در حالی مازندران به صدمین روز شیوع ویروس کرونا نزدیک می‌شود که پارک‌های جنگلی این خطه شمال کشور همچنان برای عید فطر نیز بر روی مسافران و مجاوران بسته است.
کد خبر: ۸۵۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ 23 May 2020

در حالی مازندران به صدمین روز شیوع ویروس کرونا نزدیک می‌شود که پارک‌های جنگلی این خطه شمال کشور همچنان برای عید فطر نیز بر روی مسافران و مجاوران بسته است.

به گزارش خبرنگارایرنا، اگرچه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مجوز صدور بازگشایی پارک ها، تفرجگاهها و پارک های جنگلی را در سطح کشور هفته گذشته صادر کرد ؛ ولی هنوز این مصوبه از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندران به اداره کل منابع طبیعی استان به عنوان متولی اصلی این پارک ها به دلیل بالا بودن آمار ابتلا به ویروس کرونا در این استان صادر نشده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ( منطقه ساری) گفت : در استان ۲۵ پارک جنگلی با حدود ۶ هزار هکتار مجوز دارند که هم اکنون حدود ۲۰ پارک جنگلی با مساحد حدود ۵ هزار هکتار فعالند.
سید محسن موسوی تاکامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال جاری برای جلوگیری از انتقال ویروس پارک های جنگلی نیز همانند پارک و بوستان های شهری طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا تعطیل شد.
وی اضافه کرد : تاکنون هیچ مصوبه ای از سوی ستاد استانی و حتی ملی مقابله با کرونا به استان مازندران مبنی بر بازگشایی پارک های جنگلی ابلاغ نشده است و از نظر ما این پارک ها برای تعطیلات عید فطر نیز تعطیل و مجوز پذیرش مسافران و مجاوران را نخواهند داشت.
موسوی اظهارداشت : ما تابع دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی و مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم و تا مادامی که مصوبه ملی مبنی بر بازگشایی پارک های جنگلی به ما ابلاغ نشود، از نظر ما پارک ها تعطیل هستند.
وی توقف دسترسی به جنگل ها و پارک های جنگلی را از زمان شیوع کرونا در استان فرصت مناسب برای بازآفرینی این جنگل ها و منابع طبیعی دانست و پیش بینی کرد که در سال جاری رویش جنگلی بهتر از سنوات گذشته باشد.
پیش از این براساس ستاد استانی مقابله با کرونا کوچ دامداران و برداشت گیاهان دارویی در جنگل ها نیز به دلیل شیوع این ویروس ممنوع شد.
اگرچه پارک های جنگلی استان مازندران که بیشتر آنها از لحاظ مدیریتی در اختیار شهرداران قرار دارند، با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد ، ولی بررسی ها نشان می دهد که به دلیل گستردگی جنگل های هیرکانی مازندران که به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار می رسد ؛ همچنان شاهد حضور مسافران و مجاوران زیادی بود که به بهانه های مختلف در این مدت دل به طبیعت زدند.
مازندران با دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد که در دو حوزه اداره کل منابع طبیعی مازندران ( منطقه ساری) و غرب مازندران ( نوشهر) اداره می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار