاسیسات گردشگری مازندران نیز از یک خرداد پس از سه ماه تعطیلی با شرط اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفت.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی سالانه از حدود ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر میزبانی می کند.

حدود چهار هزار واحد تفریحی ، اقامتی و سرگرمی مازندران از اسفند ماه سال گذشته و در مهم ترین ایام درآمدی سال یعنی عید نوروز تعطیل شدند و طبق برآوردها حدود یک هزار میلیارد تومان به این تاسیسات خسارت وارد شده است.

گردشگری ، مهم ترین بخش اقتصادی مازندران محسوب می شود، صنعتی که اشتغال ۱۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن وابسته است و به خاطر سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی ، پر رونق ترین و پر زرق و برق ترین بخش اقتصادی مازندران به شمار می رود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار