کد خبر: ۸۵۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 31 May 2020
شهرک صنعتی قرچک در آستانه گازدار شدن

تهران - احداث شهرک صنعتی ۸۰۰ هکتاری قرچک در سال ۱۳۸۳ به تصویب هیأت دولت رسیده بود ولی عملیات اجرایی این طرح در زمینه تملک اراضی ، تغییر کاربری ، تأمین زیرساخت های لازم و طراحی شهرک بیش از ۱۰ سال به طول انجامید.

فاز نخست شهرک صنعتی قرچک به مساحت ۲۹۶ هکتار به طور کامل اجرایی شده و بیش از ۸۰۰  قرارداد در این شهرک به ثبت رسیده که از این تعداد ۶۵۷ مورد وارد مرحله عملیاتی شده است. 
با توجه به تکمیل ظرفیت فاز نخست شهرک صنعتی قرچک و استقبال صاحبان صنایع، توسعه این شهرک در دستور کار قرار گرفته با هماهنگی به عمل آمده و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، فاز دوم شهرک صنعتی به زودی به متقاضیان واگذار می‌شود.
یکی از مهمترین موانع توسعه شهرک صنعتی قرچک، پروژه گاز رسانی به آن است، موضوعی که خبرگزاری ایرنا در سال ۹۷ در گزارشی با عنوان " چه خبر از گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک" به آن پرداخت.
واقع شدن شهرک صنعتی قرچک در ضلع جنوبی راه‌آهن سراسری تهران مشهد باعث شده تا عبور لوله از زیر ریل‌های راه‌آهن در منطقه موسوم به زیرگذر آجرثبات به چالشی برای شرکت گاز استان تهران تبدیل شود، مشکلی که با افزایش قیمت لوله‌های فولادی مخصوص، پیچیده‌تر شد و با همکاری این شرکت و اختصاص لوله ۴ اینچی، بخشی از آن برطرف گردید.
دی‌ماه سال گذشته معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بازدید از شهرک صنعتی قرچک وعده داد که لوله‌گذاری گاز ، اردیبهشت ماه امسال به ورودی شهرک صنعتی برسد.
محسن صالحی‌نیا افزود: مشکل گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه و نوسانات ارزی بوده و  با همکاری شرکت گاز، لوله‌های گاز تا  پایان سال ( سال ۹۸) به ورودی شهرک می‌رسد و با تکمیل عملیات گازرسانی در داخل شهرک، تمامی واحدها در سال ۹۹ به گاز متصل می‌شوند.
حال فرماندار شهرستان قرچک اعلام کرده که از مجموع ۳۰ کیلومتر خط انتقال گاز، ۲۸ کیلومتر اجرا و با تکمیل مابقی خطوط و احداث ایستگاه‌های تقلیل فشار، گاز به شهرک صنعتی می‌رسد.
بهمن خطیبی به خبرنگار ایرنا گفت: گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک در روند توسعه این منطقه اقتصادی و رونق بیشتر کسب و کار واحدهای تولیدی موثر بوده و قطعا تا پیش از فصل سرما، گاز در واحدهای تولیدی جریان می‌یابد.
وی افزود: در هفته جاری، پیمانکار، عملیات نصب ایستگاه‌های گاز را آغاز می‌کند تا همزمان عملیات تکمیل لوله‌گذاری و احداث ایستگاه انجام شود.
وی تصریح کرد: توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهرک صنعتی قرچک مورد تقاضای کلیه واحدهای تولیدی است و تلاش گردیده علاوه بر گازرسانی، زیرساخت مخابراتی نیز تأمین شود.
خطیبی افزود: در حوزه انتقال برق نیز فاز نخست احداث و تکمیل شبکه برق‌رسانی ۲۰ کیلوولت شهرک صنعتی به اتمام رسید و برای احداث پست ۶۳ دائم شهرک صنعتی زمین درنظر گرفته شده تا شرکت برق استان تهران عملیات احداث پست را آغاز کند.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
 

برچسب ها: شهرک صنعتی قرچک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار