رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس گفت که سیلاب هفته گذشته حدود سه میلیارد ریال به جاده کندوان در منطقه صخره کف هزار چم خسارت زد.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 01 June 2020

هشتم خرداد ماه امسال در منطقه "صخره کف هزارچم " براثر بسته شدن دهانه پل مسیر جاده کندوان آبی که از ارتفاعات ضلع جنوبی کوه های منطقه جاری است سبب بروز سیلاب شد که درپی آن منجر به آب بردگی بخشی از جاده ، تخریب دیواره های حفاظتی و نیز انسداد چندین ساعته این محور شد به طوری که مسافران و گردشگران در حال گذر در این مسیر ساعت ها در جاده تا بازشدن مسیر معطل شدند.

مهدی صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : همزمان با جاری شدن سیلاب در منطقه صحره کف هزار چم بخشی از جاده و دیوارهای حفاظتی این محور تخریب شده است که این موضوع به اطلاع مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری و منابع امور آب رسیده شد تا برای پیشگیری از تکرار این حادثه و تبعات ناشی از آن برنامه ریزی و طرحی اجرا کنند.

وی اظهار داشت : پیگیری ها نشان می دهد که مسئولان این نهادها معتقدند برای جلوگیری از تکرار این حادثه باید در مناطق بالادست برای مهار آب طرح آبخیزداری اجرا شود و امیدوارم طی مکاتبه ای که با فرماندار شهرستان انجام گرفته به زودی چنین طرحی در منطقه اجرایی شود تا دیگر شاهد این حوادث در این فصول گرم سال که زمان ذوب شدن برف در ارتفاعات بالادست در این منطقه نباشیم .

جاده سخت گذر و کوهستانی چالوس - کرج حدود ۱۷۰ کیلومتر طول دارد که حدود نیمی از طول این مسیر جزو حوزه جغرافیایی استان مازندران شهرستان چالوس است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار