اخبار کامل نیروی انتظامی همه استان مازندران در هشتم خرداد
اخبار حوزه انتظامی مازندران در ششم خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۵۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 28 May 2020

  به گزارش تابناک مازندران ، اخبار فرماندهی انتظامی استان مازندران هشتم خرداد ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار انتظامی استان مازندران مورخه 99/3/08 تقدیم حضور می گردد :

افزایش 25 درصدی کشف سرقت ها در استان مازندران 

رئيس پلیس پیشگیری استان مازندران از کشف 25 درصدي سرقت در سطح استان طي 2 ماهه نخست امسال خبر داد. 

سرهنگ"ولی الله گنجیان مقدم " در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پلیس، با اشاره به نقش کلانتری ها و پاسگاه ها در امنیت جامعه، گفت: با توجه به رویکرد جامعه محوری نیروی انتظامی شاهد نقش اثر گذار کلانتری ها و پاسگاه ها در این راستا هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه را مستلزم تعامل همه نهادهای مردمی و اجتماعی با پلیس عنوان کرد و اظهار داشت: با همکاری خوب مردم استان مازندران، در بحث امنیت جامعه موفقیت های بسیار خوبی در استان حاصل شده است .

وی درادامه تصریح کرد: در 2 ماهه نخست امسال با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه ها و اجراي طرح‌هاي مختلف پليسي، شاهد افزایش 25درصدی کشف سرقت‌ها در سطح استان بودیم .

سرهنگ گنجیان، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده ارتقاء عملکرد پلیس پیشگیری با استفاده از مشارکت های مردمی و هم افزایی واحدهای انتظامی در حوزه استحفاظی کلانتری ها و پاسگاه هاست .

گنجیان به کاهش 6 درصدي سرقت قطعات خودرو اشاره کرد و افزود: در 2ماهه نخست امسال سرقت کش روزنی 63 درصد و سرقت جیب بری 80 درصد کاهش داشته است.

رئيس پليس پیشگیری استان در پايان همکاری مردم با نيروي انتظامي را عامل اساسي در پيشگيري از وقوع انواع جرم به خصوص سرقت دانست و از شهروندان خواست: هرگونه موارد مشكوك و نا امني را با تلفن فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.

 کشف 665 کیلو انواع مواد مخدر در مازندران 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران از کشف 665 کیلو انواع مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد . 

سرهنگ علیرضا ثقفی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: اعتیاد به مواد مخدرامروزه علاوه بر آن که یک بیماری است بلکه یک مسئله و مشکل اجتماعی است که شیوع آن در بین افراد جامعه اثرات جبران ناپذیری را بر پیکره جامعه وارد می کند .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران، افزود: پديده مذكور بنيان‏هاى روحى، روانى، اخلاقى و اجتماعى خانواده و اجتماع را متزلزل کرده و سبب به وجود آمدن رفتارهایى آسيب زا همچون تكدى گرى و انجام رفتارهاى كجروانه در جامعه می شود .

سرهنگ ثقفی، با اشاره این که مبارزه با مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت های ماموریتی پلیس در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، خاطر نشان کرد: به منظور پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ، طی 2 ماه گذشته 521 طرح عملیاتی در سطح استان به اجرا درآمد .

وی از انهدام 16 باند قاچاق مواد مخدر و دستگیری 2هزار و 220 خرده فروش و عاملان افیونی در این عملیات ها خبر داد و اظهار کرد: در مجموع 665 کیلو انواع مواد مخدر و 95 هزارو 514 عدد انواع قرص و داروی مخدر از متهمان کشف شد .

ثقفی با اشاره به اقدامات مقابله ای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، خاطرنشان کرد: طی این مدت 53 عملیات برجسته مبارزه با سوداگران مرگ در استان به اجرا در آمد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران نقش مشارکت های مردمی را در ریشه کن کردن اعیتاد در جامعه اثر گذار برشمرد و از شهروندان خواست: ضمن همکاری با پلیس ، هرگونه اطلاعات و اخبار را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .

 پلمب 531 واحد صنفی متخلف در مازندران 

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان مازندران از پلمب 531 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و تخلفات صنفی در ایام ماه مبارک رمضان طی 2 ماه گذشته خبر داد. 

سرهنگ "باقرزاده" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از زمان اعلام شروع شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با همکاری ادارات صمت ، اتاق اصناف و سایر ادارات ذیربط، گشت های مشترک نظارتی و کنترلی در سطح استان به مرحله اجرا درآمد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی مازندران، تصریح کرد : هدف از اجرای این ماموریت ها، نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده که از سوی ناجا و فرماندهی انتظامی استان ابلاغ شد.

سرهنگ باقرزاده، خاطر نشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا 19 هزار و 140 بازدید از صنوف ، 463 جلسات مختلف با ادارات درون سازمانی و برون سازمانی و 5800 گشت زنی در سطح استان به صورت تلفیقی و مستقل انجام شد که از این تعداد حدود 3637 واحد صنفی متخلف که به دلایلی از جمله عدم رعایت بازگشایی در زمان مناسب و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا پلمپ شدند .

وی با اشاره به این که از روز سه شنبه 6 خردادماه کلیه صنوف به جز تالار ها و استخرها فعالیت خود را آغاز کردند تصریح کرد: فعالیت استخرها و تالاهارهای پذیرایی تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در صورت مشاهده فعالیت، این واحدهای صنفی با آنان برابر مقررات رفتار و پلمب خواهند شد.

باقرزاده اعلام کرد : سفره خانه ها و قهوه خانه ها برابر نامه ای که از دادستانی کشور و دادستانی استان ابلاغ شده، می توانند با عدم ارائه قلیان و دریافت کد رهگیری از سامانه بهداشت فعالیت خود را از سر بگیرند .

رئیس اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی مازندران با تاکید بر اهمیت رعایت همه این ضوابط برای حفظ سلامتی مردم در جامعه، اعلام کرد: در ایام ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع ویروس کرونا از 5 هزار و 701 واحد صنفی در سطح استان بازدید شد که از این تعداد 531 واحد صنفی متخلف پلمب شد.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی صنوف و کسبه که طی این مدت همکاری های لازم را با ماموران پلیس داشتند از دادستانی استان مازندران و شهرستان ساری نیز تقدیر کرد.

 دستگیری سارق دوربین های مداربسته در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق دوربین های مدار بسته و اماکن خصوصی با 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سیدمحسن جعفری" در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوربین های مداربسته نصب شده در اماکن خصوصی و عمومی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ "جعفری" خاطر نشان کرد: این سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 20 فقره سرقت دوربین های مداربسته و اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی بابل در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند.

 

کشف 6 کیلوگرم هروئین از 2 قاچاقچی مواد مخدر در چالوس 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 6 کیلوگرم هروئین و دستگیری 2 سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد . 

سرهنگ "ذات الله رضوانی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط 2 قاچاقچی مواد مخدر در مرزن آباد این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی اين فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، افزود: در اجرای این ماموریت، مأموران کلانتری 13 پس از انجام تحقيقات پلیسی و بررسي های ميداني، متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائي در عملیاتی ضربتی این افراد را در حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری دستگیر کردند .

وی از کشف 6 کیلوگرم هروئین در بازرسی از خودروی این 2 سوداگر مرگ خبر داد و خاطر نشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی چالوس با بیان این که مواد مخدر ريشه بسياري از معضلات و آسيب هاي اجتماعي بشمار مي رود از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کرده و در صورت برخورد با هرگونه ناهنجاری اجتماعی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

 

دستگیری سارق باغات و مزارع کشاورزی در بابلسر 

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، از شناسايي و دستگيري سارق باغات و مزارع کشاورزی با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسین اسدی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع سرقت از خانه باغ ها و مزارع کشاورزی در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند .

وی، تصريح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر و در بازجويي‌هاي به عمل آمده به 8 فقره سرقت تجهیزات باغات و مزارع کشاورزی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ اسدی ضمن هشدار به صاحبان باغات و مزارع کشاورزی از آنان،خواست: تا حد ممکن از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی در مزارع و باغات خودداری کرده و آنها را در محلی امن قرار دهند.

 دستگیری سارق منزل با 5 فقره سرقت در آمل 

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از دستگيري 2 سارق منزل و کشف 5 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "نعمت الله آزادی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل، افزود: ماموران با انجام تحقیقات پليسي، موفق به شناسایی و دستگیری 2 برادر سارق در این ارتباط شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: این افراد در تحقيقات و بازجویی ها تاکنون به 5 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اقرار کردند.

سرهنگ آزادی در خاتمه از شهروندان خواست: با نصب دزدگير و اقدامات پيشگيرانه زمينه ارتکاب جرم را از سارقان سلب و با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان یاری دهند.

                                    

 کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از کشف 2 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از یک خودروی نیسان در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی "بخش دودانگه" در مسیر حوزه استحفاظي به یک خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و راننده این خودرو را دستگیر کردند.

وی، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر 2 تن چوب جنگلی قاچاق که متهم آن را به صورت غير قانوني از جنگ های این شهرستان برداشت کرده بود، کشف کردند.

سرهنگ صفرپور، اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 دستگیری سارق اماکن خصوصی در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل در شهر رستمکلا، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 13 قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل اعتراف کرد .

وی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد ، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناس، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

خبر: سلمان مهدوی خبرنگار تایناک ساری

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
خدا خیرشون بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار