کد خبر: ۸۵۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 23 May 2020

پرسپولیس قهرمان است و نیازی به کری خواندن نداریم

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس این تیم را شایسته قهرمانی در رقابت های لیگ برتر نوزدهم می داند.

تابناک/ شجاع خلیل زاده مدافع بلند قامت تیم فوتبال پرسپولیس خود را مهیای بازگشت به لیگ برتر می کند. او چند روزی است که به شیراز سفر کرده تا مدتی در کنار سروش رفیعی دوست صمیمی اش وقت بگذراند و برای آغاز مجدد فصل نوزدهم به لحاظ روحی آماده شود. گفت و گوی شجاع با جام جم را در ادامه می خوانید:

*از همین روز شنبه تمرینات گروهی پرسپولیس استارت می خورد. اول بگو احساست بابت ادامه بازی ها چیست؟
من در حال حاضر در بهترین وضعیت بدنی و روحی و روانی هستم و فکر می‌کنم اتفاق خوبی برای فوتبال ایران رخ داده است. همه می توانیم دوباره یکدیگر را ملاقات کنیم و تمرینات گروهی را از سر بگیریم. واقعا احساس خیلی خوبی دارم چون فوتبال می‌تواند نشاط را به جامعه برگرداند. 

*البته اگر فصل نوزدهم در همین‌جا لغو می شد امکان داشت که پرسپولیس را به عنوان قهرمان اعلام کنند!
واقعیت این است که هیچ نیازی به چنین تصمیماتی نداریم. پرسپولیس با تلاش خود پیشرفت کرده و باید با همین تلاش هم به قهرمانی برسد. همین حالا شما ببینید که وضعیت جدول چطور پیش می‌رود. ما 10 امتیاز از سایر رقبا پیش هستیم. باور کنید دوست ندارم کری برای باشگاه‌های دیگر بخوانم ولی این قدرت ما را نشان می‌دهد که زحمات مان به بار نشسته و برای چهارمین سال پشت سر هم شانس قهرمانی پیدا کرده‌ایم. اینها به صورت تصادفی پیش نمی آید.

*آیا در ابتدای فصل اتفاق خاصی رخ داده بود که حالا حرف از قهرمانی در ادامه مسیر قهرمانی ها می زنی؟ 
اتفاق خاص دقیقاً همان قول و وعده ای بود که بین خودمان گذاشتیم. شاید خیلی ها این موضوع را ندانند ولی قبل از اینکه لیگ نوزدهم شروع شود، همه بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند تا در این فصل هم به قهرمانی برسیم. آنقدر برای رسیدن به این هدف جنگیدیم تا بالاخره در فاصله کوتاه تا پایان لیگ به این جایگاه رسیدیم. خدا را شکر که پای وعده‌ای که داده بودیم، ماندیم و حالا شانس اول قهرمانی هستیم. با احترام به همه تیم ها و باشگاه ها، حالا خیلی خوشحالم و فکر می‌کنم چنین سال هایی می تواند روزهای طلایی تاریخ باشگاه پرسپولیس باشد.

*و می توانی در مورد نقش برانکو، کالدرون و یحیی گل محمدی در این میان صحبت کنی؟ 
برانکو تاریخ جدیدی برای باشگاه پرسپولیس نوشت و ما را در مسیری قرار داد که هر سال به عنوان بهترین تیم ایران، قهرمان کشورمان معرفی شویم. پرسپولیسی که برانکو ساخت واقعا قدرتمند بود و در رقابت ها، جذاب و تماشاگر پسند با رقبایش بازی می کرد. او برای رسیدن به این جایگاه تلاش زیادی داشت و البته بازیکنان هم سنگ تمام گذاشتند. مهم تر از همه اینکه هواداران از روی سکوها همیشه حامی ما بودند و یک اتحاد بزرگ شکل گرفت تا پرسپولیس به این شرایط خوب خود برسد. کالدرون هم در تیم ما بود و با او به قهرمانی در نیم فصل رسیدیم. حالا هم یحیی گل محمدی آمده که با توجه به آرامشی که دارد و دانش و تجربه ای که به دست آورده، می تواند برای سال های بعد هم باعث قهرمانی های پرسپولیس باشد.

*در مورد جدایی تو حرف و حدیث هایی به گوش می رسد. آیا این مسائل واقعیت دارد؟
من حرف هایم را در مصاحبه های قبلی به زبان آوردم و فکر می‌کنم مسئله تازه‌ای به وجود نیامده است. خواسته عجیب و پیچیده ای هم از باشگاه ندارم دوست دارم در این تیم بمانم و فقط می گویم امیدوارم شرایط برای حفظ همه بازیکنان مهیا شود تا یک تیم قدرتمند دیگر برای فصل آینده داشته باشیم و بتوانیم برای کسب عنوان های قهرمانی بیشتر بجنگیم. این تیم می‌تواند برای سالها قهرمان فوتبال ایران باشد اما به شرط این که مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد و وضعیت مطلوبی داشته باشد.

*برخی باشگاه ها هنوز منتقد شروع لیگ هستند. تو چه نظری داری؟
من همیشه موافق این انتخاب و تصمیم بودم که لیگ را ادامه بدهیم تا تکلیف همه تیم ها، باشگاه ها و همه مسائل جاری در فوتبال ایران در همان زمین بازی مشخص شود. امیدوارم که بدون هیچ مشکلی کار ادامه یابد و مصدومیت و فرد مبتلا به کرونا نداشته باشیم. باید لیگ شروع شود و به پایان برسد. تنها 9 هفته باقی مانده و این شرایط می‌تواند جذابیت‌های زیادی به فوتبال ایران هدیه بدهد. البته شاید از نگاه ما که صدرنشین هستیم 9 هفته کم باشد ولی بالاخره 9 بازی حساس با 9 تیمی که هر کدام شان سرنوشت جداگانه‌ای دارند در پیش است و من امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود اما باشگاه های دیگر هم توانایی آن را دارند که به موفقیت‌های چشمگیری برسند. باید به زمین بازی برویم و ببینیم آنجا چه اتفاقاتی را رخ می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار