«این موضوع به حضور پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا برمی‌گردد. همان سالی که در نیمه‌نهایی به سامسونگ خوردیم و باید در کره‌جنوبی بازی می‌کردیم.
کد خبر: ۸۵۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 24 May 2020

 پیشنهادی که به داود فنایی شده بود، می‌توانست باشگاه پرسپولیس را در دوره‌ای زیر و رو کند. در همین زمینه، با فنایی تماس گرفتیم تا ماجرا را جویا شویم. ماجرایی که البته مربوط به امروز هم نیست و به دو دهه قبل بازمی‌گردد. فنایی در این مورد به خبرورزشی گفت: «این موضوع به حضور پرسپولیس در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا برمی‌گردد. همان سالی که در نیمه‌نهایی به سامسونگ خوردیم و باید در کره‌جنوبی بازی می‌کردیم. در آن دیدار باختیم و در نهایت سوم شدیم. آن سال واقعاً خوب کار کردم. اشمیت مربی آلمانی تیم‌مان، یک گروهی را از بوندس‌لیگا به ایران فرستاده بود تا حامد کاویانپور را ببینند. حامد هم خیلی خوب بود ولی بعد از بازی به سراغ من آمدند و گفتند تو می‌توانی همین حالا در بوندس‌لیگا بازی کنی، اما من به خاطر علی پروین و نیاز پرسپولیس، در تیم ماندم. پیشنهادشان واقعاً بالا و باورنکردنی بود. من از همه چیز گذشتم و به ایران آمدم به این خیال که با تیم ملی به جام جهانی می‌روم و آنجا خودم را نشان می‌دهم تا بتوانم مشتریان بهتری پیدا کنم ولی در سال ۲۰۰۲ از صعود به جام جهانی بازماندیم و آرزوی همه بازیکنان آن تیم به باد رفت.»

 

او اضافه کرد: «با این حال، چندان هم ناراحت نیستم، چون پای پرسپولیس ایستادم و ثمره آن را هم با لطف همیشگی هواداران دیدم. حتی برای اینکه عشق و علاقه‌ام به پرسپولیس را اثبات کنم، در سال‌های آخر فوتبالم مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان را به این باشگاه بخشیدم. آن زمان با چنین رقمی می‌توانستم یکی، دو آپارتمان در بهترین نقاط تهران بخرم. سال ۸۱ یا ۸۲ بود که این تصمیم را گرفتم. در همین ولنجک تهران آپارتمان ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان بود. من می‌توانستم لژیونر باشم، اما قسمت نبود و از سوی دیگر، علی پروین به قدری برای‌مان ارزش داشت که وقتی حرف می‌زد، ما نمی‌توانستیم مقابل او صحبت کنیم.»

خبرورزشی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار