مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری - تحلیلی استان فردا سه‌شنبه ۱۳ خرداد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 01 June 2020

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، عباس زارع گفت که در مجموع ۶۲۵ اثر در ۱۳ بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از مجموع این آثار، افراد حائز رتبه اول تا سوم مشخص شدند.

وی با اعلام این که رعایت الزامات و محدودیت‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا سبب شد تا اختتامیه به صورت محدود برگزار شود ، افزود : خبرنگاران استان در ۱۳ بخش اصلی و ۲ بخش ویژه با یکدیگر رقابت کردند که در مجموع در ۱۲ بخش، آثار برگزیده از سوی داوران انتخاب شدند. همچنین در این جشنواره بخشی ویژه با عنوان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز جای گرفته که از استقبال اصحاب قلم برخوردار شد.

زارع گفت که جشنواره مطبوعات مازندران با همکاری خانه مطبوعات و اداره کل مطالعات و برنامه ریزی معاونت مطبوعاتی در قالب یک سامانه جامع برگزار و داوران منتخب اداره کل مطالعات ، به صورت متمرکز داوری آثار رسیده را بر عهده داشتند.

وی افزود : دغدغه ما در مازندران با توجه به تعدد رسانه‌ها تولید محتوا کیفی می باشد و رسانه هایی که دارای تولید محتوا می باشند مطمئنا در کمک به توسعه همه جانبه در استان تاثیرگذار خواهند بود.

زارع گفت که آیین اختتامیه جشنواره با حضور برگزیدگان و استاندار مازندران ظهر سه شنبه در سالن شماره ۱ استانداری برگزار می شود.

پیش از این اعلام شده بود که این مراسم به خاطر شرایط کرونایی با حضور تعدادی از برگزیدگان که حائز رتبه اول شدند برگزار و به صورت آنلاین از صفحه اجتماعی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پخش خواهد شد.

قرار است امسال به برگزیدگان اول جشنواره یک ‌میلیون تومان وجه نقد، نفرات دوم ۷۰۰ هزار تومان و نفرات سوم ۵۰۰ هزار تومان هدیه نقدی اهدا شود.

فراخوان هشتمین جشنواره مطبوعات مازندران در سال ۹۸ با تاخیر طولانی در آذر ماه منتشر شده ولی به علت تمدید فراخوان و برخورد آن با ترور سردار سلیمانی و سپس مراسم دهه فجر و تبلیغات انتخاباتی و در نهایت شیوع کرونا تا پایان سال به سرانجام نرسد.

بر اساس گزارش رسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ، حدود ۴۰۰ رسانه شامل خبرگزاری، روزنامه اعم از محلی وسرپرستی کشوری ، هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه، سالنامه و پایگاه خبری در استان فعالیت دارند و حدود ۶۰۰ نفر هم در این رسانه ها شاغل هستند.

 گفتنی ست به احتمال زیاد خبرنگارانی که حائز رتبه اول جشنواره شدند برای دریافت جایزه به محل برگزاری برنامه دعوت می‌شوند و هدایای نقدی سایر برگزیدگان به حساب‌شان واریز می‌شود. تندیس و لوح جشنواره برگزیدگان نیز در روزهای پس از اختتامیه با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد به آن‌ها اهدا خواهد شد.

هشتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مازندران در بخش‌های مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز اجتماعی، کاریکاتور و سوژه خبر فراخوان داده بود که ۱۲ داور از سوی مرکز مطالعات رسانه آثار ارسالی به جشنواره را داوری کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار