مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران خبر داد :
بعد از اطمینان از دقت صد در درصدی قرائت‌های صورت پذیرفته از طریق فرایند فوق، رفع تمامی ایرادهای مشاهده شده و اجرای پیشنهادات جهت ارتقای نرم افزار، پروژه یاد شده در امورهای هشتگانه با برگزاری 464نفر ساعت آموزش پیاده سازی شد.
کد خبر: ۸۵۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ 26 May 2020

به گزارش تابناک مازندران ، کیوان فرح زاد  از اجرایی شدن قرائت کنتورهای مکانیکی از طریق پردازش تصویر در تمامی مناطق زیر پوشش این شرکت خبر داد.

بر اساس این گزارش ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران اظهار داشت : شرکت توزیع برق غرب مازندران با ۶۴۰ هزار مشترک ، شهرستان های محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر را با ۳۱ نقطه شهری و یکهزار و ۲۵۱ روستا زیر پوشش دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران ، کیوان فرح زاد گفت : هدف از اجرای این پروژه اطمینان از صحت قرائت کنتورهای مکانیکی و افزایش منطقی و قابل اتکا به میزان فروش و حذف هرگونه خطای خواسته یا ناخواسته و در نتیجه کاهش تلفات بدون نیاز به ابزار ویژه به عنوان نیاز معاونت خدمات مشترکین در قالب پروژه تحقیقاتی درخواست شد.

وی ادامه داد : در کنتورهای دیجیتالی قرائت از طریق پروب انجام می شد و عملا امکان تعویض کلیه به مکانیکی به دیجیتالی به دلیل هزینه بر بودن آن در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نبود و اغلب کنتورهای مکانیکی موجود برای مشترکین با مصرف پایین نصب و درصد خطا و نرخ خرابی آنها نیز عمدتا ناچیز بوده و به لحاظ اقتصادی تغییر آنها به دیجیتالی قابل توجیه و مقرون به صرفه نخواهد بود از این رو پروژه جهت هوشمند سازی قرائت کنتورهای آنالوگ و به عنوان پروژه تحقیقاتی در گام اول توسط شرکت ،تعریف و سپس به عنوان  پروژه ملی توسط شرکت توانیر تکلیف شد.

این مسئول گفت : پروژه فوق با عنوان قرائت کنتورهای آنالوگ به روش پردازش تصویر با انتخاب محقق و پژوهشگر توانمند داخلی و انعقاد قرارداد تحقیقاتی با دانشگاه مازندران با جمع آوری ۱۰ هزار عکس از ارقام کنتورهای آنالوگ و پردازش آنها به صورت آزمایشی در امور برق چالوس با موفقیت پیاده سازی و در مرحله بعد  برای بالا بردن سرعت و دقت در ثبت ارقام کنتور از طریق عکس،نسبت به چاپ بارکد بدنه کنتور و نصب بر روی کنتورهای مکانیکی در امور چالوس اقدام شد.

وی افزود : پس از اطمینان از دقت ۱۰۰ درصد قرائت های صورت پذیرفته از طریق فرایند فوق و رفع کلیه ایرادهای مشاهده شده و اجرای پیشنهادات جهت ارتقای نرم افزار، پروژه یاد شده در کل امورهای هشتگانه با برگزاری  ۴۶۴نفر ساعت آموزش پیاده سازی شد.

او ادامه داد : به طور قطع پیاده سازی پروژه فوق گام موثری در پایش عملکرد شماره برداران و مکانیزه شدن قرائت و بهبود عملکرد خواهد شاخص های شرکت خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار