معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: زیر ساخت‌های لازم برای خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها مهیا شده و در تلاشیم تا این ۲ باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود.
کد خبر: ۸۵۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 31 May 2020

«مهدی علی نژاد» در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به رییس جدید فدراسیون تبریک می‌گویم و از همه نامزدها تشکر می‌کنم. امروز یک رقابت خوب را شاهد بودیم. خوشحالم بعد از یک سال و نیم، امروز ریاست فدراسیون تعیین تکلیف شد. قطعا توقعات زیادی از رییس فدراسیون است چون در همگانی و قهرمانی دچار ضعف‌های زیادی است. ما در گروه چهار آسیا هستیم که شایسته ایران نیست و باید اقداماتی انجام شود تا تحولاتی انجام شود. البته یک‌شبه نمی‌توان کاری کرد و نیازمند امکانات، همدلی و همکاری کل خانواده تنیس است.

ایرنا: او همچنین درباره برخی از مشکلاتی که فدراسیون‌ها با سرپرست دارند گفت: کسانی که به‌عنوان سرپرست فدراسیون‌ها حضور دارند نامزد انتخابات نیستند. برای تنیس هم شایعه شد که سرپرست می‌خواهد نامزد شود اما نامزد نشد. البته درباره فدراسیون اتومبیل‌رانی نیز از نیت سرپرست فدراسیون (مازیار ناظمی) برای کاندیدا شدن خبری ندارم.

اساسنامه فدراسیون فوتبال از دیگر موضوعات موردنظر معاون وزیر ورزش بود. او در این زمینه افزود: اساسنامه فدراسیون در حال رفت‌وبرگشت به فیفا است و نامه‌نگاری‌ها طبیعی است و مطمئن هستم فدراسیون فوتبال مسیرهایی در پیش می‌گیرد تا مشکلی ایجاد نشود. نگرانی خاصی وجود ندارد و امیدوارم اساس‌نامه بر اساس قوانین داخلی و بین‌المللی نهایی شود.

علی نژاد در مورد نامه انصراف چهار تیم از حضور در لیگ فوتبال تصریح کرد: در مورد لیگ فوتبال و رشته‌های دیگر، وزارت ورزش با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا مجوزهایی را برای بازگشایی‌ها داده است. در مورد فوتبال این بود که اول خرداد مجوز تمرین داده شد و از ۲۲ خرداد مجوز برگزاری لیگ صادر شد. اینکه فدراسیون‌ها از جمله فوتبال چه تصمیمی بگیرند دیگر در اختیار وزارت ورزش نیست. خود فدراسیون‌ها تصمیم می‌گیرند.

معاون وزیر ورزش همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه عزیزی رییس جدید فدراسیون تنیس مدیرکل امور مجلس وزارت خانه است باید از سمت خود استعفا دهد و به امور فدراسیون تنیس برسد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با خبرنگاران به مساله خصوصی‌سازی ۲ باشگاه بزرگ کشور پرداخت و عنوان کرد: تمام زمینه‌های خصوصی‌سازی ۲ باشگاه فراهم‌شده است و چند جلسه نیز با سازمان خصوصی‌سازی داشتیم. باشگاه‌ها اگر تعهداتی دارند ایرادی نیست بلکه برخی از این قرارداد و تعهد ممکن است به خصوصی‌سازی آنان بیشتر کمک کند. البته هیات مدیره باشگاه استقلال و پرسپولیس نیاز به ترمیم دارد و به‌زودی این ترمیم ها انجام خواهد شد.

معاون وزیر ورزش گذری بر استخدام مربیان خارجی از سوی برخی از فدراسیون‌ها زد و گفت: اولویت وزارت ورزش حمایت از مربیان داخلی است زیرا ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد. اما اگر فدراسیونی بخواهد برای تقویت تیم مربی خارجی استخدام کند نخست باید در کمیته وزارت ورزش آن را طرح و اگر تایید شد بخشی از بودجه آن توسط وزارتخانه تامین می‌شود. اما تمام بودجه بر عهده وزارت ورزش نیست بلکه باید فدراسیون‌ها نیز برای امین آن تلاش کنند.

شکایت مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی از فدراسیون فوتبال از دیگر سوالات خبرنگاران بود. علی نژاد در این زمینه عنوان کرد:‌ قرارداد ویلموتس توسط فدراسیون فوتبال بسته‌شده است. او شکایتی کرده است و دوستان در فدراسیون فوتبال در حال دفاع هستند. ما نمی‌توانیم قضاوتی کنیم امیدواریم شرایطی ایجاد شود که فدراسیون فوتبال آسیبی نبیند و اکنون اظهارنظر زود است.

علی نژاد در مورد اینکه اگر کسی گرین کارت داشته باشد می تواند رییس فدراسیون شود یا خیر گفت: تابیعت دوگانه ممنوع است یعنی پاسپورت دوم داشته باشد. نهاد های نظارتی تابعیت دوگانه را بررسی می کنند اما قطعی است حضور فردی با تابعیت دو گانه به عنوان رئیس فدراسیون و عضو هیات رییسه ممنوع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار