شهردار قائمشهرگفت: هر فردی که در حوزه ساخت و ساز اقدام به بلندمرتبه‌سازی کند در فاز نخست مشمول ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵ 27 May 2020

عباس صالح زاده روز چهارشنبه در آئین کلنگ زنی پروژه تجاری هوتن ۷۰ در قائمشهر ،افزود: باتوجه به سیاست های تشویقی شورای اسلامی دوره پنجم از محل تسهیلات ویژه بلند مرتبه سازی ، کلنگ اولین برج ۱۰ طبقه در محدود شهری قائمشهر به زمین زده شد که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است چرا که در حال عوض کردن سیاست های ساخت در این شهرستان هستیم .

وی با اعلام اینکه متاسفانه در گذشته در طرح ها دقت نظر وجود نداشته است،گفت:در خیلی از مناطق حداکثر ارتفاع ساختمان ها در در تراکم کم ساخته می شد این درحالی است که شهر قائمشهر دومین شهر پرتراکم کشور است اما تعداد طبقات ساختمانی آنان اندک بوده که دارای ایرادات و اشکالاتی است.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه طی سال های ۶۸ ، ۷۵ و ۸۶ طرح جامع شهر قائمشهر تدوین ،بررسی و برنامه ریزی شد و طرح تفصیلی این شهر هم تصویب و مجددا بازنگری ان تصویب شد،افزود:اما در هیچ کدام از این طرح ها سیاست ساخت تغییر پیدا نکرده است.

صالح زاده به سیاست گذاری شورای دوره پنجم اشاره کرد و ادامه داد:باتوجه به اینکه انتقاداتی بر ما وارد است اما این دوره از شورا بلندمرتبه سازی ساختمان را مورد توجه قرار داده است ،تا در سیاست های ساخت و ساز شهر به صورت اصولی و با برنامه ریزی کارها انجام شود.

شهردار قائمشهر به طرح تشویقی شهرداری برای افرادی که از زمین خود حداکثر استفاده را برای بلندمرتبه سازی ساختمان با رعایت استانداردهای شهرسازی انجام دهند اشاره و گفت: طبق اعلام شورای دوره پنجم در دفترچه عوارض و درآمدی شهر ، هر فردی که در حوزه ساخت و ساز اقدام به بلند مرتبه سازی کند در فاز نخست مشمول ۵۰ درصد تخفیف در پرداخت عوارض خواهد شد.

وی تصریح کرد:در فاز دوم هم اعلام شده اگر فردی در بلند مرتبه سازی ساختمان اقدام نمایند و در اجرای فاز اول نیز اگر پولی ندارند مبلغی از آنان دریافت نمی شود.

صالح زاده در پایان بااعلام اینکه شهرداری این آمادگی را از دریافت قدرالسهم پیش فروش از ساختمانها رادر آینده دارد ، گفت:همچنین واحدهایی که ضعیف تر هستند و یا در امر فروش با مشکل موجه اند به شهرداری ارائه تا کسب وکار فرد رونق بگیرد.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار