تا زمانی که این استعفا مورد پذیرش قرار نگیرد ، از لحاظ قانونی سرپرستی به قوت خودش باقی است.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 31 May 2020

سرپرست هیات کشتی مازندران که ۱۹ اسفند ماه پارسال با پایان کار قانونی رییس هیات این رشته ورزرشی کارش را شروع کرد و قرار بود تا برگزاری انتخابات تعیین رییس جدید در این سمت باقی بماند ، استعفا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس گمانه زنی های اولیه قرار بود انتخاب رییس هیات کشتی مازندران تیر ماه سال جاری برگزار شود.

استعفای عادل عالیشان از سرپرستی هیات کشتی مازندران چند روز پس از آن رخ می دهد که وی از سمت معاونت توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کنار گذاشته شد.

عالیشان ششم خرداد ماه جاری از معاونت توسعه ورزشی اداره کل کنار گذاشته شد.

وی سرپرستی هیات کشتی مازندران را پس از بازنشستگی اجباری علی اصغر ثمربخش و رد چند گزینه اداره کل ورزش و جوانان مازندران ، از سوی رییس فدراسیون کشتی بر عهده گرفت .

عالیشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به طور ضمنی کنار گذاشتنش از پست معاونت توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان را دلیل اصلی استعفایش اعلام کرد.

وی گفت : در حال حاضر تمام مقدمات کار برای برگزاری انتخابات هیات کشتی استان مازندران انجام شده و مشکلی از لحاظ قانونی برای برگزاری این انتخابات با وجود ۱۱ نامزد تایید شده ، وجود ندارد.
عالیشان افزود : براساس قانون فعالیت هیات های ورزشی از سوی معاونت توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان ها پیگیری می شود و با کنار گذاشتنم از این سمت ، به نظر رسید که از سرپرستی نیز کناره گیری کنم تا معاونت جدید توسعه ورزشی اداره کل بتواند برنامه هایش را در هیات ها اجرا کند.
وی ادامه داد : اگر چه تا زمان قانونی سه ماهه سرپرستی بر هیات کشتی استان حدود ۱۵ روز زمان باقی است، ولی پیش از موعد استفعا کردم تا معاون جدید بتواند برای انتخابات هیات کشتی استان برنامه ریزی کند.

عالیشان دلیل انتخابش به عنوان سرپرست هیات کشتی را نیز رد شدن گزینه های پیشنهادی اداره کل ورزش و جوانان مازندران از سوی فدراسیون کشتی اعلام کرد و اظهار داشت : در چنین مواقعی به طور قانونی معاونت توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان ها می تواند سرپرستی را تا برگزاری انتخابات بر عهده بگیرد که این سمت نیز از سوی من پذیرفته شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون استعفای سرپرست هیات کشتی از سوی مدیرکل ورزش و جوانان پذیرفته نشده است

سجاد یگانه افزود : تا زمانی که این استعفا مورد پذیرش قرار نگیرد ، از لحاظ قانونی سرپرستی به قوت خودش باقی است.
کشتی در مازندران به دلیل جایگاه بالای مدال آوری در میادین بین المللی اعم از المپیک ، جهانی و آسیایی ، به عنوان ورزش اول مطرح است و کسب نیمی از از مدال های رنگارنگ میادین ورزشی کشتی از سوی دوبنده پوشان مازندرانی ، این استان را به عنوان پایتخت کشتی ایران و جهان مطرح کرد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار